Podziel na 3 jest coraz bardziej popularne. Fintech Twisto oferuje je w Polsce bez rejestracji i dodatkowych opłat. Tę metodę płatności wprowadził w tym roku także Travelking, e-sklep specjalizujący się w sprzedaży noclegów. Dzięki temu jego klienci mogą wyjechać na wakacje bez nadwyrężania swojego budżetu.
„Płatności odroczone, w których klient płaci w ciągu 30 dni lub z rejestracją do 45 dni po zakupie, zostały już bardzo dobrze przetestowane przez klientów, którzy teraz oswajają się z płatnościami online w trzech częściach. Ta metoda płatności jest teraz trendem w świecie zakupów” – mówi Ewelina Orzechowska, Country Manager Twisto w Polsce.
Płatność w trzech ratach bez ukrytych kosztów od Twisto jest bardzo prosta. Pozwala klientowi podzielić płatność powyżej 200 zł na trzy miesięczne raty bezpośrednio w koszyku e-sklepu. Klient nie musi się nigdzie rejestrować, po prostu wybiera Twisto – Podziel na 3 spośród metod płatności w koszyku i płaci kartą za pierwszą ratę od razu. Pozostałe dwie raty są następnie spłacane w kolejnych dwóch miesiącach.
Podziel na 3 z Twisto pojawiło się na polskim rynku w 2022 roku, kiedy to zostało zintegrowane z e-sklepem Selsey. Stopniowo wdrażały ją również e-sklepy GoOut, Alternative Airlines, a teraz Travelking. Twisto współpracuje z Travelking na rynku czeskim już od 2018 roku.
Dane Twisto z polskiego rynku potwierdzają, że metoda płatności, w której klient rozkłada płatność za zakupy na raty, sprawdza się bardzo dobrze. E-sklepy zwiększają średnią wartość koszyka zakupowego. W porównaniu np. do klasycznej płatności z odroczonym terminem, średnia wartość koszyka jest nawet 3-krotnie wyższa w GoOut przy płatności w ratach, a w Selsey nawet 7-krotnie. „Gdy spojrzymy na dane z ostatnich sześciu miesięcy, widzimy, że we wszystkich e-sklepach, które wdrożyły opcję Podziel na 3, średnia wartość zamówienia wzrosła o około 20% każdego miesiąca” – mówi Country Manager Twisto analizując wyniki.
Według Country Manager Twisto, wdrożenie tej metody płatności jest właściwym krokiem na drodze do spotkania klienta. Według niej, Podziel na 3 jest idealnym rozwiązaniem dla sklepów, w których ludzie płacą wyższe kwoty. „W momencie, gdy kupują wakacje lub pobyt, rozłożenie płatności na trzy miesiące pozwala im elastycznie zarządzać budżetem.”- mówi Orzechowska, dodając, że oznacza to, że wakacje nie muszą zasadniczo naruszać regularnego budżetu rodziny, a klienci często mają spokój ducha, płacąc przed wyjazdem.
Twisto pracuje obecnie nad nową wersją integracji Podziel na 3. „Ta wersja obsługuje istniejące płatności odroczone i zakupy w systemie Podziel na 3, ale jest również gotowa na nowe produkty, które będziemy wprowadzać z czasem. Dzięki temu sprzedawca otrzyma kompleksową linię produktową.” – wyjaśnia plany na przyszłość Orzechowska.
Źródło: Twisto