PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaUsługi assistance dla zamożnych klientów

Usługi assistance dla zamożnych klientów

Ubezpieczenia 16.05.2008 (08:58)

Czynnik ten ma wpływ na rozwój usług dedykowanych zamożnym klientom tj., np. specjalne produkty bankowe oraz bankowe- ubezpieczeniowe. W Polsce specjalną ofertę dla klientów VIP po raz pierwszy przedstawiono w 1993 roku. Obecnie większość polskich, dużych banków posiada w swojej ofercie usługi dedykowane tej grupie docelowej.

Oczekiwania klientów VIP a usługi assistance

Aby skonstruować odpowiedni produkt dla klienta VIP należy dokładnie poznać jego oczekiwania i potrzeby. Taki klient potrzebuje przede wszystkim poczucia bezpieczeństwa i komfortu w każdej sytuacji oraz usług, które dokładnie odpowiadają jego potrzebom. Takie oczekiwania mogą zostać spełnione dzięki „skrojonym na miarę” usługom assistance dodawanym np. do produktów bankowych i bankowo-ubezpieczeniowych.

Większość dużych banków w Polsce proponuje swoim wybranym klientom usługi z zakresu bankowości prywatnej (private banking), które znacznie wykraczając poza standardowy zakres oferty bankowej, zapewniają dostęp do całkowicie zindywidualizowanej obsługi. Osobom korzystającym z private banking proponowane są również prestiżowe karty kredytowe, których nieodłącznym elementem są programy assistance i concierge. Znajdują się one we wszystkich 10 najbardziej prestiżowych kartach wskazanych przez ranking miesięcznika Forbes (listopad 2007 r.), przy czym aż w 8 przypadkach programy te realizuje Europ Assistance Polska.

Stopień przydatności określonych świadczeń assistance dedykowanych przyszłym beneficjentom ustalany jest na podstawie specjalnych badań, dzięki którym programy assistance idealne spełniają potrzeby zamożnych klientów. Wdrożenie oferty assistance zawsze obejmuje także zaproponowanie przez firmę assistance sposobu i zakresu komunikacji, która będzie kierowana do klientów VIP.

Korzyści związane ze świadczeniami assistance w programach VIP.

Świadczenia assistance dołączone do programów ubezpieczeniowych dedykowane zamożnym klientom posiadają korzyści zarówno dla partnerów biznesowych, jak i dla samych klientów VIP.

Usługi te pozwalają instytucjom finansowym wzmocnić więź ze swoimi dotychczasowymi klientami, pozyskać nowych oraz często wyróżnić się ze swoją ofertą na rynku. Dodatkowo firma zyskuje opinię instytucji wrażliwej na codzienne potrzeby swoich klientów, która dba o komfort i bezpieczeństwo swoich klientów przez 24 h na dobę, co przekłada się na ich lojalność i satysfakcję.

Z drugiej strony, dla samych odbiorców programu VIP, ta wartość dodana w postaci specjalnego pakietu assistance jest wyznacznikiem poziomu użyteczności i funkcjonalności danego programu.

Charakterystyka świadczeń assistance dedykowanych zamożnym klientom

Produkty dla zamożnych klientów cechują się:

– pewną elitarnością, gdyż są skierowane do wąskiego grona odbiorców

– szerokim spektrum świadczeń programu i kompleksowością

Zakres świadczeń w odniesieniu do programów VIP jest bardzo szeroki, gdyż pakiety te zwierają usługi dopasowane do stylu życia i oczekiwań tego sektora klientów wraz z wysokimi sumami ubezpieczenia i szerokim zakresem objętych ryzyk, np. objęcie polisą zdarzeń powstałych wskutek uprawiania sportów ekstremalnych.

W takim programie znajduje się nie tylko bogaty assistance (medyczny, turystyczny, domowy, drogowy), ale również specjalny pakiet concierge obejmujący niemal nieograniczone spektrum usług organizacyjnych. Przykładowo w razie wypadku assistance turystyczny zapewnia zamożnemu klientowi nie tylko transport do placówki medycznej i pokrycie kosztów leczenia, ale również opiekę nad jego rodziną lub osobą towarzysząca.

Ponadto do pakietu assistance medycznego dla klienta VIP można dołączyć możliwość konsultacji z najlepszymi lekarzami-specjalistami z danej dziedziny na świecie (tzw. Druga Opinia Medyczna) czy możliwość podjęcia leczenia za granicą w razie poważnych zachorowań lub wypadku (Travel for Treatment).

– indywidualizacją, czyli dopasowaniem do konkretnych potrzeb danego klienta

Osobom objętym usługami private banking można zapewnić całkowitą indywidualizację poprzez specjalny serwis concierge. Concierge to kompleksowe świadczenie polegające na organizacji różnych przedsięwzięć wedle życzenia klienta poczynając od standardowych zadań np. zamówienie kwiatów, czy biletów na wybrany koncert, a kończąc na skomplikowanych usługach, np. organizacja egzotycznych wakacji, rezerwacja jachtu na Karaibach itd.

Concierge to usługi płatne przez klienta, a ich wycena każdorazowo przedstawiona jest do autoryzacji przed wykonaniem danej usługi.

Dodatkowo zamożny klient oprócz fachowej organizacji różnych świadczeń uzyskuje również dostęp do całodobowego serwisu informacyjnego. Istotne są także pozytywne skojarzenia i odczucia klienta, wiążące się z pakietami concierge. O ile, bowiem skorzystanie z ubezpieczenia turystycznego czy NNW zawsze związane jest z zaistnieniem nieprzyjemnego zdarzenia-wypadku lub nagłego zachorowania – o tyle usługi concierge są dostępne w każdej chwili i niczym nieuwarunkowane.

– specjalną jakością obsługi

Priorytetem w świadczeniu usług dla zamożnych klientów jest jakość ich obsługi. Powierzając realizację programu assistance lub concierge firmie doświadczonej w tym zakresie, można mieć pewność, że pomoc udzielana klientowi jest zawsze profesjonalna i możliwie najszybsza.

Komentarz: Joanna Erdman, Wicedyrektor BRE Bank

Usługi assistance stają się obok ubezpieczeń nieodłączną częścią usług bankowych, nie tylko w segmencie klientów zamożnych, ale również klientów masowych. Najlepsze usługi charakteryzuje wysoka użyteczność dostosowana do wybranej grupy klientów, możliwość wyboru opcji przez klienta oraz łatwość skorzystania z serwisu. Jednocześnie usługa staje się stałą częścią pakietu produktów finansowych.

Przykładem może być tu Pakiet Concierge dodawany do prestiżowych kart kredytowych MultiBanku, którego zakres świadczeń zależy od inwencji klientów. Szczególnie polecam go osobom, które bardzo cenią swój czas. Ta usługa pozwala zarezerwować bilety na widowiska sportowe, koncert ulubionego zespołu, stolik w restauracji lub wymarzone wczasy. Może też zorganizować nam fachowca lub lekarza w razie potrzeby, a klient może na nią liczyć przez całą dobę.

eap 2008-05-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: eap

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców