Stały przyrost liczby Klientów oraz wartości depozytów potwierdzają czołową pozycję mBanku na rynku bankowości elektronicznej w Polsce. Obecnie z usług banku korzysta prawie 540 tys. osób – ponad 60% więcej niż pod koniec 2002 roku. Liczba rachunków prowadzonych przez mBank przekroczyła 650 tys. Jednocześnie wartość depozytów wzrosła z 1,8 mld zł na koniec 2002 roku do 2,5 mld zł obecnie. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w ubiegłym roku oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o ponad 6 mld zł.
W ciągu trzech lat działalności Klienci mBanku zarobili już ponad 280 mln zł.
Od początku br. liczba rachunków mBIZNES Konto wzrosła o 100%. Przedsiębiorcy otworzyli ponad 55 tys. rachunków a wartość zdeponowanych przez nich środków przekroczyła 140 mln złotych.
Dzięki ciągłemu rozwojowi oferty produktowej mBank zaspokaja coraz więcej potrzeb swoich Klientów. Nie jest już jedynie wirtualnym bankiem depozytowym, jest instytucją finansową pierwszego wyboru, która może zaspokajać potrzeby depozytowe, transakcyjne, kredytowe oraz rozliczeniowe.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna); mBank wprowadził produkty inwestycyjne – Supermarket Funduszy inwestycyjnych; wzbogacił ofertę mBIZNES skierowaną do przedsiębiorców; oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych.
Wartość udzielonych kredytów na koniec br. to 250 mln zł. Blisko połowa tej kwoty to kredyty przyznane w ramach mPLANU Hipotecznego.
W mijającym roku wiele pochwał zebrał Supermarket FI, w którym obecnie dostępne są 33 fundusze inwestycyjne, zarządzane przez siedem towarzystw. W grudniu liczba użytkowników bezprowizyjnej usługi nabywania funduszy w mBanku przekroczyła 30 tys., a suma aktywów osiągnęła 207 mln zł.
Strategia funkcjonowania mBanku zakłada rozwój w stronę banku uniwersalnego, banku pierwszego wyboru, nowoczesnego, innowacyjnego od strony wdrażanych produktów oraz zawansowanego technologicznie – pioniera w obszarze technologii. W br. mBank uruchomił pierwsze pilotażowe projekty obecności w świecie rzeczywistym. mKioski powstały w celu zminimalizowania ograniczeń oraz barier dla Klientów, m. in. związanych z wpłatą gotówki do mBanku. mKioski działają już w siedmiu miastach Polski. Jednocześnie strategia funkcjonowania mBanku jest stale nastawiona na zdalne pozyskiwanie i obsługę Klientów – głównie przez kanał internetowy.
Rok 2003 to także rozbudowa Centrów Kredytowych mBanku usytuowanych w głównych miastach Polski. W chwili obecnej CK mBanku znajdują się w: Warszawie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W Centrach Kredytowych mBanku na każdego Klienta czeka osobisty doradca kredytowy, który opiekuje się Klientem od momentu złożenia wniosku o mPlan do mementu jego przyznania. Indywidualni doradcy kredytowi służą informacją, radą i pomocą w zdobywaniu dokumentów niezbędnych do uzyskania mPlanu oraz przeprowadzają Klienta przez całą procedurę jego przyznania.
Jednocześnie w 2003 roku mBank umożliwił swoim Klientom – w ramach mRabatek – korzystanie ze zniżek przy zakupach m.in. w sieci sklepów Reserved, Galerii Centrum oraz na stacjach benzynowych Neste A24.
Nadal najważniejszymi wartościami dla mBanku pozostają:
Cena
Nowatorska i atrakcyjna pod względem cenowym oferta, jaką mBank kieruje do Klientów, przynosi wymierne korzyści obu stronom. Klienci otrzymują oprocentowanie niespotykane gdzie indziej oraz wygodny dostęp do rachunków, mBank otrzymujemy zaufanie i depozyty.
Wygoda
mBank stworzył innowacyjny, wygodny, prosty i bezpieczny model zdalnej obsługi Klientów wykorzystujący najnowocześniejszą technologię. Produkty i model obsługi mBanku są bardzo atrakcyjne dla każdego, kto racjonalnie odnosi się do swoich finansów osobistych i traktuje nowoczesną technologię jako instrument dla zwiększenia wygody oraz efektywności zarządzania swoim czasem i pieniędzmi. Dostęp do mBanku w formule 24/7/365 to jedna z najważniejszych korzyści dla Klientów.
Prostota
mBank proponuje model, w którym to bank szuka Klienta, a nie odwrotnie. Każdy, kto ma ukończone 13 lat może stać się Klientem mBanku, gdyż mBank nie stawia przed Klientami żadnych ograniczeń w otwarciu konta, nie wymaga minimalnych i regularnych wpłat. Klienci mogą swobodnie korzystać ze swoich środków nie tracąc korzyści z ich wysokiego oprocentowania. Stąd prostota jest jednym z elementów, który silnie różnicuje ofertę i wizerunek mBanku od banków tradycyjnych stając się ważnym elementem decydującym o wyborze oferty mBanku.
Społeczność
Podstawową zasadą strategii biznesowej mBanku jest oferowanie produktów, których Klienci rzeczywiście potrzebują – prostych w konstrukcji, wygodnych w korzystaniu i atrakcyjnych cenowo. Niemniej ważnym elementem budowy trwałych relacji z Klientami jest przejrzystość i rzetelność, które składają się na partnerskie podejście, gdzie Klient nie jest dojną krową, a podstawą relacji są wzajemne korzyści.
mBank to miejsce, w którym poprzez indywidualne traktowanie Klienta oraz udostępnianie produktów, usług, informacji i rad zaspokajających potrzeby użytkowników mBanku, powstaje coś więcej niż tylko miejsce zawierania transakcji, lokowania, pożyczania pieniędzy – społeczność mogąca komunikować się między sobą, zawierać znajomości, wymieniać informacje, komentować wydarzenia związane z bankiem i nie tylko. Społeczność, do której przynależność jest wyróżnikiem otwartości na nowoczesne rozwiązania. Fakt bycia Klientem mBanku daje dowód na aktywne korzystanie z udogodnień, jakie oferuje nowa technologia i zmieniający się rynek telekomunikacyjny. Klient mBanku na pewno może być dumny z tego faktu. Aby tworzyć przyjazną społeczność mBank wsłuchuje się w rynek, ciągle i przy każdej okazji odbiera sygnały od Klientów, by coraz lepiej zaspokajać ich potrzeby i oczekiwania.