PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPoradnikiŚwiąteczne zakupy on-line – jak wybrać najlepszy sklep?

Świąteczne zakupy on-line – jak wybrać najlepszy sklep?

Poradniki 19.12.2011 (12:27)

Tydzień przedświąteczny to czas najbardziej intensywnych zakupów. Tym, którzy jeszcze nie zdążyli kupić prezentów dla swoich najbliższych, a planują zrobić to przez Internet przypominamy kilka zasad, które mogą uchronić nas przed niepotrzebnym stresem oraz rozczarowaniem. Instytut Logistyki i Magazynowania rekomenduje dokonywanie zakupów w sklepach internetowych, które znają i respektują prawa konsumentów.

Każdy e-konsument powinien mieć na uwadze kilka podstawowych kwestii związanych z  wyborem sklepu, w którym chce dokonać zakupu świątecznych prezentów. Oto kilka porad, które pomogą  uniknąć problemów, jakie niosą ze sobą zakupy on-line.

1. Sprawdź od kogo kupujesz

Zakupy w internecie pozwalają zachować pewną anonimowość konsumentowi, jednakże sklep, zgodnie z literą prawa musi być całkowicie rozpoznawalny. Sklep ma obowiązek opublikować pełną nazwę przedsiębiorstwa, jego adres oraz organ rejestrowy działalności gospodarczej (sąd lub urząd miasta) wraz z numerem rejestru, pod którym go zarejestrowano. Jeżeli działalność prowadzi osoba fizyczna, na stronie WWW powinien się znaleźć jej adres zamieszkania. Brak tych danych może budzić obawy co do wiarygodności sklepu oraz przysporzyć problemów w przypadku wystąpienia sporu.

2. Sprawdź opis produktu i cenę

Opis produktu oraz zdjęcie to często jedyna możliwość na zapoznanie się z produktem kupowanym on-line. Jeżeli budzi on wątpliwości, poprośmy sklep o dodatkowe wyjaśniania. Zwracajmy także uwagę czy opis ceny i kosztów dodatkowych jak np. transportu, podatku czy pakowania przesyłki oraz wartość podana w podsumowaniu koszyka zamówienia są spójne. 

3. Sprawdź dostępność towaru

Pamiętaj o tym, że sklep internetowy ma 30 dni na realizację złożonego zamówienia, dlatego szczególnie w okresie wzmożonych zakupów internetowych, upewnij się, że towar, który planujesz kupić jest faktycznie dostępny oraz w jakim czasie może być dostarczony.

4. Pamiętaj, że jako Konsument masz prawo rezygnacji z zakupu

Jako konsument, który zawarł umowę na odległość, możesz od niej odstąpić bez podawania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 10 dni od daty otrzymania rzeczy lub świadczenia. Produkt nieużywany należy wówczas zwrócić najpóźniej w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia. Sklep, także w terminie 14 dni, powinien zwrócić poniesione przez Ciebie koszty – cenę towaru oraz jeżeli był poniesiony, to także koszt wysyłki do klienta. 

Warto pamiętać, że jeżeli regulamin sklepu nie zawiera wymaganych informacji to termin dziesięciodniowy wydłuża się do okresu 3 miesięcy. Jednak jeśli sprzedawca wcześniej wyśle warunki sprzedaży na piśmie, wtedy termin 3 miesięczny ulega skróceniu do 10 dni od otrzymania Warunków sprzedaży na piśmie.

5. Nie każdy towar możesz zwrócić

Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przewiduje kilka wyjątków. Nie będziesz mógł zwrócić towaru, jeżeli:

•    usunąłeś oryginalne opakowanie z nośnika informacji, a był on integralną częścią towaru,
•    świadczenie było ściśle związane ze wskazaną osobą, np. na śpioszkach, specjalnie dla Ciebie wyszyto imię dziecka,
•    zakupiłeś prasę, bilety do kina, teatru czy na koncert
•    zakupiłeś towar szybko psujący się.

6. Masz prawo do reklamacji

Koniecznie zachowaj paragon – może się przydać. Jeżeli w trakcie dwóch lat od zakupu towar okaże się wadliwy, niezgodny z umową lub zepsuje się, możesz go reklamować. Swoich praw możesz dochodzić bądź w oparciu o instytucje uregulowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (tzw. reklamacja za niezgodność towaru z umową) bądź w oparciu o udzieloną gwarancję, jeżeli taka została udzielona (gwarantem może być zarówno sprzedawca jak i producent). Warunki gwarancji muszą być określone na piśmie w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd informacji, wystarczający do prawidłowego i pełnego korzystania z gwarancji.
Warto pamiętać, że warunki zawarte w gwarancji mogę być określone w ten sposób, że sprzedawca nie jest zobowiązany wobec konsumenta do jakichkolwiek czynności z dołączonej do towaru gwarancji, więc korzystając z niej konsument będzie zobowiązany dostarczyć reklamowany towar (na swój koszt i ryzyko) do punktu serwisowego.

Podsumowując, należy zawsze rozróżniać instytucję prawną gwarancji od niezgodności towaru z umową. Jednak sprzedawca nie może narzucać konsumentowi z jakiej instytucji może skorzystać. 

7. Twoje dane osobowe podlegają szczególnej ochronie

Gromadząc oraz prezentując dane osobowe swoich klientów, sklep ma obowiązek odpowiednio je zabezpieczyć. Zwracaj uwagę, czy strona poprzez którą logujesz się do sklepu lub przeglądasz swoje dane jest odpowiednio zabezpieczona certyfikatem SSL. O bezpieczeństwie świadczy symbol zamkniętej kłódki w adresie strony lub u dołu przeglądarki internetowej i zmiana przedrostka adresu sklepu z http na https.

Źródło: Benhauer

e-commerce e-zakupy święta 2011-12-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce e-zakupy święta

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców