PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRŚwiat w 2020 roku. Deutsche Post DHL zbadał trendy przyszłości

Świat w 2020 roku. Deutsche Post DHL zbadał trendy przyszłości

Marketing i PR 28.08.2009 (13:01) artykuł nadesłany

Deutsche Post DHL przygotował raport pod tytułem „Dostarczamy Jutro – potrzeby klientów w 2020 roku i później”. Do współpracy zaproszono ekspertów i praktyków rynku, którzy przedstawili swoje opinie w takich dziedzinach jak globalizacja, gospodarka, technologia, logistyka, środowisko i społeczeństwo.

Wiedza ta została wykorzystana już w nowej strategii korporacyjnej DPDHL. „Wyniki badania jasno wskazują, że obszary takie jak zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczna i edukacja będą miały coraz większe znaczenie dla biznesu w przyszłości. Dzięki wdrożeniu programów typu Teach First (edukacja) czy GoGreen (ekologia) już dziś przygotowujemy się do tych wyzwań” powiedział Frank Appel, prezes Deutsche Post DHL.  
 
Wydanie raportu „Dostarczamy Jutro – potrzeby klientów w roku 2020 i później” poprzedziły badania i analizy prowadzone od czerwca 2008 do stycznia 2009. Powstało łącznie 81 „tez przyszłości”, nad którymi dyskutowali uczestnicy. Kompleksowe kwestionariusze otrzymało i oceniło 900 osób z całego świata, w tym prezesi międzynarodowych firm, naukowcy z dziedzin ekonomii, futurologii, logistyki oraz eksperci wskazani przez klientów. Badanie, przeprowadzone w oparciu o metodologię Delphi, składało się z wieloetapowego procesu oceny, podczas którego uczestnicy proszeni byli o przedstawienie swoich poglądów w określonych dziedzinach. Kluczowe prognozy koncentrują się na trzech zagadnieniach: zmiany klimatyczne, wpływ rozwoju Internetu oraz znaczenie logistyki.  

Zmiany klimatyczne i redukcja emisji dwutlenku węgla

Zmiany klimatyczne już  dziś postrzegane są jako jedno z największych wyzwań przyszłości. A w kolejnych latach decyzje o zakupach nie będą opierały się wyłącznie o markę, jakość i cenę. W przyszłości to wpływ na środowisko, jaki mają produkty i usługi, będzie odgrywać główną rolę. „Dzisiaj z etykiety umieszczonej na słoiku dżemu dowiemy się, ile ma on kalorii. Ale w 2020 roku, na tej samej etykiecie prawdopodobnie znajdziemy informację, ile dwutlenku węgla zostało wyemitowanych podczas jego produkcji i transportu” komentuje Frank Appel. Konsumenci będą skłonni płacić więcej za produkty i usługi ekologiczne. A to może skutecznie poprawić standardy ochrony środowiska.  
 
Firmy logistyczne wyznaczą kierunki

Mimo obecnej sytuacji gospodarczej, eksperci nie przewidują znaczących wstrząsów w ramach systemu polityczno-społecznego. Świat 2020 nadal będzie działać w warunkach gospodarki rynkowej. Utrzyma się tendencja do outsourcingu produkcji. Z drugiej strony firmy będą musiały współpracować ze sobą częściej i w większym stopniu niż to ma miejsce obecnie. Branża logistyczna, jako swoista awangarda zmian, będzie modelem naśladowanym przez inne sektory gospodarki. Zapobiegając wysokim kosztom energii, firmy logistyczne więcej zainwestują w tworzenie i funkcjonowanie wspólnych sieci. Appel wyjaśnia „Jednym z naszych strategicznych celów jest zapewnienie, że logistyka przyszłości będzie przyjazna środowisku tak bardzo jak będzie to możliwe. W ofercie mamy już usługi neutralizujące emisję CO2. Jesteśmy też pierwszą firmą logistyczną, która przygotowała program ochrony klimatu z konkretnymi celami redukcji emisji CO2. Jesteśmy na dobrej drodze. Jak pokazują badania Delphi, w 2020 roku wielu naszych konkurentów będzie podążało tą drogą. A my skupimy się na poszukiwaniu nowych możliwości”.  
 
Biznes przez Internet – w dowolnym czasie i momencie  

W 2020 roku istotne będą kwestie ochrony środowiska, ale nie kosztem szybkości doręczenia. Dla klientów ważna będzie natychmiastowa dostępność wszystkich produktów i usług. Od swoich dostawców będą wymagać większej przejrzystości i bardziej wyczerpujących informacji w czasie rzeczywistym. Takie podejście w znaczący sposób zwiększy rolę Internetu. Do 2020 roku większość ludzi na świecie, głównie mieszkańców krajów z rynków rozwiniętych i wschodzących, będzie w stałym kontakcie online, a trzy miliardy przedsiębiorców będzie prowadziło działalność biznesową wyłącznie w sieci WWW. Systematycznie będzie rosło tempo życia – nie tylko w biznesie, ale we wszystkich dziedzinach życia. Zwiększy się zapotrzebowanie na elastyczność i stałą dostępność.  

Z optymizmem patrzymy w przyszłość

Chociaż dziś to ataki terrorystyczne i globalne pandemie są postrzegane jako zagrożenie w przyszłości, zdaniem ekspertów te scenariusze będą powstrzymywane przez inwestycje finansowe i technologiczne. Ten sam wniosek odnosi się do wzrostu globalnej populacji. Respondenci z Azji są przekonani, że kontrola populacji będzie skutecznym narzędziem do zatrzymania wzrostu liczby ludności na świecie. Większość z nich przewiduje, że liczba ludności na świecie wyniesie od siedmiu do ośmiu miliardów. Z kolei respondenci z innych części świata są przekonani, że liczba ludności na świecie będzie nadal rosła, a wraz z nią wzrośnie zużycie zasobów. „Nasi eksperci są optymistyczni. Wierzą, że wyzwania przyszłości mogą być kontrolowane przez gospodarkę rynkową” podsumował Frank Appel.

Źródło: DHL Express

marketing 2009-08-28
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców