Klienci, którzy płacą kartami debetowymi PKO Banku Polskiego oraz BLIKIEM, mogą już zobaczyć w historii transakcji nowe elementy – nazwę sklepu i jego logo (wybranych sprzedawców). Dzięki temu rozwiązaniu, wdrożonemu we współpracy z Visa, jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych, klient łatwiej i wygodniej wyszuka odpowiednie transakcje i szybciej przypomni sobie, gdzie i za co płacił i jak korzystał z karty w danym miejscu.
W aplikacji mobilnej IKO („Historia”) i serwisie internetowym iPKO („Operacje na koncie”) klienci PKO Banku Polskiego mają teraz nowe, bardziej szczegółowe informacje o swoich płatnościach kartą debetową oraz BLIKIEM. Opis transakcji został wzbogacony o takie dane jak: logotyp sklepu czy punktu usługowego (dotyczy to grona wybranych sprzedawców, które będzie stopniowo rozszerzane) i jego nazwę marketingową. Funkcja ta jest dostępna w serwisie iPKO i jest też stopniowo udostępniana w najnowszej wersji (3.160) aplikacji IKO. W przyszłości klient będzie mógł sprawdzić położenie sklepu na mapie – bank jako pierwszy na polskim rynku pracuje nad udostępnieniem takiej funkcji. Opis transakcji będzie też wzbogacony kolejnymi elementami: adresem strony internetowej sklepu i branżą (kategorią zakupową).
Dzięki tym nowym szczegółom klient łatwiej wyszuka odpowiednie transakcje w historii operacji na koncie i szybciej przypomni sobie, gdzie i za co płacił. Bank nie korzysta i nie będzie korzystał przy tym z lokalizacji klienta, informacje są pozyskiwane z terminala płatniczego i są chronione zgodnie z prawem bankowym i przepisami RODO.
Ujednolicanie historii operacji staje się standardem rynkowym na świecie, a zwłaszcza na rynku europejskim. To kolejny element rozwoju kanałów zdalnych PKO Banku Polskiego, który powstał w odpowiedzi na opinie i potrzeby klientów. Usługi bankowe stają się bardziej wygodne dla użytkowników, a finanse lepiej przez nich kontrolowane. To rozwiązanie, wdrożone we współpracy z Visa, wykorzystuje innowacyjne technologie i jest jednym z najnowocześniejszych na rynku finansowym.
Uruchomiona ponad 11 lat temu aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce, ma ponad 100 funkcji. Klienci aktywowali aplikację IKO już ponad 8 mln razy. Za jej pomocą można sprawdzić m.in. saldo i historię konta, zrobić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, otworzyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mogą też korzystać m.in.: z autooszczędzania, przelewu split payment, z trybu ciemnego, z BLIKA zbliżeniowego oraz z usługi z zakresu płatności odroczonych „PKO Płacę później”. Są też funkcje: płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych oraz usługi dodatkowe np. porady Telemedycyny, CANAL+ online, kody na bilety do kin, kod dostępu do biblioteki Legimi. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego. Nowe funkcje i usługi, z jakich od niedawna mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej, to m.in.: społecznościowa wymiana walut, ukrywanie salda, podpowiadanie strefy parkowania w wybranych miastach. W IKO jest też dostępny, oparty na sztucznej inteligencji, Asystent głosowy, czyli narzędzie, które za pomocą mówionych poleceń ułatwia codzienne bankowanie oraz analizę wydatków i oszczędności.
Klienci nie tylko aktywnie korzystają z aplikacji IKO, ale także bardzo dobrze ją oceniają. W dwóch największych sklepach z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego prawie 1,3 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
Źródło: PKO BP