PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościTanie mieszkania deweloperskie dostępne w supermarkecie Home Brokera

Tanie mieszkania deweloperskie dostępne w supermarkecie Home Brokera

Nieruchomości 12.04.2012 (10:48)

Pełnowartościowe mieszkania oferowane po niższej cenie niż w biurze sprzedaży dewelopera; duże rabaty w zamian za szybkie przeprowadzenie transakcji – takie są założenia nowego programu sprzedaży mieszkań deweloperskich uruchomionego przez Home Broker. Mieszkania z tego programu, oferowane po cenach nieosiągalnych w danej lokalizacji, sprzedają się nawet w jeden dzień.

Czas sprzedaży mieszkań na rynku wtórnym wydłuża się. Lokale, które znalazły nabywców w lutym br. zostały wystawione na rynek średnio 156 dni wcześniej, co oznacza, że ich sprzedaż trwała nieco ponad pięć miesięcy – wskazują dane Home Broker. Dane za marzec świadczą co prawda o skróceniu procesu sprzedaży, ale jest to zjawisko sezonowe, obserwowane o tej porze co roku. Długi czas potrzebny do znalezienia drugiej strony transakcji jest pochodną niezdecydowania kupujących i małej elastyczności sprzedających. Powodem takiej sytuacji nie jest jednak brak popytu, bo osób zainteresowanych zakupem mieszkań, którzy odwiedzają placówki Home Brokera, jest dziś o połowę więcej niż przed rokiem, ale niedostosowanie strony podażowej rynku. Chodzi tu głównie o cenę. – Sprzedający na rynku wtórnym nie chcą dostosować się do możliwości finansowych nabywców – ocenia Damian Milibrand, prezes Home Brokera.

Rynek pierwotny bardziej elastyczny

Inaczej jest z deweloperami, wśród których widać dużą elastyczność i gotowość do negocjacji ceny. I to właśnie postanowił wykorzystać Home Broker w swoim nowym programie polegającym na pozyskiwaniu do sprzedaży pakietów mieszkań od deweloperów. Pomysł nawiązuje do idei zakupów grupowych po niższej cenie. Placówki pośrednika w całej Polsce (obecnie jest ich 53) co miesiąc odwiedza 10 tysięcy klientów. – Dokładnie znamy ich potrzeby, wiemy czego szukają, jaką maksymalnie cenę gotowi są zapłacić. Znamy też ich zdolność kredytową – mówi Rafał Liponoga, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za współpracę z deweloperami w Home Broker. – Dzięki tej unikalnej wiedzy o rynku i dostępie do ogromnej liczby klientów jesteśmy w stanie przeprowadzić sprzedaż puli mieszkań w kilka dni. To zadanie raczej nieosiągalne dla pojedynczego dewelopera – dodaje.

Dobra cena, szybka transakcja

A deweloper bardzo często znajduje się w sytuacji, w której potrzebuje upłynnić część lokali w krótkim czasie. Na przykład po to, żeby uruchomić kredyt (bank wymaga zwykle, aby 10-20% lokali znalazło nabywców w przedsprzedaży). Zdarza się też, że potrzebuje gotówki z uwagi na rozliczenia, na przykład z generalnym wykonawcą. Aby jednak przeprowadzić taką szybką „akcję sprzedażową” z Home Brokerem deweloper musi zgodzić się na upust cenowy. – To warunek, żebyśmy mogli zaoferować lokal klientowi jako wyjątkową atrakcję i skłonić go do szybkiego podjęcia decyzji – wyjaśnia Rafał Liponoga.– Zazwyczaj wygląda to tak, że doradca przedstawia klientowi ofertę, a ten następnego dnia ogląda mieszkanie, jeśli pozwala na to stan budowy, i natychmiast podpisuje umowę- relacjonuje Damian Milibrand.

Dlaczego tak szybko? Bo przekonuje go bardzo atrakcyjna cena, niższa od tej, jaką deweloper proponuje w swoim biurze sprzedaży i nieosiągalna w danej lokalizacji. – Home Broker stał się rodzajem supermarketu. Cena u nas jest niższa niż w butiku, jakim w tym przypadku jest biuro sprzedaży dewelopera – podsumowuje Damian Milibrand. Pośrednik nie pobiera ponadto prowizji za sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym.

Home Broker zadba o marketing

Deweloperzy mają ograniczone możliwości podjęcia takich działań na własną rękę. Po pierwsze dlatego, że obniżając cenę na kolejnym etapie budowy ryzykowaliby, że osoby, które kupiły lokale wcześniej zwrócą je po to, żeby kupić podobne po niższej cenie (kara umowna nie przekracza zwykle 5%). Drugi powód to obawy przed stosowaniem hasła „wyprzedaż”, które odbierane jest przez klientów jako synonim kłopotów finansowych. Poza tym, żeby przeprowadzić szybką sprzedaż deweloper musiałby wydać pieniądze na marketing. Zlecając upłynnienie lokali pośrednikowi, omijają ten problem i przy okazji koszt.

Home Broker współpracuje obecnie z 450 deweloperami w całej Polsce. Realizacją programu zakupów pakietowych zajmują się tzw. traderzy rynku pierwotnego. Działają obecnie w 12 miastach, a docelowo mają być obecni w 25. Trader to nowa specjalizacja na rynku kupna/sprzedaży nieruchomości. Nie zajmuje się obsługą klienta, bo za tę odpowiada doradca ds. nieruchomości, ale współpracuje z deweloperami. Pierwsze efekty pracy traderów to 140 mieszkań sprzedanych z dużym rabatem.

Źródło: Home Broker

Home Broker nieruchomości 2012-04-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Home Broker nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców