Do 2008 roku wartość transakcji dokonanych w ramach systemu urządzeń samoobsługowych wzrośnie do ok. 1 200 miliardów dolarów, utrzymując dotychczasowe tempo wzrostu. Dla porównania, w 2004 roku analogiczna wartość kształtowała się na poziomie 161 miliardów dolarów, w 2005 roku – na poziomie 324 miliardów dolarów. W największych w USA punktach sprzedaży, kasy samoobsługowe przyjmują od 15% do 40% wszystkich płatności, podczas gdy na niektórych lotniskach, nawet 80% podróżujących korzysta z urządzeń samoobsługowych. Oszczędność czasu jest największą zaletą tego systemu postrzeganą przez klientów. Sprzedawcy z kolei korzystają z faktu wzrostu satysfakcji i lojalności konsumentów. Coraz więcej sprzedawców decyduje się więc na zainstalowanie urządzeń samoobsługowych w sklepach, aby tym samym zredukować koszty związane z obsługą procesu sprzedaży oraz jednocześnie zmniejszyć liczbę sfrustrowanych klientów zmuszonych do stania w długich kolejkach do kasy. To z kolei doprowadzi do wzrostu wielkości sprzedaży.
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
