PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościŚwiadomy klient w banku

Świadomy klient w banku

Wiadomości 23.07.2014 (15:24)

Chcąc wyróżnić się na tle rynku i sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów banki wzbogacają swoją ofertę o nowe usługi. Należą do nich m.in. produkty ubezpieczeniowe powiązane z głównym produktem banku (np. ubezpieczenie majątkowe do kredytu hipotecznego), w tym bardzo często ubezpieczenia assistance, zapewniające pomoc w zwykłych, codziennych sprawach losowych. Klient może za pośrednictwem banku np. naprawić niesprawną instalację wodną lub urządzenia RTV/AGD, skorzystać z domowej wizyty lekarza lub wymienić uszkodzoną oponę w swoim samochodzie. Czy klienci odnajdują się w gąszczu ofert i usług dodatkowych?



Czy z nich świadomie korzystają? Czy je doceniają?


Wyniki VI Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego w marcu 2014 roku przez Europ Assistance Polska pokazują, że 72% badanych docenia ubezpieczenia i usługi assistance dołączone do produktów bankowych. Co więcej, zdaniem ankietowanych, ubezpieczenia i usługi assistance uatrakcyjniają ofertę banku na tyle, że aż 47% z nich deklaruje, że częściej korzystałoby z innych usług tego banku, który je oferuje.

Kto czyta, ten wie


Aby jednak korzystać z assistance, przede wszystkim należy wiedzieć, że posiada się taką możliwość. Z badania GfK Polonia wynika jednak, że zaledwie 16% Polaków dokładnie czyta umowy, które podpisuje. Wyniki Ogólnopolskiego Badania Assistance są bardziej optymistyczne. Niemal połowa respondentów (46%) przyznaje, że czyta Ogólne Warunki Ubezpieczenia, a co czwarty badany przynajmniej je częściowo przegląda. Wśród świadomych respondentów przeważają osoby w wieku 26-35 lat (56%), posiadające wyższe wykształcenie (50%).

Budowanie świadomości klientów to zadanie zarówno dla firmy assistance, jak i dla banku. Dlatego też bardzo ważne jest wspólne przygotowanie spójnej i czytelnej informacji na temat zakresu opieki oraz wyłączeń ochrony. Należy pamiętać, że świadomy klient to klient zadowolony – znając dokładnie przysługujące mu świadczenia rzadko lub wcale spotka się z odmową wykonania usługi.

– Najczęstszą przyczyną odmów realizacji pomocy assistance jest wyłączenie odpowiedzialności z zakresu ubezpieczenia. Na przykład klienci, którzy korzystają z podstawowego wariantu ubezpieczenia assistance samochodowego mogą spotkać się z odmową pomocy w razie awarii lub wypadku poza granicami kraju. Dlatego tak ważna jest rzetelna informacja na temat zakresu przysługującej pomocy. Na szczęście banki, którym zależy na rosnącej liczbie usatysfakcjonowanych klientów, przykładają duża wagę do tego, by komunikowanie o ubezpieczeniach i assistance było czytelne i zrozumiałe dla klienta – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

Gdzie szukać informacji?


Na świadomość klienta wpływa nie tylko jego wola zapoznania się z przysługującymi mu świadczeniami, ale też forma i sposób ich komunikacji przez bank. A banki wykorzystują w tym celu coraz więcej możliwości: strony internetowe, materiały drukowane, social media, media tradycyjne, call center czy chociażby dedykowani opiekunowie klienta, gotowi odpowiedzieć na najbardziej wnikliwe pytania.

– Klienci, którzy znają dokładnie ofertę swojego banku, chętniej i częściej z niej korzystają. Współpracując z 27 bankami w Polsce i świadcząc usługi assistance dołączone do 170 produktów bankowych obserwujemy rosnącą świadomość klientów i skłonność do wykorzystywania przysługujących im usług i praw. To z pewnością duża zasługa banków i często naszej wspólnej strategii komunikacji z klientem, która na tyle zapada w pamięć, że wykorzystanie usług assistance jest duże nie tylko świeżo po otwarciu konta lub wyrobieniu karty kredytowej, ale rośnie wraz z przyzwyczajeniem się klienta do korzystania z jednego numeru telefonu w razie kłopotów w domu, ze zdrowiem, czy na drodze –wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz.


Nowe standardy w komunikacji


– Forma przedstawiania usług assistance i ubezpieczeń przeszła w ostatnich latach ewolucję. Zmieniła się na bardziej przyjazną klientowi. Dzięki temu OWU nie zniechęca drobnym drukiem i dużą liczbą stron, przez które klient musi przebrnąć. Klienci naszych Partnerów otrzymują na przykład kartę z listą świadczeń i numerem Centrum Alarmowego, lub dowiadują się o ubezpieczeniach za pomocą ciekawej grafiki z najważniejszymi danymi z OWU na stronie banku lub w systemie transakcyjnym, na ulotce lub zestawie przydatnych gadżetów- dodaje Joanna Nadzikiewicz.

Przyszłoroczne strategie komunikacji banków z klientami będą również musiały uwzględnić nowe standardy, jakie przyniesie ze sobą Rekomendacja U Komisji Nadzoru Finansowego.

– Jedną ze zmian, jakie niesie Rekomendacja U jest podniesienie poziomu ochrony konsumenta poprzez zwiększenie zakresu otrzymywanych przez niego informacji dotyczących danej polisy ubezpieczeniowej, w tym zakresy wyłączeń oraz świadczeń. Bank powinien przedstawić klientowi adekwatne i kompletne informacje o produkcie ubezpieczeniowych, który klient za jego pośrednictwem kupuje. Zaleca się także, aby podstawowe informacje o polisie były przedstawiane na osobnym dokumencie informacyjnym, tzw. karcie produktu –mówi Norbert Jeziolowicz, Dyrektor Zespołu Bankowości Detalicznej i Rynków Finansowych w Związku Banków Polskich.

Oznacza to w praktyce, że klient przed przystąpieniem do ubezpieczenia będzie musiał zapoznać się z jego Ogólnymi Warunkami, zakresem ochrony oraz składką. To z całą pewnością podniesie jego świadomość na temat przysługujących mu świadczeń, a także zwiększy częstotliwość wykorzystania ubezpieczeń.

 

Grupa Europ Assistance

2014-07-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców