PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTwój bank się usztywnia? Dociśnij go jeszcze bardziej

Twój bank się usztywnia? Dociśnij go jeszcze bardziej

Analizy 24.10.2011 (13:42)

W relacjach miedzy bankami, a ich klientami występują częste zwroty akcji. Uzależnione są one od sytuacji makroekonomicznej – czyli im lepiej w gospodarce, tym banki się mniej usztywniają. I odwrotnie… Zawsze jednak, także w obecnej, turbulentnej rzeczywistości, jest kilka rzeczy, które można śmiało z bankiem negocjować. Warto wiedzieć co, bo jak sprawdzili doradcy Aspiro, jest się o co bić…

O co walczyć, a co jest nie do ruszenia?

Lista elementów, które można z bankiem negocjować jest dosyć długa i dynamicznie się zmienia, tak jak gospodarka. W dobie kryzysu część z nich może być dla banku nie do ruszenia, jednak zawsze jest coś, co może być do odstąpienia tak „po prostu”. Negocjować można wszystko. Skuteczność negocjacji zależy jednak od banku, a przede wszystkim od tego czy posiada on dział utrzymywania klienta, lub czy jego pracownicy w oddziale (bądź na infolinii) mają techniczne możliwości i są upoważnieni do zmiany naszych stawek itp. Zdarza się, że banki po wymówieniu karty kredytowej składają propozycję dalszego jej posiadania z minimalnym oprocentowaniem i bez opłat (rocznych, miesięcznych itp.). Podobne sytuację mogą się przydarzyć przy innych produktach kredytowych i depozytowych, trzeba się jednak samemu zatroszczyć o wiedzę na ten temat. Bank bez potrzeby nie będzie się chwalił, że może coś sprzedać taniej.

Jak rozmawiać z bankiem u progu kryzysu?

Dla banku, tak jak dla każdej innej firmy, cenny klient to taki, na którym można zarobić. Oznacza to albo trzymanie przez klienta dużych oszczędności w banku albo mocne jego „zapożyczenie” (przy założeniu, że regularnie spłaca on swoje zobowiązania). Niezależnie od charakteru współpracy z bankiem, każdy może negocjować w oparciu o te właśnie zależności. Wcześniej powinniśmy jednak zrobić małe rozeznanie na rynku i sprawdzić, czy to, czego potrzebujemy, dostępne jest także u konkurencji.

Znajomość innych ofert dostępnych na rynku może być ważnym argumentem przetargowym, w dodatku pozwoli nam też pewniej się czuć rozmawiając ze sprzedawcą. Bank nie będzie chciał przecież stracić klientów oddając ich tak po prostu w ręce konkurencji, poza tym określa to też zawsze przedział możliwych oczekiwań rynkowych. Musimy być też świadomi, że banki prześledzą historię naszych finansów w dosyć długiej perspektywie. Powinniśmy więc dbać o nią cały czas, bez względu na to, czy w najbliższej przyszłości planujemy korzystanie z kolejnych usług, czy też nie. Może się to przydać znacznie później.

Regularna i terminowa spłata każdego zadłużenia, także tego najdrobniejszego np. kilkuset złotych na karcie kredytowej, sprawia, że stajemy się w oczach banku wiarygodnym klientem – komentuje Jakub Augustynowicz, doradca Aspiro z Warszawy. Nie oznacza to jednak, że w dniu rozmowy musimy taką kartę spłacić za wszelką cenę, mimo, że termin spłaty jest odległy. Nie ma to znaczenia. Ważne, żeby wszystko działo się zgodnie z umową i terminowo, a takie zadłużenie może wręcz zadziałać na plus. Stawia nas bowiem nie tylko w szeregu pewnych, ale także aktywnych klientów. Banki chcą ponadto usłyszeć (a właściwie mieć na papierze), iż będziemy korzystali z wielu usług tj. kart, kredytów, debetów, ubezpieczeń. Im większa jest aktywność klienta, tym większe szanse na upusty i specjalne, indywidualne oferty promocyjne.

Wybór banku to nie codzienne zakupy

Dla kredytobiorcy najważniejsze jest to, co powtarzalne, więc wysokość raty i jej stałe części, czyli marża. To ona będzie decydowała o wysokości raty i to na nią przy negocjacjach mamy wpływ w przeciwieństwie do wskaźników LIBOR/WIBOR, kursów walut itp. Zanim podejmiemy decyzję, co do banku w którym chcemy zaciągnąć kredyt (zwłaszcza hipoteczny), warto prześledzić fora internetowe i sprawdzić na co skarżą się klienci danej instytucji. Może to być przecież coś, na czym i nam zależy. Pamiętajmy jednak, iż w perspektywie 30 lat zmienić może się wszystko. Dobrze jeżeli bank, na który się decydujemy istnieje już długo na rynku i ma spore zaplecze finansowe.

Źródło: Aspiro

aspiro finanse osobiste 2011-10-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: aspiro finanse osobiste

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców