PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeŚwiąteczne zakupy robimy na smartfonach

Świąteczne zakupy robimy na smartfonach

Informacje 18.12.2020 (10:18) informacja prasowa

W tym sezonie zakupowym zapełniane koszyków na małym ekranie dorównuje popularnością buszowaniu po e-sklepach na komputerze. Wśród kobiet i młodych osób urządzenia mobilne dominują już na wszystkich etapach zakupów. Dowodzi tego ostatnie badanie firm SMSAPI i Shoper, które pokazuje, że oferty promocyjne od sprzedawców wolimy dostawać prosto na telefon.

fot. Shutterstock

W ciągu minionych dwóch lat liczba osób preferujących przeglądanie ofert sklepów internetowych na telefonie wzrosła z 37 do 47 proc. – wynika z porównania odpowiedzi na pytanie o ulubione narzędzie do robienia e-zakupów z ostatnich badań konsumenckich zleconych przez SMSAPI.

Mobile first a nawet mobile only

Niemal połowa respondentów woli skorzystać ze smartfona już na etapie wyszukiwania oferty czy podczas finalizacji zakupu i płatności. Jak pokazuje z raport “Komunikacja sklepów internetowych”, aż 64 proc. kupujących wolałoby odbierać oferty i dowiadywać się o promocjach dzięki komunikacji dostarczanej wprost na telefon.

Co ciekawe, badanie przeprowadzone na grupie 1000 osób pokazało też, że preferencje grup respondentów nie są jednorodne. Kupowanie za pomocą urządzeń mobilnych jest w dużo większym stopniu domeną kobiet niż mężczyzn. 58 proc. kobiet zadeklarowało, że przegląda zawartość sklepów internetowych na telefonie, podczas gdy wśród mężczyzn smartfona wybiera do tego celu tylko 38 proc.

Jeszcze większe rozbieżności związane są z wiekiem konsumentów. W przedziale wiekowym 25-34 lat aż 65 proc. osób chętniej sięga po smartfona w celu szukania i porównania zakupowych ofert, podczas gdy w grupie 55+ aż 69 proc. wybiera komputer.

– Jeśli do uchwyconego w badaniu megatrendu dodamy efekt świąteczny, możemy być pewni, że kupowanie przez smartfona dogoni zakupy przy komputerze nie tylko w grupach preferujących urządzenia mobilne. Kupowanie prezentów często przypomina polowanie: kiedy nie mamy w głowie konkretnego pomysłu, bardziej zwracamy uwagę na komunikaty reklamowe. Gdy coś już wpadnie nam w oko, chcemy to jak najszybciej zaklepać, czyli nabyć. Obie postawy promują urządzenia mobilne, które mamy zawsze pod ręką i do tego każdy swoje – nie dzielimy ich z domownikami tak jak komputerów. Dlatego jako konsumenci lepiej reagujemy na akcje promocyjne sprzedawców prowadzone kanałem mobilnym i z telefonem w dłoni szybciej docieramy do końca procesu zakupowego – wyjaśnia Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager SMSAPI.

Znikają bariery dla mobilnego kupowania

Deklaracjom konsumentów odpowiadają wyniki sprzedaży na platformie sklepów internetowych Shoper, z której korzysta obecnie ponad 15 tys. sklepów działających w sieci. Podczas Black Friday 2020 udział transakcji zakupowych realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych sięgał 50 proc. Z kolei w pierwszej połowie grudnia, na całej platformie zrealizowano o 56 proc. więcej zakupów z urządzeń mobilnych niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.

– Strony sklepów internetowych są w większości responsywne, a sklepy korzystające z oprogramowania Shoper są automatycznie dostosowane do urządzeń mobilnych już od dawna. Udostępniamy też sprzedawcom funkcję PWA, która pozwala kupującym na utworzenie na ekranie startowym skrótu do ulubionego sklepu, tak by potem uruchamiał się jak aplikacja mobilna. To wszystko sprawia, że powoli zanika praktyka odnajdowania poszukiwanego produktu za pomocą telefonu i przełączania się na komputer w celu finalizacji zakupu. Ostatnim wąskim gardłem były tutaj płatności, ale rosnąca popularność takich metod jak BLIK, Google Pay czy pay-by-link zoptymalizowanych pod urządzenia mobilne sprawia, że nie ma już potrzeby biec po kartę kredytową. Polowanie na prezenty można dokończyć bez wstawania z kanapy – zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Chęć przejścia całej ścieżki zakupowej na jednym urządzeniu, najlepiej mobilnym, widać również w odpowiedziach na inne pytania z raportu “Komunikacja sklepów internetowych”.

Wśród preferowanych kanałów otrzymywania nowych ofert z e-sklepów wysokie drugie miejsce zajmuje SMS (47 proc. wskazań). Z kolei przy pytaniu o ulubiony sposób otrzymywania potwierdzenia o wysyłce dokonanego już zamówienia 35 proc. wskazało SMS, a 12 proc. inne stricte mobilne kanały – powiadomienia w aplikacji i w komunikatorach. Warto przy tym pamiętać, że w zależności od badania od 40 do 50 proc. otwarć wiadomości e-mail na świecie dokonywanych jest na urządzeniach mobilnych.

Źródło: SMSAPI i Shoper

e-commerce 2020-12-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców