PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeŚwiatowy Dzień Oszczędzania: co czwarty Polak poszukuje korzystnych ofert w sieci
Polski Standard Płatności

Polski Standard Płatności

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Światowy Dzień Oszczędzania: co czwarty Polak poszukuje korzystnych ofert w sieci

Informacje 31.10.2023 (10:43) informacja prasowa
Płatności mobilne Polski Standard Płatności

W obliczu utrzymującej się inflacji wiele osób zdecydowało się oszczędzać, nawet ci najbogatsi. Szukają oni sposobów, aby więcej pieniędzy pozostało w domowym budżecie, a Internet stał się miejscem, gdzie oszczędności są łatwiejsze. Jest to również o tyle wygodniejsze, ponieważ konsumenci coraz częściej realizują zakupy za pośrednictwem tylko jednego urządzenia. Wyniki badania Gemius wskazują, że to smartfon jest najczęściej używany w tym procesie i wyprzedza laptop o 10 p.p. Zakupy realizowane mobilnie pozwalają nie tylko na komfortowe porównywanie ofert, ale także na szybkie płatności w ramach aplikacji mobilnej. Potwierdzeniem rosnącej popularności kanału e-commerce są dane systemu płatności BLIK – w ciągu roku liczba transakcji zwiększyła się o 31 proc., osiągając w drugim kwartale 218,6 mln.

Obecnie oszczędzanie nie oznacza jedynie przelewów na lokatę czy wrzucania drobnych do skarbonki. Ze względu na kryzys finansowy wiąże się ono przede wszystkim z mądrymi i świadomymi wyborami zakupowymi. Polacy dostrzegają potrzebę i konieczność gromadzenia pieniędzy. Mimo tego zgodnie z raportem „(E)mergency Commerce”, w porównaniu do ubiegłego roku oszczędzają znacznie rzadziej. Jedynie 27 proc. badanych deklaruje, że posiada poduszkę finansową (dla porównania w 2022 roku było to 48 proc. ankietowanych).

Od przybytku głowa nie boli

Polacy ograniczają wydatki nie tylko na dobra luksusowe i rozrywkę – 71 proc. uczestników badania Consumer Panel Services GfK mówi o oszczędnościach nawet na podstawowe produkty. W obliczu kryzysu istotne stało się precyzyjne śledzenie wydatków, a digitalizacja finansów wyrosła na jedną z kluczowych strategii wykorzystywanych w tym celu. Pełną kontrolę nad pieniędzmi zapewniają aplikacje mobilne, z poziomu których można załatwić wiele spraw: monitorować nadchodzące zobowiązania finansowe, analizować transakcje czy wykonywać płatności. Jedną z najpopularniejszych metod płatności jest system BLIK, który umożliwia szybkie, bezpieczne i wygodne rozliczanie się zarówno online, jak i offline. Niewątpliwie jedną z jego zalet jest dostępność tej metody płatności. Konsumenci mogą komfortowo płacić z poziomu smartfona, który zdecydowanie dominuje i są wykorzystywane do zakupów online znacznie częściej niż laptopy, zwłaszcza wśród najmłodszych badanych. Według raportu Gemius aż 93 proc. ankietowanych osób do 24 roku życia, wskazuje je jako pierwszy wybór.

E-commerce numerem 1 na trudne czasy

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute, 70 proc. Polaków, aby zmniejszyć wydatki podjęło decyzję przeniesienia do Internetu zakupów w przynajmniej jednej z kluczowych kategorii – tj. odzieży, kosmetyków, elektroniki, motoryzacji czy chemii domowej i leków. E-commerce święci triumfy wśród osób w każdym wieku i o różnym stopniu zamożności – 58 proc. badanych zarabiających powyżej 7000 zł miesięcznie przyznaje, że ze względu na inflację częściej decyduje się na kupowanie w sieci.

– Systematycznie rośnie liczba osób, które kierują swoje kroki w wirtualny świat zakupów. Taką tendencję obserwujemy również w zwiększającej się liczbie operacji BLIKIEM w kanale internetowym, to właśnie tam odbywa się ponad połowa wszystkich naszych transakcji. Nie jest to zaskakujące, ponieważ kupowanie online jest znacznie wygodniejsze oraz niweluje koszty pośrednie, których niejednokrotnie nie zauważamy. Zakupy stacjonarne wiążą się z dojazdem, opłatami parkingowymi, co zwiększa wysokość naszych wydatków. Ponadto, zajmują znacznie więcej godzin. Z wyliczeń Grupy Eurocash wynika, że statystycznie poświęcamy na nie około 90 minut. W efekcie, dzięki transakcjom online oszczędzamy nie tylko więcej pieniędzy, ale także cenny czas – mówi Magdalena Kubisa, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w BLIK.

Mnogość zalet zakupów w sieci

Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce w Polsce” ankietowani rzadziej decydują się na zakupy w sprawdzonych miejscach. W poszukiwaniu najlepszej oferty korzystają z funkcjonalności porównywarek cenowych. Regularnie „polują” na tańsze zamienniki i decydują się na asortyment marek własnych. Czynnik finansowy jest kluczowy – prawie trzy czwarte ankietowanych deklaruje, że do robienia zakupów online najbardziej motywują ich korzystniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych. Kanał e-commerce doceniany jest także za elastyczność. Załatwianie spraw w sieci, w tym także nabywanie różnego rodzaju produktów, pozwala na zachowanie kontroli nad swoimi wydatkami, a także ich monitorowanie. Taki zabieg pomaga w efektywnym oszczędzaniu oraz tworzeniu poduszki finansowej na przyszłość.

Źródło: PSP

2023-10-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców