PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczenia lekiem na kryzys? Kolejne banki wdrażają markety z polisami

Ubezpieczenia lekiem na kryzys? Kolejne banki wdrażają markety z polisami

Wiadomości Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 02.01.2013 (13:11)

Hasło, które będzie przyświecać bankowcom w 2013 roku? Dywersyfikacja źródeł przychodów. Najbliższe miesiące nie zapowiadają się bowiem różowo: oczekiwany dalszy spadek sprzedaży hipotek, niekorzystne zmiany w interchange, spowolnienie w gospodarce i mniejsza skłonność klientów do rozrzutności. Konieczne są nowe pola biznesowe, które pozwolą zasypać powiększającą się wyrwę w zyskach. Czy będą to ubezpieczenia?

Rynek ubezpieczeń systematycznie rośnie, a wraz z tym zwiększa się świadomość ubezpieczeniowa Polaków. Polisy sprzedają się w zasadzie niezależnie od koniunktury w gospodarce, bo wpływ na rentowność biznesu mają inne czynniki – np. pogoda. Można zrezygnować z kredytu i nie kupić telewizora. Można obejść się bez konta w banku i trzymać wszystko w gotówce. Na upartego, pieniądze można ulokować w sejfie za obrazem w salonie. Ale bez ubezpieczenia OC samochodu ani rusz – jest obowiązkowe. Nie warto też ryzykować pozostawienia domu bez polisy. A jeśli nie ubezpieczymy się od następstw nieszczęśliwych wypadków samemu, to zapewne zrobi to za nas zakład pracy.

Od kilku lat systematycznie rośnie też rynek ubezpieczeń direct w Polsce. Na razie jest on stosunkowo niewielki, ale trend jest wyraźny: coraz więcej klientów decyduje się zakupić ubezpieczenie online lub przez telefon. Rynek ubezpieczeń direct w Polsce wart jest już ponad miliard złotych – w ciągu 4 lat wzrósł o 100 proc. Z danych PIU wynika, że w I półroczu ubiegłego roku (nowszych danych nie ma) przez internet i telefon zawarto prawie 2,9 mln umów ubezpieczenia. Wartość sprzedaży na odległość stanowiła na koniec 2010 r. 3,3 proc. sprzedaży ubezpieczeń osobowych i majątkowych, a wśród ubezpieczeń komunikacyjnych udział ten wynosił ponad 5 proc. Rozwojowi rynku direct sprzyja postęp technologiczny oraz upraszczanie procedur. Obecnie polisę przez internet można zawrzeć już w kilka minut. Potwierdzeniem zawarcia umowy ubezpieczeniowej jest dokument, który klient drukuje sobie tuż po opłaceniu transakcji (np. szybkim przelewem pay-by-link).

Market z pudełka

Taki model sprzedaży polis postanowiła wykorzystać na szeroką skalę firma Blue Finance, wywodząca się z grupy Blue Media (znanej chociażby z tzw. ekspresowych przelewów międzybankowych czy elektronicznej portmonetki BlueCash). Firma jest pośrednikiem ubezpieczeniowym, który sprzedaje polisy kilkunastu towarzystw. Model działalności opiera się m.in. o tzw. markety ubezpieczeń, które firma dostarcza do banków i firm finansowych, jako rozwiązanie „z pudełka”. Bank uruchamia dedykowaną stronę, przez którą oferuje ubezpieczenia, a bezpośrednim agentem sprzedającym polisy jest Blue Finance. W takim modelu korzyści czerpią wszystkie strony transakcji. Z jednej strony są to profity licencyjne i finansowe wiążące się z prowizjami za sprzedaż, z drugiej – wizerunkowe. Agent pod szyldem marki banku dociera do nowych klientów, którym sprzedaje polisy poszczególnych towarzystw. Bank wychodzi na innowatora, który dostarcza kolejne udogodnienie. Z kolei klient może wybrać jedną z kilkudziesięciu ofert ubezpieczeniowych sprzedawanych pod zaufaną marką banku.

