Konkurs na Najlepszy Bankowy Projekt Informatyczny 2002 roztrzygnięty został przez kapitułę powołaną przez Gazetę Bankową, w skład której weszli niezależni eksperci.
System Giro-COMP został zgodnie z regulaminem zgłoszony do konkursu przez wykonawcę – firmę COMP SA.
Wyróżnienie dla Banku Pocztowego przyznano w kategorii „Projekt scentralizowanego systemu transakcyjnego”. W tej samej kategorii nagrodę
otrzymał Bank Przemysłowo Handlowy BPH, a pozostałe wyróżnienia – Kredyt Bank, PKO BP i Raiffeisen Bank Polska.
Realizacja projektu pozwoliła na scentralizowaną obsługę kont osobistych w Centrum GIRO, co umożliwi sprawniejszą i pełniejszą obsługę klientów indywidualnych i instytucjonalnych, obsługiwanych przez Centrum GIRO.
W szczególności system ten, ze względu na dużą pojemność pozwoli pozyskiwać i obsłużyć znaczną liczbę klientów.
Ponadto możliwe będzie rozszerzenie obsługi konta osobistego drogą telefoniczną. Klienci będą mogli uzyskać automatycznie nie tylko informację o stanie konta, produktach i usługach Banku, ale między innymi dane o 20 ostatnio zrealizowanych operacjach finansowych; będą też mogli zamówić
historię zrealizowanych operacji za pośrednictwem faksu. System jest przystosowany do wdrożenia w przyszłości internetowej obsługi rachunku. Możliwa jest autoryzacja on-line transakcji dokonywanych przez klientów Banku w placówkach Poczty Polskiej.
Mimo szerokiego zakresu projektu i jego wysokiego stopnia komplikacji został on zrealizowany w czasie 10 miesięcy.