Na trzydniowe warsztaty (17-19 października br.) do podwarszawskiego Mszczonowa zaproszeni zostali specjaliści ds. marketingu, public relations i komunikacji wewnętrznej, redaktorzy biuletynów, a także wszystkie osoby zainteresowane tematyką przygotowywania firmowych wydawnictw informacyjnych. Na program złożyły się wykłady profesjonalistów takich jak np.: Teresa Kruszona, odpowiedzialna za język „Gazety Wyborczej”, czy Robert Wawrzeń, specjalizujący się w prawie autorskim, oraz dużo zajęć praktycznych pozwalających na doskonalenie umiejętności związanych z przygotowywaniem i obrabianiem materiałów ilustracyjnych, DTP, pracy z tekstem i językiem polskim.
Uczestnicy mogli skorzystać z doświadczeń osób i firm, które wydają firmowe biuletyny zdobywające nagrody w konkursach i zapoznać się z case study. Mogli również, wspólnymi siłami, przygotować gazetkę pt. TUBA, przy realizacji której było sporo nauki i nie mniej zabawy.
Ogólnopolskie Forum Redaktorów Biuletynów Firmowych TUBA 2005 potwierdziło, że biuletyny kierowane do pracowników czy klientów firmy należą do najczęściej wykorzystywanych narzędzi komunikacyjnych. Mimo olbrzymiego zróżnicowania merytorycznego, edytorskiego i warsztatowego łączy je jedno – wiele można w nich udoskonalić i ulepszyć. Dlatego na wiosnę przyszłego roku SARTO PR planuje kolejną edycję TUBY.