Marka Crédit Agricole osiągnęła na koniec grudnia niemal 75 proc. rozpoznawalność, a ponad 50 proc. konsumentów uważa Credit Agricole Bank Polska za instytucję finansową godną zaufania i oferującą usługi najwyższej jakości. To efekt intensywnej kampanii wizerunkowej oraz poszerzenia portfolio produktów przez Credit Agricole.
Credit Agricole Bank Polska zadebiutował na polskim rynku bankowości detalicznej pod koniec września, natomiast intensywną czterotygodniową kampanię wizerunkową, której twarzą została Juliette Binoche rozpoczął 18 października. W tym samym czasie pojawiły się filmy reklamujące produkty: 1. Konto skierowane do osób młodych oraz depozyty. Spotom telewizyjnym towarzyszyły reklamy w prasie, radio i internecie. Zostały wykorzystane także witryny placówek oraz wielkoformatowe nośniki reklamowe w wybranych miastach w Polsce. Nowa kampania zainaugurowała realizację strategii komunikacyjnej, mającej sprawić, że wspomagana rozpoznawalność marki Crédit Agricole osiągnie w ciągu najbliższych trzech lat stabilny poziom około 70 proc.
O tym, że cel postawiony sobie przez Credit Agricole Bank Polska jest możliwy do osiągnięcia świadczą wyniki kolejnych badań postrzegania marki. Pod koniec września tylko niecałe 1,5 proc. respondentów wymieniło nazwę Credit Agricole Bank Polska wśród znanych im banków, podczas gdy w listopadzie już niemal 14 proc. badanych spontanicznie kojarzyło nowy brand. Również wspomagana świadomość marki stale rośnie. We wrześniu – zanim Credit Agricole wystartował z kampanią wizerunkową – 20% proc. ankietowanych potwierdziło znajomość marki. Tymczasem po dwóch tygodniach prowadzenia przez bank działań komunikacyjnych aż 44,4 proc. osób biorących udział w badaniu zadeklarowało znajomość Credit Agricole. Natomiast koniec grudnia, dzięki intensywnej kampanii promocyjnej, przyniósł wspomaganą rozpoznawalność marki na poziomie blisko 75 proc.
Z dużym zainteresowaniem klientów spotkało się 1. Konto. Produkt adresowany do osób pomiędzy 18 a 27 rokiem życia, które po raz pierwszy zdecydowały się na założenie konta, stanowił ponad 40 proc. wszystkich kont otwartych w Credit Agricole w listopadzie. Bank odnotował w IV kwartale ubiegłego roku zdecydowany wzrost dynamiki sprzedaży wszystkich kont o 44 proc. w porównaniu do kampanii czerwcowej. Liczba kont ogółem na koniec 2011 roku wyniosła tym samym 1 093 065.
Również oferta lokat z dziennym oprocentowaniem cieszyła się uznaniem klientów. W czasie trwania dziesięciu tygodni kampanii Credit Agricole Bank Polska zrealizował 127,7 proc. planu sprzedażowego, pozyskując 700 milionów złotych nowych środków.
Jak podkreśla Jędrzej Marciniak, członek zarządu ds. marketingu w Credit Agricole Bank Polska: Nasza transformacja z LUKAS Bank w Credit Agricole Bank Polska związana jest z rozszerzeniem profilu naszej działalności. Naszym celem jest bowiem stanie się bankiem uniwersalnym. Oczywiście pociąga to za sobą zmianę profilu naszych klientów. Badania pokazują, że po rebrandingu osoby poniżej 45 roku życia stanowią aż 83,3 proc. naszych klientów. Zwiększa się również odsetek absolwentów szkół średnich i wyższych wśród naszych klientów, który osiągnął poziom 83,4 proc., a że w Polsce istnieje korelacja pomiędzy wykształceniem, a poziomem zarobków to automatycznie podniosła się wysokość przeciętnego wynagrodzenia naszych klientów. Powodem do zadowolenia jest także liczba osób, deklarujących chęć skorzystania z naszej oferty. Podczas, gdy w sierpniu ubiegłego roku wynosiła ona 7%, a tuż po zmianie marki 14,2% to już w grudniu ubiegłego roku aż 28% respondentów deklarowało zainteresowanie naszymi produktami. Dlatego śmiało mogę powiedzieć, że jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani efektami kampanii z udziałem francuskiej zdobywczyni Oscara.
Jędrzej Marciniak zwraca również uwagę na pozytywne konotacje, jakie budzi Credit Agricole Bank Polska: Niewątpliwym sukcesem jest fakt, że połowa respondentów uznaje nasz bank za godny zaufania, charakteryzujący się wysoką jakością obsługi, a ponad 45proc. ankietowanych uważa, że znamy i rozumiemy potrzeby klientów oraz doceniamy ich lojalność. Jest to dla nas bardzo ważne, chcąc bowiem dołączyć do ścisłej czołówki banków uniwersalnych w Polsce musimy przekonać naszych klientów, że warto z nami pozostać na długie lata i korzystać równocześnie z wielu różnych produktów z naszej oferty.
Credit Agricole Bank Polska – w związku z procesem rebrandingu – odświeżył także portfel swoich kart kredytowych. Najważniejszą ze zmian, które wdrożył, było wprowadzenie podziału nawiązującego do segmentacji klientów detalicznych. Jej celem było dopasowanie oferty do potrzeb posiadaczy kart oraz wyraźniejsze zróżnicowanie cech oferowanych produktów. Obecnie bank proponuje karty kredytowe Standard, Silver oraz Gold.
Debiut nowej marki pociągnął za sobą także uruchomienie nowego programu rabatowego, skierowanego do wszystkich posiadaczy kart płatniczych Credit Agricole. Plan zakładał, że docelowo Klub Rabatowy Credit Agricole Bank Polska będzie największym programem tego typu w Polsce i jedynym, który stawia na współpracę nie tylko z partnerami ogólnopolskimi, ale także lokalnymi i to w każdym zakątku Polski. Program rabatowy obejmie co najmniej 10.000 sklepów i tym samym stanie się największym w kraju. Klub, po trzech miesiącach od momentu, gdy zaczął funkcjonować, oferuje rabaty już w niemal 6000 punktów. Są to zarówno duże ogólnopolskie firmy (np. Żabka, Yves Rocher, J&R, Fotojoker, Pizza Dominium, ubezpieczyciele: Liberty Direct i LINK4), jak i mali lokalni przedsiębiorcy, co jest kolejnym wyróżnikiem propozycji Credit Agricole Bank Polska.
W najbliższym czasie Credit Agricole Bank Polska deklaruje położenie nacisku na rozwój oferty depozytów. W pierwszym kwartale planuje wprowadzenie polisolokat. Jednak szczegółów na razie nie chce zdradzać.
Druga odsłona kampanii wizerunkowej Credit Agricole Bank Polska z udziałem Juliette Binoche wystartuje 01 lutego i potrwa do 11 marca. Obejmie prasę (m.in. Gazetę Wyborczą, Politykę, Uważam Rze, Newsweek) oraz telewizję, w której będą prezentowane 15 sekundowe spoty. Reklamę telewizyjną będzie można obejrzeć na kanale Credit Agricole Bank Polska na You Tube we wtorek 31 stycznia wieczorem.
Badania marki Credit Agricole Bank Polska przeprowadza niezależny instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC.
Źródło: Credit Agricole Bank Polska