PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRUnia będzie namawiać do zmiany zakupowych nawyków

Unia będzie namawiać do zmiany zakupowych nawyków

Marketing i PR 17.10.2011 (16:02)

Czy podchodzimy z rozmysłem do kwestii zachowań konsumpcyjnych? Najczęściej jesteśmy tak zajęci swoimi codziennymi obowiązkami, że wydaje nam się, iż nie mamy wyboru. Dzień w dzień powtarzamy te same czynności, a każda z nich ma ogromny wpływ na zasób bogactw naturalnych. Czas otworzyć oczy. Musimy wprowadzić zmiany i poprawić jakość naszego życia. Bogactwa naturalne wyczerpują się w alarmującym tempie.

Dzisiaj rusza program Generation Awake, zainaugurowany w Warszawie przez Janeza Potočnika, Komisarza UE ds. Środowiska oraz polskiego Ministra Środowiska, Andrzeja Kraszewskiego. Daje on odpowiedzi na wiele codziennych pytań, takich jak te wspomniane wyżej. Głównym celem tej inicjatywy jest zwiększenie świadomości wśród ludzi i zachęcenie ich do zmiany nawyków zakupowych poprzez poradnictwo i promocję dobrych pomysłów.

Minister Kraszewski i Komisarz Potočnik, a także przedstawiciele organizacji pozarządowych i sektora prywatnego, uczestniczyli w publicznej debacie zorganizowanej w Warszawie. W przemówieniu otwierającym warszawski szczyt Generation Awake, komisarz Potočnik zaapelował do „wszystkich obywateli Europy, aby podchodzili do konsumpcji z rozmysłem. Wszyscy chcemy cieszyć się życiem, zarówno teraz, jak i w przyszłości. Dlatego powinniśmy zastanowić się nad tym, jak nasze dzisiejsze wybory wpływają na środowisko naturalne. Jeśli wiesz, że do wyprodukowania jednego kubka kawy potrzeba 140 litrów wody, to na pewno zaczniesz delektować się każdym łykiem… prawda?”.

W ramach warszawskiej imprezy inaugurującej kampanię przygotowano także specjalne stoisko, przy którym odwiedzający nauczą się ekologicznego gotowania, mody oraz efektywnego korzystania z energii. Kampanię wspierają następujące znane osoby: Dorota Wróblewska, Ewelina Flinta, Odeta Moro-Figurska.

Kampania promuje cześć strategii Unii Europejskiej, której celem jest racjonalizacja gospodarowania surowcami naturalnymi. Robimy postępy – dzisiaj nasza woda i powietrze są czystsze niż kilkadziesiąt lat temu i znacznie więcej naturalnych obszarów Europy znajduje się pod ochroną. UE zaczyna opracowywać nowe regulacje, które mobilizują świata biznesu, przemysłu i konsumentów do proekologicznych działań.

Sytuacja jest jasna: nasza przyszłość zależy od tego, jak dzisiaj korzystamy z zasobów

Niektóre z naturalnych zasobów Ziemi są wyczerpywane w alarmującym tempie. W kilku przypadkach już dzisiaj obserwujemy ogromne zagrożenie: łowiska ryb, morza, oceany, metale szlachetne… Jeśli chcemy cieszyć się bogactwami Ziemi w przyszłości, musimy jak najszybciej zacząć mądrze nimi gospodarować.

Obecnie populacja ludzi zwiększa się o ponad 200 tysięcy każdego dnia: szacuje się, że do 2020 roku dwa miliardy osób generujących średni dochód z tzw. krajów rozwijających się potroją swój poziom konsumpcji. Każdy z obywateli UE zużywa każdego roku 16 ton różnych materiałów, z czego 6 ton stanowią odpady, a połowa tych odpadów trafia na wysypiska.

Jeśli utrzymamy bieżące tempo eksploatacji bogactw naturalnych, do 2050 roku będziemy potrzebować równowartości zasobów 2,5 planety, aby zaspokoić nasze potrzeby surowcowe. Firmy, które chcą się rozwijać i skutecznie rywalizować na rynku, muszą wziąć pod uwagę powyższe fakty i zacząć efektywniej korzystać z zasobów.

Rola Europy

Komisja Europejska podjęła szereg kroków, aby zmierzyć się z problemem ograniczonych zasobów surowców naturalnych. Celem inicjatywy wydajnego korzystania z bogactw, będącej częścią strategii Europa 2020, jest włączenie zasad oszczędnego gospodarowania surowcami do wszystkich regulacji wprowadzanych przez EU oraz zapewnienie spójnego systemu oceny działań i wspólnych celów.
Ponadto, w „Planie działania na rzecz Europy efektywnie korzystającej z zasobów” Komisja Europejska wylicza sektory gospodarki, które pochłaniają największą ilość surowców oraz udostępnia narzędzia i wskaźniki, które pozwolą zapewnić przyszły dobrobyt. Plan zawiera wskazówki na temat tego, jak zapewnić konkurencyjność i wzrost poprzez zmniejszenie zużycia surowców podczas produkcji i konsumpcji towarów. Oprócz tego opisuje on, w jaki sposób, poprzez działania takie jak recykling, usprawnione projektowanie produktów, substytuowanie materiałów i ekoinżynieria możemy rozwijać biznes i kreować miejsca pracy.

Słowa kluczowe efektywnego korzystania z surowców to: „redukcja”, „ponowne użycie”, „recycling”, „substytucja” i „oszczędzanie”. Sugerują one korzystanie z nowych materiałów, lekkich materiałów, materiałów odnawialnych i materiałów wtórnie przetworzonych. Oznacza to zmianę sposobu korzystania z nich, a także sposobu życia: musimy ograniczyć ilość odpadów, unikać nadmiernej konsumpcji, dbać o bioróżnorodność, mądrze gospodarować zasobami takimi jak woda, złoża minerałów czy drewno, korzystać z ekologicznych środków transportu i efektywnie korzystać z energii. Jeśli zastosujemy się do powyższych wskazówek, poprawimy stan środowiska naturalnego, podniesiemy standard życia ludzi, a także pomożemy im zaoszczędzić pieniądze.

Przygotujcie się! Ta kampania otworzy ludziom oczy. Generation Awake stanie się inspiracją dla społeczeństwa, zachęcając do zmiany sposobu myślenia, nawyków zakupowych i stylu życia. To inicjatywa, która uświadomi ludziom, że poprzez swoje wybory mogą zmienić swoje życie, świat wokół nich i całą planetę.

Głównymi kanałami przekazu są strona internetowa oraz strona w serwisie Facebook. Oba media, zachęcając do włączenia się w kampanię „Generation Awake”, przekazują także odwiedzającym informacje na temat tego, jak zmienić nawyki konsumenckie oraz podjąć wyzwania związane z efektywnym wykorzystaniem zasobów, np. przestawienie się z kąpieli w wannie na prysznic czy korzystanie z publicznego transportu raz w tygodniu. W toku kampanii dodamy nowe funkcje do obu stron.

Więcej informacji na www.generationawake.eu
Klip wideo „generation awake”: http://www.youtube.com/user/GenerationAwake
Pozostałe z tegorocznych imprez inaugurujących odbędą się w Czech, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii.

Źródło: Ogilvy Public Relations Worldwide Poland

ekologia kampania marketing ue zakupy 2011-10-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ekologia kampania marketing ue zakupy

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców