Agencja TEQUILAPolska opracowała narzędzie, które odpowie na pytanie, co zrobić by klient w sklepie wybrał właśnie nasz produkt. Power Shopping umożliwi dobranie optymalnych aktywności marketingowych w miejscu sprzedaży oraz prowadzenie efektywnych działań promocyjnych.
Narzędzie jest rezultatem wielomiesięcznych prac TEQUILAPolska obejmujących badania opinii ekspertów oraz ankiety przeprowadzone na terenie całego kraju, a także obserwacje zachowań klientów w sklepie wzorcowym Piotr i Paweł.
Power Shopping jest odpowiedzią na wzrost znaczenia tzw. shopper marketingu, czyli zainteresowania zachowaniami klientów w miejscu sprzedaży. Celem narzędzia opracowanego przez agencję marketingu zintegrowanego TEQUILAPolska jest badanie zachowania konsumenta w punkcie sprzedaży oraz dobranie w nim najbardziej efektywnych materiałów i technik promocyjnych, stosownie do potrzeb klienta.
„Jeśli marketing to wyścig o zainteresowanie i uwagę konsumenta, to punkt sprzedaży można określić jako ostatnią prostą, na której szala zwycięstwa może przechylić się na rzecz któregoś z uczestników. Dzięki Power Shopping będziemy w stanie jeszcze lepiej doradzić Klientowi, co zrobić by mógł osiągnąć najlepsze rezultaty sprzedażowe” – mówi Agnieszka Juszkis, Dyrektor Strategii w TEQUILAPolska, odpowiedzialna za rozwój projektu.
Prace nad Power Shopping prowadzone przez specjalistów z TEQUILAPolska przebiegały na dwóch płaszczyznach.
Pierwsza z nich to określenie Wskaźnika Power Shopping, czyli badanie pozwalające ocenić potencjał materiałów i technik reklamowych na terenie sklepu. Jego celem była weryfikacja projektowych strategii marketingowych w konfrontacji z wiedzą i doświadczeniem osób, które procesem sprzedaży zajmują się codziennie. Dlatego w badaniu udział wzięli właściciele i kierownicy punktów handlu detalicznego w całym kraju, zróżnicowanych pod względem położenia geograficznego (region, wielkość miasta), powierzchni oraz rodzaju oferowanego asortymentu. Rezultaty wykazały m.in., że w określonych sytuacjach „tradycyjne” techniki reklamowe, takie jak sampling próbek na terenie sklepu czy promocja prowadzona przez hostessy, są oceniane przez ekspertów jako bardziej skuteczne niż niestandardowe techniki reklamowe, tak chętnie proponowane podczas prezentacji przetargowych.
Drugą płaszczyzną badań było praktyczne testowanie efektywności poszczególnych narzędzi i materiałów marketingowych na terenie sklepu wzorcowego. Celem badania było pogłębienie wiedzy dotyczącej zachowań kupujących w miejscu sprzedaży, a na podstawie wyciągniętych wniosków optymalizacja efektywności komunikacji na terenie sklepu. W ramach badań pracownicy TEQUILA ankietowali klientów sklepów sieci Piotr i Paweł w Poznaniu i prowadzili obserwację wybranych segmentów sklepu. Przeprowadzono również eksperymenty by sprawdzić jak określone bodźce wpływają na decyzje zakupowe klientów. Uzyskane wyniki zweryfikowały w znaczący sposób część technik promocyjnych stosowanych w sklepie. Podobne badania TEQUILA Polska będzie oferować swoim klientom.
Koncepcja Power Shopping kontynuuje wcześniejsze inicjatywy badawcze TEQUILAPolska, pozwalające odpowiadać na najważniejsze pytania klientów dotyczące trendów (Trend Scope), najlepszych kanałów dystrybucji (Sample Scope), potencjału określonych punktów styku (Almanach Punktów Styku), czy efektywnych narzędzi promocyjnych (Promo Scope). Narzędzie Power Shopping będzie włączone do oferty skierowanej dla Klientów agencji, a jednocześnie cały czas rozwijane.
Źródło: Q&AConsulting