Ceneo.pl jako pierwsza porównywarka cen w Polsce zdecydowała się na pokazywanie na swoich stronach informacji o dostępności towarów w sklepach. Nowa funkcjonalność została wcielona w życie w skutek licznych zapytań i uwag użytkowników porównywarki.
Rzeczywistość e-handlu wygląda troszkę inaczej od tej, którą znamy chociażby z supermarketów. Sklepy on-line częścią prezentują w swojej ofercie produkty, których fizycznie nie posiadają na stanie. Użytkownik który chce nabyć w sklepie internetowym telewizor w dobrej cenie musi na niego czasami dłużej poczekać. Wielu użytkowników nie znając tych realiów czuje się rozczarowana i oszukiwana przez sprzedających. Dlatego Ceneo zdecydowało się na prezentowanie informacji o dostępności towarów w sklepach na swojej stronie. Tak żeby użytkownik już na stronie porównywarki mógł zdecydować czy woli poczekać czy może lepiej kupić w innym sklepie, w którym towar będzie dostępny w krótszym czasie.
„W sklepie tradycyjnym towar wystawiony jest na półkach, klient może go dotknąć, sprawdzić, wziąć w rękę i pójść z nim do kasy. W e-shoppingu jest nieco inaczej. Sklepy często nie mają swoich stałych punktów, nie posiadają także magazynów. Wiążą je tylko odpowiednie umowy z dostawcami, dzięki temu koszt utrzymania sklepu jest niższy a w rezultacie towar tańszy. – mówi Anna Jasińska Starszy Specjalista ds. Marketingu Ceneo.pl – Zależy nam na tym aby użytkownik mógł podjąć świadomie decyzję zakupową. To dlatego chcemy już na stronie Ceneo dać mu jak najwięcej niezbędnych do tego informacji. Dzięki temu użytkownik będzie mógł podjąć samodzielnie zdecydować czy ważniejsza jest dla niego cena produktu czy czas oczekiwania. – dodaje.
Źródło: Ceneo