Rozwój Twisto po przejęciu przez Param w 2023 r. gwałtownie przyspieszył. Dzięki działaniom wdrożonym przez nowego właściciela, wywodząca się z Czech platforma oferująca usługi “kup teraz zapłać później” (BNPL) w krótkim czasie znacząco poprawiła efektywność oraz dokonała ekspansji na kolejny europejski rynek.
Jesienią 2024 r. Twisto odnotowało zysk operacyjny EBITDA oraz nawiązało współpracę z eMAG – jednym z największych serwisów marketplace w Rumunii. Po sukcesach osiągniętych w II połowie 2024 r. Twisto nie zwalnia tempa i zapowiada wprowadzenie kolejnych innowacyjnych usług w 2025 r.
Znacząca poprawa finansów Twisto w 2024 r.
Param to największy i najstarszy turecki fintek oraz jedyny dostawca zintegrowanych usług finansowych w Turcji, którego doświadczenie pomogło Twisto w dokonaniu znaczącej transformacji. Zmiany objęły przede wszystkim optymalizację procesów oraz uproszczenie struktury zarządzania. Nowy właściciel platformy postawił na rezygnację z klasycznego modelu zarządzania oraz wzmocnienie roli specjalistów i ekspertów, promując ich do roli liderów oraz dając im realny wpływ na przyszłość firmy.
– Nie udałoby się nam w tak krótkim czasie odnotować dodatniego EBITDA, gdyby nie błyskawicznie przeprowadzona restrukturyzacja procesów biznesowych oraz zmiany podjęte na płaszczyźnie kultury naszej organizacji. Już w 2023 r., wkrótce po przejęciu przez Param, udało nam się znacząco zredukować roczną stratę Twisto w porównaniu do 2022 r., a w 2024 r. poprawiliśmy ten wynik i osiągnęliśmy stabilność finansową. To świetny rezultat, który nie byłby możliwy, gdyby nie zaangażowanie wszystkich tych, którzy uwierzyli w wizję restrukturyzacji firmy. Teraz wspólnie piszemy historię sukcesu zaufanego i rozpoznawalnego w całej Europie dostawcy zintegrowanych usług finansowych – wskazuje Nemika Menevse, CEO Twisto.
Restrukturyzacja oraz optymalizacja wydatków pozwoliły na ustabilizowanie finansów przedsiębiorstwa oraz wyznaczyły tempo dalszego rozwoju. Dostrzegając olbrzymi potencjał Twisto, nowy właściciel przygotował strategię, zakładającą ekspansję na kolejne europejskie rynki oraz wdrożenie nowych innowacyjnych produktów. Jednym z jej pierwszych efektów jest pojawienie się Twisto na rynku rumuńskim i nawiązanie współpracy z eMAG.
Twisto nawiązało współpracę z jednym z największych sklepów internetowych w Rumunii
Dzięki nawiązaniu współpracy z eMAG Twisto zyskało kluczowego partnera, będącego jedną z największych platform marketplace w Rumunii oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Pod względem liczby użytkowników eMAG wyprzedził w 2024 r. obecny m.in. również w Polsce serwis OLX. Wejście na rynek rumuński to także pierwsza zagraniczna ekspansja Twisto od 2018 r., kiedy firma pojawiła się w Polsce,.
– Współpraca z eMAG to jedno z najważniejszych osiągnięć Twisto po przejęciu przez Param i jednocześnie kamień milowy w realizacji naszej nowej strategii. Dzięki temu strategicznemu partnerstwu zwiększymy wolumen sprzedaży naszych usług i znacząco poprawimy obecny wynik. Współpraca z eMAG pomoże nam także w realizacji ambitnych przedsięwzięć zaplanowanych na kolejny rok, które również będą wymagały odpowiednich środków na inwestycje – mówi Nemika Menevse.
Po Rumunii Twisto planuje ekspansję na kolejne europejskie rynki, początkowo kontynuując zwiększenie obecności w Europie Środkowo-Wschodniej. Istotnym punktem przyjętej strategii jest także dalsze zwiększenie zaangażowania na obecnych rynkach. W realizacji tego celu pomóc ma wdrożenie nowych, innowacyjnych rozwiązań, z których część zostanie udostępniona klientom już w 2025 r.
Rozwój dzięki sztucznej inteligencji i nowe innowacyjne produkty finansowe
Twisto planuje rozszerzyć swoją istniejącą ofertę o płatności ratalne, z możliwością rozłożenia spłaty na 24 miesiące.Kolejnym produktem, który zadebiutuje w Polsce w 2025 r., jest nowa forma zakupów “kup teraz zapłać później”, z możliwością rozłożenia płatności na 3 raty i spłacenia pierwszej dopiero po 30 dniach. Na 2025 r. Twisto zaplanowało także wdrożenie kilku kluczowych, z punktu widzenia jakości obsługi klienta, inicjatyw, których realizacja będzie możliwa dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz rozwiązań omnichannel.
– W centrum naszego biznesu stoi klient, dlatego wprowadzenie nowego produktu zawsze poprzedzamy szczegółowymi badaniami aktualnych potrzeb konsumentów w każdym kraju, w którym działamy. Nie boimy się przy tym korzystać z przewagi, jaką jest wiedza ekspertów i obecność Twisto na wielu europejskich rynkach, połączona z rozległym know-how Grupy Param w zakresie płatności. W erze transformacji cyfrowej, kiedy dzięki sztucznej inteligencji przepływ informacji jest jeszcze szybszy, dostrzegamy, że produkty lub usługi zyskujące popularność w jednym kraju, mogą wzbudzić popyt w innych, jednak z uwzględnieniem lokalnych niuansów. Mając tę świadomość, sięgamy po innowacje technologiczne i sztuczną inteligencję, postrzegając je nie jako zagrożenia, lecz jako potężne narzędzia do wzmocnienia naszego biznesu – dodaje Nemika Menevse.
Wdrożenie wszystkich założeń przyjętej przez Twisto na 2025 r. strategii, pozwoli na umocnienie pozycji marki w Europie Środkowo-Wschodniej. Dysponując innowacyjnymi produktami i rozwiązaniami dla klientów oraz wsparciem operujących globalnie partnerów biznesowych, Twisto będzie mogło przejść do kolejnego etapu swojej transformacji, czyli przeprowadzenia ekspansji w Europie Zachodniej. Zrealizuje tym samym długoterminowe cele strategiczne Grupy Param i umocni jej pozycję globalnego giganta finansowo-technologicznego oraz czołowego dostawcy zintegrowanych usług finansowych.