W rozpoczynającej się w tym tygodniu nowej wizerunkowej kampanii reklamowej Visa Europe – na „ostatniej prostej” przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi London 2012 – występuje Usain Bolt, a wraz z nim także czworo znakomitych polskich sportowców, członków Team Visa.
Kampania będzie się toczyć w całej Europie; w Polsce spot telewizyjny będzie wyemitowany po raz pierwszy w sobotę 17 marca br. w wersji 90-sekundowej w telewizji Polsat w trakcie filmu „Czerwony Kapturek – prawdziwa historia”. Pływaczka Otylia Jędrzejczak, olimpijska i paraolimpijska tenisistka stołowa Natalia Partyka, płotkarz Marek Plawgo oraz tyczkarz Paweł Wojciechowski ukazują się w spocie w grupie koleżanek i kolegów z Team Visa – zespołu dwudziestu czołowych zawodników europejskich z dziewięciu krajów, których organizacja Visa wspiera w staraniach o udział w Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich London 2012.
Dla Usaina Bolta to pierwszy występ w roli Ambasadora Innowacyjności organizacji Visa Europe, wspierającego jej program innowacji płatniczych. Igrzyska Olimpijskie London 2012 stanowią dla organizacji Visa wyjątkową okazję do przedstawienia jej najnowszych rozwiązań płatniczych: w trakcie Igrzysk konsumenci będą mogli po raz pierwszy całkowicie „zapomnieć” o gotówce i dokonywać wszystkich płatności w sposób zbliżeniowy – z użyciem kart zbliżeniowych lub telefonów komórkowych działających w technologii łączności bliskiego zasięgu (ang. NFC). Visa Europe nie tylko zademonstruje swoje najnowsze rozwiązania technologiczne, ale także uruchomi odpowiednią infrastrukturę płatniczą w całym Londynie, w tym na obiektach olimpijskich i paraolimpijskich.
„To super, że mogłam razem z innymi sportowcami z Team Visa pracować w Londynie nad kampanią reklamową” – powiedziała mistrzyni olimpijska i trzykrotna rekordzistka świata, Otylia Jędrzejczak. „Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc Visa Europe w opowiedzeniu jej olimpijskiej i paraolimpijskiej historii. Częścią tego była bardzo ciekawa praca w Londynie z innymi sportowcami z Team Visa” – stwierdziła Natalia Partyka, zdobywczyni dwóch złotych i dwóch srebrnych medali paraolimpijskich oraz uczestniczka Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2008 r.
„Udział w kręceniu w Londynie zdjęć do filmu reklamowego Visa, wraz z innymi członkami Team Visa, był bardzo ciekawym doświadczeniem. Cieszę się, że uczestnicząc w nim mogłem podziękować Visa Europe za wsparcie w przygotowaniach do najważniejszego w mojej karierze startu olimpijskiego” – skomentował swój udział w reklamie Marek Plawgo, rekordzista Polski oraz medalista mistrzostw Europy i świata. „Wspólna praca w Londynie z innymi sportowcami z Team Visa to było dla mnie coś zupełnie nowego – trochę tak, jak zdobycie tytułu mistrza świata w lecie” – dodał Paweł Wojciechowski, zdobywca złotego medalu w skoku o tyczce podczas lekkoatletycznych mistrzostw świata rozegranych w 2011 r. w Daegu w Południowej Korei.
Mariano Dima, wiceprezes wykonawczy Visa Europe ds. Marketingu, powiedział: „Zawodnicy z całej Europy są w centrum naszych zainteresowań i dlatego im bliżej do Igrzysk Olimpijskich London 2012, tym bardziej cieszymy się, że ich czołówkę, którą z dumą określamy mianem Team Visa, możemy przedstawić w naszym spocie u boku samego Usaina Bolta.
Usain Bolt jest uosobieniem szybkości, płynności i skuteczności i wie jak zwyciężać także na najważniejszej imprezie sportowej. Również dla Visa Europe, Igrzyska Olimpijskie London 2012 będą okazją do pokazania naszych najnowszych rozwiązań płatniczych – związanych np. z płatnościami zbliżeniowymi i mobilnymi – dzięki którym użytkownicy kart będą mogli korzystać z bezpiecznej, niezawodnej i szybko działającej infrastruktury w trakcie Igrzysk i po ich ukończeniu. W tym kontekście Usain Bolt pasuje do nas idealnie”.
Ambasador Innowacji Visa Europe, Usain Bolt, powiedział: „Igrzyska Olimpijskie London 2012 to największa arena sportowa świata. Będzie mi na niej przyświecał jeden jedyny cel: obronić moje tytuły olimpijskie. Markę Visa znają wszyscy i wszyscy jej ufają, a płatności Visa stają się coraz łatwiejsze i coraz szybsze – jest więc to dla mnie zupełnie naturalne, że współpracuję z tą właśnie organizacją”.
Spot kampanii „Płać szybciej z Visa”, mający za tło muzyczne utwór „Hundred Mile High City” brytyjskiej grupy Ocean Colour Scene, pokazuje Usaina Bolta po przylocie na lotnisko w Londynie, kiedy stoi on przy stanowisku odbioru bagażu i nie bardzo wie, gdzie znajduje się jego walizka. Jest oczywiste, że dokądś się spieszy; nie bardzo wiemy natomiast, dlaczego ktoś, kto wygląda na zwykłego pasażera wyzywa go na pojedynek „kto szybszy”. Oglądamy następnie Bolta i tamtego człowieka, jak biegną po Londynie mając do pomocy jedynie Visa – co zresztą w zupełności im wystarcza. Korzystając z usług Visa – płatności mobilnych, zbliżeniowych i tradycyjnych płatności kartą – Usain Bolt zmienia się z elegancko ubranego podróżnego w gotowego do biegu zawodnika, podczas gdy jego konkurent kupuje elegancką marynarkę z krawatem.
W różnych miejscach stolicy Wielkiej Brytanii ukazują się w spocie zawodnicy Team Visa, którzy przyglądają się Usainowi Boltowi w jego biegu przez londyńskie City, wśród nich jadący londyńskim autobusem Natalia Partyka i Marek Plawgo oraz po chwili, siedzący u fryzjera: Otylia Jędrzejczak i Paweł Wojciechowski.
W końcówce biegu obaj konkurenci docierają do Stadionu Olimpijskiego. W momencie, gdy Usain Bolt przybiera ostateczną pozycję do startu i pada strzał, kamera odjeżdża pokazując widok Stadionu Olimpijskiego London 2012 z lotu ptaka. Spot kończy się słowami „Zbliżeniowo, mobilnie, online – teraz płać szybciej z Visa”, podkreślającymi szybkość i łatwość korzystania z nowych sposobów płatności Visa.
Minutowy film pokazujący Usaina Bolta, który ćwiczy grę w piłkę nożną w przerwie nagrywania spotu reklamowego można obejrzeć tutaj.
Źródło: Visa Europe