Możliwość trudności z autoryzacją transakcji kartami zapowiedział na noc z soboty na niedzielę bank BPH. To nie jedyny przypadek w ostatnim czasie, że systemy informatyczne są konserwowane – i wówczas pojawiają się przerwy w ich pracy – lub po prostu zawodzą.
Pod koniec października w wyniku zmiany oprogramowania w Pekao SA, przez kilka godzin nie działały bankomaty Pekao SA, nie można też było dokonywać autoryzacji transakcji kartami tego banku.
W połowie listopada kłopoty mieli też klienci Inteligo, systemu bankowości internetowej PKO BP. Nie tylko przez kilka godzin nie mogli wypłacać pieniędzy z bankomatów i płacić kartami, nie mogli też korzystać z serwisu swojego banku, również z powodu problemów w systemie internetowym – przypomina PAP.
Specjaliści – właśnie z powodu możliwości różnych kłopotów ze stronami www czy autoryzacją transakcji, zalecają posiadanie np. kart dwóch systemów, czyli z logo dwóch różnych organizacji wydawców kart płatniczych. Jeśli np. kłopoty ma system przetwarzania danych jednej organizacji, powinien działać drugi.
Innym zaleceniem specjalistów jest używanie nie tylko karty płaskiej, służącej wyłącznie do transakcji elektronicznych, ale także tzw. karty embosowanej, czyli wypukłej.
Specjaliści radzą również, by korzystać z usług nie tylko jednego banku: kartę debetową, elektroniczną, można mieć w banku, który prowadzi konto osobiste, ale karta kredytowa może być wydana przez zupełnie inny bank.