42 proc. internautów jest zdania, że obniżka składek na ZUS zasługuje na miano inicjatywy, która najkorzystniej w 2005 roku wpłynęła na gospodarkę i rynek pracy. Całość obciążeń dla nowych przedsiębiorców zgodnie ze zmienionymi przepisami to około 250 zł miesięcznie. Dotychczas było to ponad 720 zł. Preferencyjne składki płacone są przez okres 24 miesięcy. Z preferencyjnych stawek nie mogą skorzystać ci, którzy w ciągu ostatnich pięciu lat prowadzili działalność gospodarczą, oraz ci, którzy rozpoczną działalność w celu świadczenia usług dla byłego pracodawcy. Rozwiązanie wprowadzono ustawą z 1 lipca o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 150, poz. 1248).
28 proc. głosów i drugie miejsce w tegorocznej edycji akcji uzyskała kampania promująca Polskę w zagranicznych mediach przygotowana na zlecenie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Około 38 milionów osób – widzów stacji CNN, BBC oraz czytelników Time Magazine, The Financial Times oraz The Wall Street Journal – przynajmniej raz zetknęło się z reklamą Polski. Ogółem, trwająca sześć tygodni kampania, objęła 500 spotów w telewizji (400 w BBC i 100 w CNN) oraz 10 edycji reklamy prasowej. Motywem przewodnim kampanii telewizyjnej było bijące serce, będące metaforą centralnego położenia Polski w Europie (Poland – the Heart of Europe) oraz dynamicznego rozwoju gospodarczego. Nowoczesny wizerunek kraju został podkreślony szybkim montażem ujęć oraz muzyką, której stylistyka nawiązuje do utworów grupy Stomp (rytm wybijany o metalowe przedmioty: beczki, felgi, stalowe wiadra).
Zdaniem 15 proc. uczestników akcji na miano gospodarczej inicjatywy mijającego roku zasługuje kampania przez Polską Organizację Turystyczną z hydraulikiem w roli głównej. Kiedy „polski hydraulik” zaczął żyć samoistnym życiem medialnym, we Francji i nie tylko, jako straszak przed napływem taniej siły roboczej z Polski, Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) wpadł do głowy pomysł, żeby ten byt medialny wykorzystać z korzyścią dla naszego kraju. Jeśli Francuzi nie chcą polskiego hydraulika, to zatrudniła go właśnie POT w dziele promocji Polski. Tak stworzono reklamę z „polskim hydraulikiem” w roli głównej. Reklamę ze zdjęciem hydraulika zamieszczono na tle polskich zabytków i hasłem „Ja zostaję w Polsce, to wy do nas przyjedźcie” na stronie internetowej ośrodka POT w Paryżu. Łącznie temat polskiego hydraulika ukazał się w ponad 200 tytułach prasowych, internetowych i audiowizualnych z całego świata.
Patronem honorowym tegorocznej edycji Strzałka była Fundacja Dajesz Pracę PL, która zwyciężyła w pierwszej edycji akcji. Strzałka wsparło także poco studio, które wykonało stronę internetową akcji i zapewniło opiekę techniczną.
Strzalek to akcja promująca pomysły, inicjatywy i przedsięwzięcia, które najkorzystniej wpływają na polską gospodarkę i rynek pracy. Co roku redakcja SerwisKariery.pl nominuje wydarzenia, jakie jej zdaniem służą rozwojowi i tworzeniu nowych miejsc pracy. Ostatecznego wyboru gospodarczej inicjatywy danego roku dokonują internauci.
Pomysł na akcję narodził się w 2004 roku i wynikał z chęci promowania pomysłów, których celem jest wspieranie rozwoju gospodarczego Polski. W pierwszej edycji „Strzałka” nominowano osiem pomysłów i wydarzeń (Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy , Akcja protestacyjna „ZUS daj nam luz” , Kampania społeczna „Kupując polskie produkty – dajesz pracę”, Kampania społeczna „Postaw na swoim”, Inicjatywa akademicka „Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości” , Program telewizyjny „Złoty Interes”). Ostatecznie głosami 7 tys. internautów zwyciężyła kampania „Kupując polskie produkty – dajesz pracę”, drugie miejsce zajęła inicjatywa akademicka „Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości”, a trzecie kampania „Postaw na swoim”. Strzałek prowadzony będzie do momentu w którym dane o kondycji polskiej gospodarki i rynku pracy nie pozostawią żadnych wątpliwości, że jest naprawdę dobrze i właśnie wtedy organizatorzy akcji zapowiadają otworzenie butelki szampana, która mrozi się od listopada 2004 roku.