Z samego rana, 17 października, we wszystkich budynkach Akademii Ekonomicznej pojawiły się plakaty informujące o kampanii. „Demokracja to nie ściema – udowodnij”, „Postaw krzyżyk, Twoja sprawa gdzie” to hasła promujące akcję.
Ponadto swojej stronie internetowej PRyzmat zamieścił wzór formularza, dzięki któremu studenci spoza Poznania nie muszą wyjeżdżać z miasta, aby spełnić obowiązek obywatelski.
Punktem kulminacyjnym akcji był środowy wykład dr Krzysztofa Gołaty, redaktora naczelnego TV Biznes, poświęcony frekwencji wyborczej w innych krajach. Podczas spotkania ze studentami obalony został mit niskiej frekwencji w państwach UE, którą większość niegłosujących usprawiedliwiała swój wybór, a raczej jego brak.
Pomysł akcji „Demokracja to nie ściema” był reakcją na zatrważająco niską frekwencje w pierwszej turze tegorocznej elekcji prezydenckiej i w wyborach do parlamentu. Członkowie Pryzmatu – w przeważającej większości studenci Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations – właśnie w swoich koleżankach i kolegach zobaczyli wielki, niewykorzystany potencjał wyborczy.
„O przyszłości młodych ludzi, będą decydowały wybierane teraz władze. Chcemy mieć wpływ na to, w jakiej Polsce przyjdzie nam żyć” – wyjaśnia motyw przeprowadzenia akcji, prezes koła, Dominika Nockoska – „Chcemy też pokazać, że w studentach drzemie patriotyzm i nie myślimy tylko o tym, żeby uciec z kraju w pogoni za kasą” – dodaje.
Studenckie Koło Naukowe Pryzmat, powstało w połowie lat 90tych, z myślą o studentach, którzy zdecydowali się związać swoją przyszłość zawodową z dziedziną public relations. Misją koła jest zgłębianie wiedzy jego członków o praktycznym aspekcie tej dyscypliny. Akcja „Demokracja to nie ściema”, jest pierwszą po wakacyjnej przerwie inicjatywą koła.
W czerwcu bieżącego roku, studenci SKN’u walnie przyczynili się do zorganizowania 4th International Public Relations Conference, której patronem honorowym był prezydent RP, Pan Aleksander Kwaśniewski.