Pierwszym bankiem, który uruchomił market ubezpieczeń był Bank Millennium. Później dołączyły do niego Alior Bank, Euro Bank, Bank Pocztowy, Polbank i Deutsche Bank PBC. Co ciekawe sprzedażą polis w takim modelu zainteresowane są też banki spółdzielcze. Pod koniec grudnia market ubezpieczeń wdrożył Wielkopolski Bank Spółdzielczy, który działa pod nowoczesną marką neoBank. Sam market ubezpieczeń dostarczany przez Blue Finance nie jest zintegrowany bezpośrednio z bankowością internetową. Taki model preferują banki ze względu na koszty ponoszone na rzecz firm IT, które utrzymują ich bankowość elektroniczną, choć trwają prace koncepcyjne, mające na celu powiązanie obu usług.  Jest to w pewnym sensie minus rozwiązania, bo przykładowo BRE Ubezpieczenia umożliwia zakup polisy bezpośrednio z systemu transakcyjnego mBanku. Z drugiej strony, nie trzeba być klientem neoBanku, by zakupić polisę przez stronę https://ubezpieczenia.neobank.pl/

Market neoBanku oferuje:

  • ubezpieczenia turystyczne (wycieczki, podróże wypoczynkowe oraz służbowe);

  • ubezpieczenia mieszkań i domów (mury, elementy stałe, wyposażenie ruchome);

  • ubezpieczenia komunikacyjne ( OC/AC/NNW/ASS);

  • ubezpieczenia ochrony prawnej (w życiu prywatnym oraz związanej z pojazdem lub nieruchomością);

  • ubezpieczenia NNW (turystyka krajowa, w pracy, w życiu prywatnym).

Cały proces zakupu polisy dostępny jest w modelu direct. W pierwszym kroku klient ustala warunki, a następnie porównuje dostępne w markecie oferty i wybiera tę, której parametry najbardziej mu odpowiadają. Później wystarczy już tylko uzupełnić dane osobiste, zapłacić i odebrać umowę online. Jak deklarują przedstawiciele Blue Finance, cały proces zakupu polisy może trwać zaledwie 3 minuty.

Jak duży jest potencjał rynku bancassurance?

Klienci banków przyzwyczaili się już, że mogą zarządzać swoimi produktami online. Nie dotyczy to już tylko obsługi konta przez internet, ale także zakupu kolejnych produktów – lokat, jednostek funduszy, kredytów. Kolejnym naturalnym krokiem wydają się ubezpieczenia. O bancassurance mówi się dużo, ale jak na razie przypomina to bardziej małżeństwo z rozsądku. Brakuje iskry. Wszystko rozbija się o model działania i krótkofalowe korzyści finansowe. Być może lepsza od pojedynczych umów banku z towarzystwem jest umowa banku z niezależną agencją pośrednictwa? Nie trudno oprzeć się wrażeniu, że ten pierwszy model nie zrobił jakiejś specjalnej kariery w bankach.

Potencjał rynku wydaje się ogromny. Dziś dostęp do konta przez internet ma już 20 mln klientów, a 11 mln korzysta z bankowości internetowej aktywnie. Banki prowadzą ponad 30 mln ROR-ów. Tymczasem w pierwszym półroczu zawarto „zaledwie” 2,9 mln umów ubezpieczeniowych. Rynek rośnie, ale wciąż za wolno. Zważywszy, że – upraszczając nieco – każdy klient potrzebuje minimum trzech polis (samochodowa, NNW, mieszkaniowa), nie licząc tych, których potrzeba mu mniej (polisolokat, UFK i innych). W Polsce direct przez internet to tylko kilka procent rynku. Tymczasem na najbardziej rozwiniętym directowo rynku brytyjskim udział segmentu direct w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych wynosi już ponad 40 proc.

Odrębną kwestią, którą warto podkreślić, jest wdrożenie marketu ubezpieczeń przez bank spółdzielczy. neoBank to jeden z tych banków, które są na dobrej drodze, by zerwać z rolniczym i małomiasteczkowym wizerunkiem bankowości spółdzielczej. Ma swój oddział online, za pośrednictwem którego sprzedaje konta, kredyty czy lokaty (na terenie całego kraju, nie tylko lokalnie). Wśród klientów zasłynął głównie jako bank oferujący bardzo wysoko oprocentowane lokaty (nawet 9 proc.). Teraz wzbogaci paletę produktów o ubezpieczenia. Jak się dowiedziałem, dobiegają końca prace nad kolejnym marketem ubezpieczeń dla następnego banku spółdzielczego. Niedawno pisałem, że bankom rośnie poważny konkurent w postaci bankowości spółdzielczej. Inwestują w bankowość internetową, mobilną, są aktywne w social media i śledzą trendy. Market ubezpieczeń to kolejny argument potwierdzający tę tezę.

Napisz do autora: [email protected]

//

2013-01-02
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców