PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTwój bank się usztywnia? Dociśnij go jeszcze bardziej

Twój bank się usztywnia? Dociśnij go jeszcze bardziej

Analizy 24.10.2011 (13:42)

W relacjach miedzy bankami, a ich klientami występują częste zwroty akcji. Uzależnione są one od sytuacji makroekonomicznej – czyli im lepiej w gospodarce, tym banki się mniej usztywniają. I odwrotnie… Zawsze jednak, także w obecnej, turbulentnej rzeczywistości, jest kilka rzeczy, które można śmiało z bankiem negocjować. Warto wiedzieć co, bo jak sprawdzili doradcy Aspiro, jest się o co bić…

O co walczyć, a co jest nie do ruszenia?

Lista elementów, które można z bankiem negocjować jest dosyć długa i dynamicznie się zmienia, tak jak gospodarka. W dobie kryzysu część z nich może być dla banku nie do ruszenia, jednak zawsze jest coś, co może być do odstąpienia tak „po prostu”. Negocjować można wszystko. Skuteczność negocjacji zależy jednak od banku, a przede wszystkim od tego czy posiada on dział utrzymywania klienta, lub czy jego pracownicy w oddziale (bądź na infolinii) mają techniczne możliwości i są upoważnieni do zmiany naszych stawek itp. Zdarza się, że banki po wymówieniu karty kredytowej składają propozycję dalszego jej posiadania z minimalnym oprocentowaniem i bez opłat (rocznych, miesięcznych itp.). Podobne sytuację mogą się przydarzyć przy innych produktach kredytowych i depozytowych, trzeba się jednak samemu zatroszczyć o wiedzę na ten temat. Bank bez potrzeby nie będzie się chwalił, że może coś sprzedać taniej.

Jak rozmawiać z bankiem u progu kryzysu?

Dla banku, tak jak dla każdej innej firmy, cenny klient to taki, na którym można zarobić. Oznacza to albo trzymanie przez klienta dużych oszczędności w banku albo mocne jego „zapożyczenie” (przy założeniu, że regularnie spłaca on swoje zobowiązania). Niezależnie od charakteru współpracy z bankiem, każdy może negocjować w oparciu o te właśnie zależności. Wcześniej powinniśmy jednak zrobić małe rozeznanie na rynku i sprawdzić, czy to, czego potrzebujemy, dostępne jest także u konkurencji.

Znajomość innych ofert dostępnych na rynku może być ważnym argumentem przetargowym, w dodatku pozwoli nam też pewniej się czuć rozmawiając ze sprzedawcą. Bank nie będzie chciał przecież stracić klientów oddając ich tak po prostu w ręce konkurencji, poza tym określa to też zawsze przedział możliwych oczekiwań rynkowych. Musimy być też świadomi, że banki prześledzą historię naszych finansów w dosyć długiej perspektywie. Powinniśmy więc dbać o nią cały czas, bez względu na to, czy w najbliższej przyszłości planujemy korzystanie z kolejnych usług, czy też nie. Może się to przydać znacznie później.

Regularna i terminowa spłata każdego zadłużenia, także tego najdrobniejszego np. kilkuset złotych na karcie kredytowej, sprawia, że stajemy się w oczach banku wiarygodnym klientem – komentuje Jakub Augustynowicz, doradca Aspiro z Warszawy. Nie oznacza to jednak, że w dniu rozmowy musimy taką kartę spłacić za wszelką cenę, mimo, że termin spłaty jest odległy. Nie ma to znaczenia. Ważne, żeby wszystko działo się zgodnie z umową i terminowo, a takie zadłużenie może wręcz zadziałać na plus. Stawia nas bowiem nie tylko w szeregu pewnych, ale także aktywnych klientów. Banki chcą ponadto usłyszeć (a właściwie mieć na papierze), iż będziemy korzystali z wielu usług tj. kart, kredytów, debetów, ubezpieczeń. Im większa jest aktywność klienta, tym większe szanse na upusty i specjalne, indywidualne oferty promocyjne.

Wybór banku to nie codzienne zakupy

Dla kredytobiorcy najważniejsze jest to, co powtarzalne, więc wysokość raty i jej stałe części, czyli marża. To ona będzie decydowała o wysokości raty i to na nią przy negocjacjach mamy wpływ w przeciwieństwie do wskaźników LIBOR/WIBOR, kursów walut itp. Zanim podejmiemy decyzję, co do banku w którym chcemy zaciągnąć kredyt (zwłaszcza hipoteczny), warto prześledzić fora internetowe i sprawdzić na co skarżą się klienci danej instytucji. Może to być przecież coś, na czym i nam zależy. Pamiętajmy jednak, iż w perspektywie 30 lat zmienić może się wszystko. Dobrze jeżeli bank, na który się decydujemy istnieje już długo na rynku i ma spore zaplecze finansowe.

Źródło: Aspiro

aspiro finanse osobiste 2011-10-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: aspiro finanse osobiste

Sprawdź także:

a 0 Revolut rozpoczął udostępnianie programu RevPoints w Polsce
16.07.2025 (15:50)

Revolut rozpoczął udostępnianie programu RevPoints w Polsce

Revolut rozpoczął udostępnianie programu korzyści RevPoints dla klientów w Polsce. We flagowym programie Revolut, …

a 0 Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji
16.07.2025 (15:48)

Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji

Worldline wprowadza na rynek rozwiązanie do inteligentnego routingu, opartego na sztucznej inteligencji, które …

a Analizy 0 Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów
16.07.2025 (15:46)

Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów

91 proc. Polaków deklaruje, że oddawanie długów jest obowiązkiem moralnym. Ale jednocześnie prawie połowa …

a 0 Firma eService udostępniła program do budowy relacji z klientami - eService Benefits
16.07.2025 (15:43)

Firma eService udostępniła program do budowy relacji z klientami - eService Benefits

Program eService Benefits jest adresowany do każdego przedsiębiorcy chcącego budować i rozwijać trwałe relacje ze …

a 0 Bank Pekao finansuje Grupę Kapitałową Polskie Promy
16.07.2025 (15:40)

Bank Pekao finansuje Grupę Kapitałową Polskie Promy

Bank Pekao S.A podpisał umowę kredytu konsorcjalnego na kwotę 123 mln euro z Grupą Kapitałową Polskie Promy …

a 0 Banki nie mogą przetwarzać danych byłych i niedoszłych klientów – NSA potwierdza
16.07.2025 (15:35)

Banki nie mogą przetwarzać danych byłych i niedoszłych klientów – NSA potwierdza

Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił dwie skargi kasacyjne Prezesa UODO. W jednej z nich stwierdził, że …

PRNews.pl

Zobacz również

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

To pierwsza tego typu promocja na rynku,…

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości rozpracowali…

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Obecne systemy bankowości elektronicznej to zaawansowane „kombajny…

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • Nowa pożyczka dla wybranych grup sektora publicznego w Banku Millennium

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców