Kilka tygodni temu takie usługi włączyły do oferty Aegon oraz Skandia. Wczoraj swoją strukturę zaprezentowały Commercial Union i Compensa Życie. Przedstawiciele towarzystw nie mają wątpliwości – struktury będą w tym roku najbardziej popularną usługą inwestycyjną.
„Z rynkowych szacunków wynika, że do tej pory sprzedano łącznie w Polsce produkty strukturyzowane za 10-15 mld zł. Dotyczy to zarówno ubezpieczycieli, jak i banków. Same towarzystwa życiowe miały w tym stosunkowo niewielki udział: 2 – 3 mld zł. Ta wartość do końca tego roku może się podwoić.”, pisze „WSJ Polska”.
„- Od początku 2008 r., czyli przez niecałe dwa miesiące, ubezpieczyciele mogli zebrać dzięki strukturom 300-500 mln zł – mówi Krzysztof Rosiński, prezes Getin Holding i wiceprezes Europy. – Widełki biorą się stąd, że wiele subskrybcji nie zostało jeszcze zakończonych i trudno oceniać, jakie będą ich wyniki – dodaje Rosiński. Oznacza to, że tylko w tym roku do portfeli towarzystw może trafić dzięki strukturom tyle pieniędzy, ile przez ostatnie cztery lata. A ubezpieczyciele podkreślają, że to i tak dość ostrożne szacunki.”, czytamy.
Z powodu niepewnej sytuacji na giełdzie coraz większą popularność zdobywają instrumenty gwarantujące 100 proc. zwrot kapitału. Taką możliwość dają m.in. produkty strukturyzowane. Ponadto kuszą zyskami nawet kilkakrotnie wyższymi niż na lokatach bankowych.
Więcej na ten temat w „The Wall Street Journal Polska”.