Autorzy rankingu przyznają, że o ofercie private bankingu nie można mówić wtedy, gdy wymagany przez bank próg aktywów wynosi 100 tys. zł. Dlatego w tej kategorii najwyżej ocenili te instytucje, które przyjęły najwyższe na polskim rynku wymagania, czyli co najmniej 500 tys. zł. A więc właśnie BRE Bank.
Najwyższe noty BRE Bank uzyskał także w kategorii „Produkty innych instytucji finansowych w ofercie banku”. Przypomnijmy, że w ofercie BRE Private Banking dostępne są nie tylko produkty Grupy BRE Banku, ale też dostawców zewnętrznych. Jest to rezultat prowadzonej od lat polityki otwartej architektury produktowej, która gwarantuje najbardziej prestiżowym klientom banku dostęp do najlepszych produktów i rozwiązań inwestycyjnych oferowanych na rynku; także wtedy gdy nie BRE Bank jest ich autorem.
Wysoko oceniono także ofertę prestiżowych kart płatniczych. Autorzy rankingu wyszli z założenia, że platynowe karty są nieodłącznym elementem standardowej oferty każdego z banków, dlatego punkty przyznawali dopiero najbardziej elitarnym „plastikom”. BRE Bank ze swoimi VISA Platinum BRE Private Banking i American Express Centurion ponownie znalazł się na szczycie tabeli.
Według autorów rankingu o sile bankowości prywatnej najdobitniej świadczą dwa czynniki: nietypowe produkty inwestycyjne oraz usługi dodatkowe. W obu tych kategoriach BRE Bank zdobył maksymalną ilość punktów. Tylko w ostatnim czasie zaproponował swoim klientom produkty strukturyzowane, oparte o rozmaite rynki surowców (np. złota) lub akcje spółek zarabiających na Mundialu.
Jeżeli chodzi o usługi towarzyszące BRE Bank oferuje swoim klientom możliwość uczestniczenia nie tylko w konferencjach i seminariach biznesowych, ale także w wielu wydarzeniach kulturalnych (jak premiery spektakli i koncerty) oraz sportowych, na przykład podczas finałów piłkarskich Mistrzostw Świata.