Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych rozpoczęło współpracę z Bankiem Pocztowym – ubezpiecza posiadaczy kart debetowych i kredytowych. W przygotowaniu są kolejne produkty, które wkrótce zostaną zaoferowane klientom Banku Pocztowego, jednego z najszybciej rozwijających się w Polsce.
Pocztowe TUW, należące w 100 proc. do Poczty Polskiej rozpoczęło strategiczną współpracę w Bankiem Pocztowym z Grupy PP. – Projekt traktujemy priorytetowo. Przygotowywaliśmy się do tego od kilku miesięcy. Współpraca z Bankiem Pocztowym, który dynamicznie zdobywa rynek, pomoże nam pozyskaniu nowych klientów, co przełoży się na wyniki finansowe w kolejnych latach – mówi Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowe TUW.
Zawarte umowy są realizacją strategii, przygotowanej przez obecny zarząd Pocztowe TUW zakładającej sprzedaż produktów dla klientów indywidualnych w ramach Grupy Poczty Polskiej – za pośrednictwem Poczty Polskiej, Banku Pocztowego, Pocztowej Agencji Usług Finansowych.
Klienci lepiej chronieni
Zgodnie z podpisaną umową Pocztowe TUW ubezpiecza posiadaczy i użytkowników kart płatniczych Banku Pocztowego. Ochroną ubezpieczeniową zarówno na terytorium Polski, jak i poza jej granicami, objęte są:
· nieuprawnione użycie karty
· rabunek gotówki pobranej z bankomatu albo terminala POS przy użyciu karty,
· karty i dokumenty (tożsamości, inne o podobnym charakterze), utracone w związku z nieuprawnionym użyciem karty lub pobraniem (rabunkiem) gotówki z bankomatu albo terminala.
Dla posiadaczy kart debetowych ochrona kosztuje 1 zł miesięcznie (ubezpieczenie jest dobrowolne). W przypadku kart kredytowych ochrona będzie bezpłatna – jej koszt poniesie Bank.
Początek owocnej współpracy
Ubezpieczenie dla posiadaczy kart płatniczych jest już dostępne dla klientów Banku. Jeśli chodzi o karty kredytowe to Bank przygotowuje się do ich wprowadzenia do swojej oferty – prowadzony jest już pilotaż. Bank Pocztowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się instytucji finansowych w Polsce. Obecnie, choć działalność detaliczną prowadzi od dwóch lat, ma już 620 tys. klientów. Ponad 100 tys. z nich ma już karty płatnicze, przy czym tym roku bank wydał ich blisko 30 tys. – Pakiet „Bezpieczna karta” to pierwszy produkt, który zaoferowaliśmy klientom Banku Pocztowego. Mam nadzieję, że dzięki niemu poznają zalety ochrony ubezpieczeniowej. Już wkrótce wspólnie z Bankiem zaproponujemy im kolejne produkty – mówi Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowe TUW.
Wzrost szybszy niż rynek
W I półroczu 2010 r. przypis składki brutto Pocztowe TUW zwiększył o 38,03 proc., do 15,34 mln zł,głównie dzięki intensyfikacji sprzedaży produktów dla klientów indywidualnych, m.in.: ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkań oraz OC ogólnej. W tym roku rynek ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w Polsce rośnie w tempie 4,1 proc. Wynik finansowy netto Pocztowe TUW na koniec I półrocza 2010 r. wyniósł 0,36 mln zł. Planowany na koniec 2010 r. przypis składki brutto w wysokości 40 mln zł powinien być przekroczony.
Obecny zarząd Pocztowe TUW stawia na rozwój oferty produktowej a także kanałów dystrybucji. Przykładem są produkty oferowane we współpracy z Bankiem Pocztowym. W sierpniu Towarzystwo podpisało umowę generalną z notowaną na NewConnect, alternatywnym rynku warszawskiej GPW, spółką Telestrada. Jej klienci otrzymali możliwość wykupienia wraz pakietem usług telekomunikacyjnych ubezpieczenia mieszkania (lub domu).
Źródło: Pocztowe TUW