Od Black Friday do Cyber Monday (BFCM, czyli w długi weekend sezonowych obniżek cenowych) Stripe przetworzył ponad 465 milionów transakcji o łącznej wartości 31 miliardów dolarów. Był to najintensywniejszy czterodniowy okres w historii Stripe.
Specjalna strona Stripe i przygotowana na tę okazję maszyna BFCM śledziły wyniki w czasie rzeczywistym, monitorując wszystko, od szczytów liczby transakcji na minutę po wolumeny walutowe. W 2024 r. firmy korzystające ze Stripe nadal zwiększały swoje globalne zasięgi wśród klientów, odnotowując wzrost wolumenu płatności transgranicznych do nowego, rekordowego poziomu USD 3,2 mld i 43 milionów transakcji. Branże e-commerce, detaliczna oraz transportowa odnotowały szczególny wzrost wydatków konsumenckich, dzięki sprzedaży w trakcie BFCM.
„Sprzedaż transgraniczna odpowiadała za ponad 10% całkowitego wolumenu sprzedaży w ten weekend, co dowodzi, że BFCM nie jest już wyłącznie amerykańskim wydarzeniem koncentrującym się na zakupach stacjonarnych; to światowe dni e-commerce” – powiedziała Emily Glassberg Sands, szefowa działu informacji w Stripe. „W miarę jak wydarzenie to zyskuje międzynarodową popularność, widzimy, jak firmy poszerzają ofertę obsługiwanych metod płatności, by móc docierać do rosnącej liczby klientów”.
Największe firmy na świecie polegają na Stripe przy przetwarzaniu dużych ilości transakcji
W tym szczytowym okresie zakupowym Stripe przetwarzał 137 tys. transakcji na minutę, utrzymując czas działania API powyżej 99,9999% (uptime). Giganci handlu detalicznego, tacy jak Amazon, Shopify, Best Buy i Zara, wybrali Stripe właśnie ze względu na ten czynnik.
„Black Friday-Cyber Monday to najważniejszy weekend sprzedażowy w roku dla sprzedawców korzystających z Shopify” – powiedział Farhan Thawar, wiceprezes ds. inżynierii w Shopify. „Przy milionach transakcji na minutę, niezawodność Stripe zapewnia sprzedawcom Shopify maksymalizację przychodów w ten weekend”.
PepsiCo współpracuje ze Stripe w celu obsługi sprzedaży bezpośredniej dla marek takich jak Gatorade, SodaStream i Rockstar Energy w ponad 20 krajach. „Okres Black Friday-Cyber Monday to jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na Stripe. Niezawodność jest niezmiernie ważna, ponieważ traktujemy sprzedaż online priorytetowo, ze względu na naszych klientów na całym świecie, ” – powiedział Henry Mori, wiceprezes ds. inżynierii w PepsiCo.
Doświadczenie omnichannel
Stripe obsługiwał płatności online dla globalnych firm odzieżowych, takich jak ManoMano, The ICONIC i Sportsdirect w miniony weekend, podczas gdy sprzedawcy detaliczni, tacy jak marki Castlery i URBN wybierają Stripe do obsługi zakupów wielokanałowych (omnichannel). Marki URBN, do których należą Urban Outfitters, Anthropologie Group, Free People i FP Movement, wykorzystują Stripe Terminal jako główną opcję płatności w sklepach stacjonarnych w Ameryce Północnej. W Internecie URBN oszczędza czas klientów poprzez takie usługi jak Link, umożliwiający płatność jednym kliknięciem.
Black Friday-Cyber Monday w liczbach
- Wartość transakcji: ponad USD 31 mld
- Liczba transakcji: 465 mln
- Liczba użytych unikalnych kart i portfeli: 209 mln
- Miasta z największą liczbą transakcji: Seattle, Nowy Jork, Los Angeles, Londyn i San
Francisco - Wartość transakcji transgranicznych: USD 3,2 mld
- Transakcje transgraniczne: 43 mln
- Średnie wydatki na kartę/portfel: USD 121
- Wzrost średnich wydatków na portfel w porównaniu do 2023: 4,3%
- Liczba transakcji kryptowalutowych: 428 tys.
- Liczba krajów, gdzie do transakcji wykorzystano kryptowaluty: 36
- Szczytowa liczba transakcji na minutę: 137 tys.
- Czas pracy interfejsu API Stripe (uptime): 99,9999%
- 20,9 mln – liczba oszukańczych transakcji, którym zapobiegł Radar o łącznej wartości USD 917 mln
- Oszczędność czasu dzięki Link, usłudze Stripe umożliwiającej płatność jednym kliknięciem: 914 tys. minut
- Liczba wyliczeń podatkowych: 65 mln
- Liczba firm przeżywających swój najlepszy dzień na Stripe: 35 tys.
Źródło: Stripe.