PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTrzy pytania do Justyny Szafraniec z Banku Polskiej Spółdzielczości

Trzy pytania do Justyny Szafraniec z Banku Polskiej Spółdzielczości

Analizy 11.08.2005 (15:59)

Michał Macierzyński, PRNews.pl: W maju i czerwcu byliśmy świadkami szerokiej kampanii Banków Spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA. Zrzeszenie BPS nie reklamowało się dotychczas w mediach na tak dużą skalę. Co zdecydowało o podjęciu takiej aktywności?

Justyna Szafraniec, Dyrektor Biura Public Relations w Banku Polskiej Spółdzielczości: Banki Spółdzielcze różnią się od banków komercyjnych, przede wszystkim tym, że działają lokalnie. Wspólnie z bankiem zrzeszającym tworzą zrzeszenie. Jedno z trzech Zrzeszeń w Polsce tworzy właśnie Bank Polskiej Spółdzielczości i 358 banków spółdzielczych z nim zrzeszonych. Jest to największe zrzeszenie banków spółdzielczych w kraju. Powstało ono trzy lata temu poprzez połączenie sześciu zrzeszeń regionalnych. Dotychczas Zrzeszenie BPS, poza reklamą w mediach regionalnych i w prasie ogólnopolskiej, nie promowało się na szeroką skalę. Po trzech latach od momentu powstania, nowa struktura okrzepła i nadszedł czas na szersze pokazanie się na rynku. Przy okazji warto zauważyć, że w bieżącym roku znacznie wzrosła aktywność reklamowa całego sektora bankowego. Według danych opublikowanych przez „Rzeczpospolitą” banki wydały na reklamę w pierwszym półroczu tego roku ponad 190 mln zł, czyli o 17 proc. więcej niż przed rokiem. Największymi „graczami” na rynku były ING Bank Śląski, Bank BPH oraz GE Money Bank. Wzrost aktywności reklamowej widoczny jest również w sektorze bankowości spółdzielczej, który w minionym półroczu na reklamę przeznaczył ok. 6 mln zł. Są to oczywiście dane cennikowe, ale dają pogląd na skalę wydatków.

MM: Jakie efekty przyniosła ta kampania?

JS: Kampania Zrzeszenia BPS miała na celu utrwalenie wizerunku banków spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A. jako instytucji polskich, o wieloletniej tradycji, ale nowoczesnych, działających lokalnie, ale zrzeszonych w większej strukturze (Zrzeszeniu BPS), przyjaznych i bliskich klientowi. Należało obalić mit o zaściankowości banków spółdzielczych. Zadaniem było również zwiększenie rozpoznawalności logo Zrzeszenia BPS, jak również wzrost prestiżu banków spółdzielczych i Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wzrost zaufania klientów. Cele zostały osiągnięte, co potwierdzają badania. Wśród wszystkich dorosłych Polaków reklamę Zrzeszenia BPS w telewizji przynajmniej raz widziało ponad 26 mln osób, a przynajmniej pięć razy – ponad 20 mln osób. O połowę wzrosła wspomagana znajomość marki Banku BPS, co świadczy o skutecznej kampanii reklamowej z wykorzystaniem odpowiedniego komunikatu. W badaniach po kampanii trzy razy więcej respondentów deklarowało, że spotkało się z reklamą Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. W II fali badania dwa razy więcej respondentów, niż przed kampanią, zadeklarowało, że słyszało o bankach spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem Polskiej Spółdzielczości. Co drugi badany, spośród tych, którzy zadeklarowali, że spotkali się kiedykolwiek z reklamą Banków Spółdzielczych, spontanicznie potrafił przywołać elementy reklamy. Wysoka znajomość reklamy dowiedziona przez opis świadczy o skuteczności komunikatu reklamowego. Odpowiedni dobór kodu komunikacyjnego ułatwił percepcję reklamy wśród grupy docelowej, czyli osób w wieku 25-49 lat, mieszkańców małych i średnich miejscowości (między 10 a 50 tys. mieszkańców). Dobór odpowiedniej formy reklamy był kluczowym elementem, który decydował o jej skuteczności. Agencja kreatywna DSK, wybrana w konkursie, doskonale poradziła sobie z zadaniem, jak w 30 sekundach pokazać, że banki spółdzielcze są polskie, o ponad 140-letniej tradycji, ale nowoczesne, lokalne, ale działające w Zrzeszeniu 358 banków, przyjazne i rodzinne. Tylko w ustach dziecka ogólne treści nie brzmią trywialnie i są wiarygodne i właśnie dziecko jest głównym boahaterem reklamy.

MM: Banki Spółdzielcze są instytucjami lokalnymi, czy nie lepiej byłoby, gdyby promowały się lokalnie? Czy reklama w telewizji nie była zbyt kosztowna?

JS: Celem kampanii było zbudowanie jak najszerszego zasięgu, stąd głównym medium była telewizja, a prasa radio i Internet były tylko jej uzupełnieniem. Promocja lokalna poszczególnych banków spółdzielczych, pozytywnie wpływa na wizerunek BS wśród jego klientów, ale utrwala wyobrażenie małego, pojedynczego banku. Tylko poprzez kampanię ogólnopolską mogliśmy pokazać siłę banków spółdzielczych i Zrzeszenia BPS. Mamy świadomość, że reklama w telewizji ogólnopolskiej nie zastąpi lokalnych działań promocyjnych i wizerunkowych. Banki spółdzielcze dbają o wizerunek w swoim środowisku poprzez reklamę, ale także działalność charytatywną, wspierając lokalne instytucje społeczne i oświatowe. Obie formy aktywności – lokalna i ogólnopolska – są potrzebne i powinny się uzupełniać. Warto dodać, że w kampanii wykorzystaliśmy również lokalny potencjał Zrzeszenia BPS – 1850 placówek. Jako element swoistego outdooru potraktowaliśmy plakaty wywieszone w naszych placówkach i witrynach. O skuteczności kampanii świadczą również odwołania do reklamy w audycjach radiowych oraz w prasie ogólnopolskiej. W jednej ze stacji radiowych, któregoś ranka usłyszałam: Mam na imię Marek i bardzo lubię muzykę. „Trybuna” również zauważyła naszą promocję: „wszędzie, gdzie się da, leci taka reklama: mała Ania lubi malować, ale jak będzie duża, będzie pracować w banku spółdzielczym”.

reklama 2005-08-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: reklama

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców