-To najlepszy prezent jakiego mogliśmy sobie życzyć od naszych użytkowników – mówi Maciej Oppeln- Bronikowski, dyrektor operacyjny Allegro. W grudniu ten największy w Polsce portal aukcyjny obchodzi piąte urodziny. I obchodzi je w atmosferze bicia rekordów. Bo listopad był iście rekordowym miesiącem dla portalu.
Wszystko zaczęło się w pewien grudniowy piątek 1999 roku. Trzech zapaleńców z Poznania, z charyzmatycznym Holendrem na czele uruchomiła mały portal aukcyjny. Nazwali go Allegro, bo chcieli kojarzyć się z szybkością działania. Początkowo użytkownicy podchodzili do serwisu z dystansem. Jednak nagle zaczęli się lawinowo rejestrować i tak jest do dziś. Mimo, że serwis nie był w tym czasie intensywnie reklamowany. Informacja o powstaniu pierwszego, polskiego serwisu aukcyjnego trafiała do przyszłych użytkowników najczęściej pocztą pantoflową.
Co się zmieniło przez te pięć lat? – Bardzo wiele – tłumaczy Tomasz Dudziak, dyrektor Techniczny serwisu – Na początku Allegro było małą, zajmującą piwnicę bez okien, poznańską firmą. Po roku działania przenieśliśmy się do dwu pokojowego mieszkania. Dziś to profesjonalne przedsiębiorstwo z branży IT zatrudniające ponad 60 pracowników.
Pozycja Allegro jako lidera na polskim rynku aukcji internetowych jest już od dawna niekwestionowana. Z badań OBOP-u wynika, że z Allegro korzysta 43 procent respondentów. Marka Allegro jest tak znana polskim internautom, że ustępuje tylko dwóm portalom.
– Jednak to co przyniósł listopad jest naprawdę wspaniałym prezentem od internautów – mówi Maciej Oppeln- Bronikowski. – To był po prostu miesiąc rekordów- dodaje.Po pierwsze, po raz kolejny znacząco powiększyła się społeczność Allegro. W listopadzie portalowi przybyło 115 tysięcy nowych kont użytkowników. Dziś jest ich ponad 2,5 miliona.
Po raz pierwszy w historii portalu na jego stronach wystawiono ponad 2 miliony przedmiotów na sprzedaż. I to tylko w ciągu jednego miesiąca! Połowa z nich zmieniła też w listopadzie właściciela. Dzięki temu obrót na Allegro w ubiegłym miesiącu wyniósł ponad 89 milionów złotych.Oznacza to, że od ubiegłorocznych urodzin wszystkie liczby uległy podwojeniu. – Nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu, bez Społeczności Allegro, bo przy takiej ilości zarejestrowanych użytkowników mówimy już o społeczności. Łatwo można to zaobserwować podczas organizowanych co roku Spotkań Allegro. W tym roku odwiedziło nas w Poznaniu pół tysiąca użytkowników- mówi Bartek Szambelan, rzecznik prasowy serwisu