PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTradycyjni klienci też sięgają do Internetu

Tradycyjni klienci też sięgają do Internetu

Analizy 15.06.2010 (11:30)
Konta

Z przeprowadzonych przez GOOGLE przy współpracy z PENTOR na klientach BZ WBK badań wynika, że 65% klientów banku szukało informacji finansowych w Internecie, a co czwarty ankietowany wykorzystał informacje zebrane online, gdy decydował o zakupie konta osobistego w oddziale banku Banku Zachodniego WBK.

Celem badania było zmierzenie efektu ROPO, czyli wpływu źródeł informacji online na zakup usług finansowych offline. ROPO to skrót od angielskiego Research Online Purchase Offline. Chodzi tu o zjawisko poszukiwania w sieci konkretnych towarów czy usług interesujących konsumenta, przy czym zakup tych dóbr odbywa się już bez udziału narzędzi onlineowych. To badanie offline jest źródłem wiedzy na temat zwyczajów związanych  z wyborem i zakupem konta osobistego w BZ WBK.

Badanie zostało zrealizowane na grupie klientów Banku BZ WBK, którzy w okresie 3 miesięcy przed rozpoczęciem badania podpisali umowę z bankiem na prowadzenie rachunku bankowego. Należy wspomnieć że w tym okresie emitowana była reklama banku z Gerardem Depardieu. Połowa klientów biorących udział w badaniu założyła konto jeszcze przed emisję reklamy a połowa po kampanii reklamowej.

Badanie przeprowadzono na 1000 klientów z 10 regionów Polski. Były to regiony: Dolnośląski, Wielkopolsko – Lubuski, Poznański, Zachodniopomorski, Pomorsko – Kujawski, Łódzki, Śląski, Małopolska – Podkarpacki, Wrocławski i Warszawski. Szacowany dla tego badania błąd pomiaru wynosi +/- 3,2%.

Skąd czerpiemy wiedzę o usługach finansowych?

Większość badanych deklaruje wykorzystanie Internetu w trakcie poszukiwania informacji o usługach finansowych jednak jego rola maleje wraz z zaawansowaniem procesu decyzyjnego. Im bliżej podjęcia decyzji o zakupie tym mniejsze znaczenie Internetu. Źródła wiedzy online są raczej uzupełnieniem wiedzy jeśli chodzi o podjęcie decyzji co do wyboru banku.

Które źródła informacji wykorzystywał/a Pan/i podczas zakupu konta osobistego w banku BZ WBK na etapie …?
n=1000, osoby, które podpisały umowę z bankiem BZ WBK w terminie od 1 grudnia 2009 do 31 marca 2010

Najważniejszym i decydującym źródłem informacji nadal pozostaje pracownik banku. Bezpośrednia wizyta w biurze banku jest najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy – aż 65%! Internet, który znalazł się na drugim miejscu zdobył jedynie 25%. Co ciekawe przed kampanią reklamową klienci częściej poszukiwali informacji w sieci.

Strona internetowa banku jest niezastąpiona?

Wśród osób korzystających z Internetu podczas poszukiwań informacji o produktach finansowych najpopularniejszym źródłem informacji była strona internetowa banku – wybierało ją 58% badanych. Niewiele mniej osób skorzystało z wyszukiwarek internetowych – 50%. Kolejne źródła informacji to portale internetowe, portale specjalistyczne, mailing, ale od dwóch pierwszych pozycji dzieli je przepaść – odpowiednio udziały wynoszą: 17%, 1`3% i 11%. Dalsze pozycje mają już śladowy udział zdecydowanie poniżej 10%.

Jak kupujemy konto?

Połowa z badanych zakupiła konto w ciągu tygodnia od powzięcia decyzji o zakupie. Kolejne 27% respondentów potrzebowało na decyzję czasu powyżej tygodnia ale nie przekraczającego trzech tygodni. W sumie 77% badanych założyło konto w ciągu 3 tygodni od podjęcia decyzji.
O ile Internet świetnie uzupełniał etap poszukiwań informacji o tyle przy samym zakupie najważniejszy był „czynnik ludzki”, czyli informacje pozyskane od różnych osób. Należy nadmienić, że najwyżej cenionym przez klientów źródłem wiedzy był doradca finansowy oraz wizyta w banku. Internet uplasował się na trzecim miejscu z 83% wskazań.

Na ile informacje pozyskane z poszczególnych źródeł wpłynęły na Pana/i ostateczną decyzję zakupową konta osobistego w banku BZ WBK? Przy odpowiedzi proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza zdecydowanie nie wpłynęły, a 5 – zdecydowanie wpłynęły
n = osoby, które korzystały z danego źródła informacji na poszczególnych etapach.

Większość respondentów po podjęciu decyzji o zakupie konta kierowała swoje kroki do placówki banku.

 

Kampania reklamowa „Wydajesz Zarabiasz”

Pamiętajmy, że połowa respondentów to ludzie, którzy założyli konto w Banku BZ WBK po dość intensywnej kampanii reklamowej. Większość badanych zna reklamę banku „Wydajesz i zarabiasz”. Najczęściej widziano reklamę w telewizji. Na szybach placówek banku BZ WBK i na plakatach widział reklamę co czwarty badany, a w Internecie – co piąty. Najsłabszy kontakt z reklamą zadeklarowano w radiu i w prasie.

 

Podsumowanie

Na wszystkich etapach procesu zakupu usług finansowych najważniejszym źródłem informacji jest wizyta w banku. Służy zarówno poszukiwaniu informacji o usługach finansowych, ogólnej i pogłębionej analizie ofert oraz jest decydująca jeśli chodzi o podjęcie ostatecznej decyzji o podpisaniu umowy z bankiem, a nawet po jej podpisaniu. W drugiej kolejności wykorzystuje się Internet, szczególnie na wstępnych etapach procesu decyzyjnego.

Źródło: Bankier.pl

bz wbk internet rachunki reklama ror 2010-06-15
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bz wbk internet rachunki reklama ror

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Michał Tabor

Michał Tabor

Michał Tabor, Partner i Członek Zarządu Obserwatorium.biz…

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

Dorota Szostek-Rustecka

Dorota Szostek-Rustecka

Dyrektor Biura Prasowego, Citi Handlowy Dorota Szostek-Rustecka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców