PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaUbezpieczenia grupowe zawsze „w cenie”, niezależnie, czy mamy rynek pracodawcy, czy pracownika

Ubezpieczenia grupowe zawsze „w cenie”, niezależnie, czy mamy rynek pracodawcy, czy pracownika

Ubezpieczenia 25.07.2025 (05:50)
Ubezpieczenia

Mimo że stopa bezrobocia sukcesywnie spada, o 0,8 p.p. w ciągu ostatnich 5 lat, to nie można jednoznacznie stwierdzić, że mamy rynek pracodawcy lub pracownika. Wszystko zależy od branży. Niezależnie od charakteru rynku pracy, ważną część zatrudnienia stanowią ubezpieczenia grupowe, ponieważ zwiększają poczucie bezpieczeństwa pracowników. Liczba ubezpieczonych na życie w umowach grupowych wzrosła o 18% rok do roku, a łączna liczba osób korzystających z polis zdrowotnych o 12,2%.

Stopa bezrobocia od lat sukcesywnie spada. Na przestrzeni ostatnich 5 lat zmniejszyła się z 5,8% w 2021 r. do 5% obecnie, wynika z danych publikowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Czy możemy zatem z pełnym przekonaniem stwierdzić, że mamy rynek pracownika? Nie do końca. Zwłaszcza w odniesieniu do ogółu. Wszystko zależy od branży. Z jednej strony mamy takie sektory jak IT, gdzie jeszcze kilka lat temu to kandydaci dyktowali warunki, i to twardo. Dziś jednak, szczególnie wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, zapotrzebowanie na nowych pracowników drastycznie spadło, zwłaszcza w przypadku osób młodych, wchodzących dopiero na rynek. Z drugiej, mamy 6 zawodów trwale deficytowych. Należą do nich, według Barometru Zawodów 2025, m.in. specjalistyczni pracownicy budowalni, zawodowi kierowcy czy pielęgniarki i położne.

– Niezależnie od sytuacji na rynku pracy i w poszczególnych sektorach gospodarki, jedna rzecz pozostaje niezmienna od wielu lat. Benefity pracownicze odgrywają ważną rolę w kreowaniu warunków pracy i są równie istotne dla pracowników, jak i pracodawców. Z perspektywy zatrudnionych i kandydatów, są ważnym elementem ich decyzji zawodowych i mają istotny wpływ na poziom zadowolenia z warunków pracy. Z kolei z perspektywy pracodawców są kluczowym czynnikiem, wpływającym na budowanie wizerunku przyjaznego przedsiębiorstwa, utrzymanie specjalistów i talentów w firmie, jak i kształtowanie środowiska, w którym zatrudnieni czują, że pracodawca rzeczywiście o nich dba, co naturalnie motywuje ich do pełnego wykorzystania swojego potencjału – mówi Tomasz Kaniewski, Dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie w EIB SA.

Ubezpieczenia grupowe nie znają kryzysu

Grupowe ubezpieczenia na życie oraz zdrowotne od lat zajmują szczególne miejsce wśród benefitów pozapłacowych. Ich popularność wynika z faktu, że zaspokajają fundamentalną potrzebę poczucia bezpieczeństwa, którą każdy z nas odczuwa niezależnie od sytuacji na rynku pracy. Według statystyk Komisji Nadzoru Finansowego, podsumowujących pierwszy kwartał 2025 r., liczba osób objętych grupowym ubezpieczeniem na życie wzrosła rok do roku o 18% – z 11,6 mln do 13,6 mln. Z kolei liczba ubezpieczonych, korzystających z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych (grupowych i indywidualnych) wzrosła według Polskiej Izby Ubezpieczeń o 12,2% w ciągu roku (dane na koniec 2024 r.).

Dlaczego pracownicy tak cenią grupówki na życie?

Polisy grupowe mają kilka istotnych zalet. Oprócz wspomnianego już poczucia bezpieczeństwa, ich koszt jest niższy w porównaniu do ubezpieczeń indywidualnych. Efekt skali sprawia, że zakres ochrony, wysokość sumy ubezpieczenia oraz składki są na ogół korzystniejsze. W skrajnych przypadkach może to być nawet trzykrotnie niższa składka niż w przypadku polis indywidualnych. Bardzo często wiąże się to też z propozycją szerszego zakresu ochrony niż w przypadku ubezpieczeń kupowanych samodzielnie. Dodatkowym atutem jest także to, że w przypadku ubezpieczeń grupowych na życie, ubezpieczyciele rzadko wymagają szczegółowych ankiet medycznych, co często jest konieczne przy polisach indywidualnych. Dzięki temu pracownicy mogą łatwiej skorzystać z takiej formy zabezpieczenia.

– Należy też pamiętać, że oprócz podstawowego zadania, czyli zapewnienia wsparcia finansowego rodzinie i bliskim ubezpieczonego w razie jego śmierci, zapewniają również inne ważne świadczenia, w ramach umów dodatkowych. Do najczęściej wybieranych należą świadczenia na wypadek poważnego zachorowania, szczególnie w razie wykrycia nowotworów. Wypłata z polisy ma za zadanie wesprzeć leczenie, między innymi poprzez pokrycie kosztów dodatkowych badań i konsultacji lekarskich, czasem włącznie z zagranicznymi, a także zakłada często odszkodowanie za pobyt w szpitalu. Istotnym elementem jest również możliwość uwzględnienia wsparcia finansowego na wypadek utraty zdolności do pracy – dodaje Tomasz Kaniewski z EIB SA.

Coraz częściej chodzimy do lekarza prywatnie

Celem polis zdrowotnych jest za to zapewnienie pracownikom dostępu do prywatnej opieki zdrowotnej, z której korzysta coraz więcej osób z racji na długi czas oczekiwania na świadczenia publiczne. Sfinansowanie lub współfinansowanie jej przez pracodawcę jest zatem pożądanym wsparciem.

Choć mogłoby się wydawać, że w zakresie ubezpieczeń, zwłaszcza zdrowotnych, niewiele może się zmienić, warto je dokładnie analizować, ponieważ ubezpieczyciele nieustannie rozwijają swoją ofertę. Przede wszystkim, dostosowują je do bieżących potrzeb ubezpieczonych, na przykład w zakresie ochrony zdrowia psychicznego czy świadczeń zdalnych. Obecnie niemal każde towarzystwo ubezpieczeniowe oferuje możliwość włączenia telemedycyny oraz świadczeń psychiatrycznych i psychologicznych do ubezpieczeń zdrowotnych. Drugą ważną zmianą w polisach zdrowotnych, którą można zauważyć w ostatnim czasie, jest coraz częstsze i szersze uwzględnianie refundacji kosztów leczenia poza siecią placówek partnerskich ubezpieczyciela.

Pracodawco, rozmawiaj z pracownikami o ubezpieczeniach

Jak widać, ubezpieczenia grupowe to wielowymiarowa inwestycja ważna dla pracowników. Pracodawcy powinni mieć jednak pamiętać o kilku kluczowych zasadach, które mają istotny wpływ na odbiór tych benefitów. Sam fakt ich oferowania może nie być wystarczający.

Po pierwsze, większość osób nie zna dokładnie zakresu swoich polis. Nierzadko dochodzi więc do sytuacji, w których nawet najlepiej i najkorzystniej skonstruowany program ubezpieczenia nie jest doceniany przez pracowników. Powoduje to zatem, że grupowe ubezpieczenie jest dla firmy wyłącznie kosztem, który nie ma żadnego przełożenia na zadowolenie pracowników i atrakcyjność zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Dlatego o zaletach polis zatrudnieni powinni być informowani regularnie.
Po drugie, warto włączyć pracowników w proces tworzenia tych benefitów, negocjacje zakresu z ubezpieczycielem.

– Coraz częściej spotykam się z sytuacją, kiedy pracodawcy przed ostatecznym wyborem oferty, a czasem nawet jeszcze przed wysłaniem zapytań, konsultują z zespołem oczekiwany zakres ubezpieczenia. W niektórych przypadkach przedstawiciel pracowników znajduje się też w zespole przetargowym, który decyduje o podpisaniu umowy ubezpieczenia. Warto też zaznaczyć, że może to wpłynąć także na ostateczny koszt ubezpieczenia. Dzięki włączeniu pracowników w proces negocjacji, ubezpieczyciele mogą lepiej poznać grupę ubezpieczeniową i przewidzieć jej zachowania w toku trwania umowy, więc lepiej dopasować cenę do umowy – mówi Tomasz Kaniewski z EIB SA.

Źródło: EIB SA.

2025-07-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców