PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUwaga na nieuczciwych doradców

Uwaga na nieuczciwych doradców

Wiadomości 15.01.2013 (07:56)

Łódzka prokuratura zarzuca właścicielowi jednej z tzw. kancelarii odszkodowawczych
przywłaszczenie pieniędzy swoich klientów. Śledczy podejrzewają, że może chodzić nawet o 2 mln zł. Skierowali już do sądu wniosek o areszt dla oskarżonego.

Firma obiecywała pomoc w dochodzeniu roszczeń związanych z wypadkami drogowymi. Pieniądze od ubezpieczyciela zamiast do poszkodowanych, trafiały na konto kancelarii. Ta zaś nie przekazywała środków klientom, a przywłaszczała je. – Jest to ostatnimi czasy najcięższego kalibru oszustwo w branży tzw. doradców odszkodowawczych, o którym dowiedziała się opinia publiczna. Niestety sygnały o nieuczciwych praktykach niektórych podmiotów docierają do nas od lat – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Najczęstsze przejawy nieuczciwej bądź wątpliwej etycznie działalności kancelarii to:
• Namawianie do podpisywania umów osób bezpośrednio po wypadku, często znajdujących się w szoku
• Prowizje, sięgające 40 proc. wartości odszkodowania
• Uniezależnienie wynagrodzenia kancelarii od wyniku postępowania
• Zawieranie ugody z ubezpieczycielem bez zgody klienta
• Ograniczanie i utrudnianie klientowi możliwości odstąpienia od umowy z kancelarią

– Kancelarie są jedynym na rynku ubezpieczeniowym podmiotem, którego nie obejmuje żaden nadzór ani żadne specyficzne regulacje. Występowaliśmy już w przeszłości z prośbą do ustawodawcy i urzędu nadzoru o zajęcie się tą kwestią – mówi Jan Grzegorz Prądzyński.

W najbliższych PIU zwróci się ponownie do Ministerstwa Finansów i Komisji Nadzoru Finansowego z prośbą o uregulowanie działalności kancelarii i nadzór nad nimi. – Nie ma innej metody przeciwdziałania oszustwom tej rangi. Warto dodać, że nie dochodziłoby do nich, gdyby regulacje stworzono kilka lat temu, gdy problem kancelarii się ujawnił – uważa Jan Grzegorz Prądzyński.

W związku z wydarzeniem, do jakiego doszło w Łodzi, pragniemy przypomnieć wszystkim
poszkodowanym o niezwykle ważnych zasadach, związanych z kontaktami z pośrednikami
odszkodowawczymi:
 
Polska  Izba  Ubezpieczen  jest  organizacja  samorzadu  branzowego  reprezentujaca  wszystkie  zakłady  ubezpieczen działajace w Polsce. Do podstawowych zadan PIU nalezy wspieranie ustawodawcy w zakresie kształtowania  prawa  asekuracyjnego.  Izba  prowadzi  takze  działania  majace  na  celu  zwiekszenie  swiadomosci  ubezpieczeniowej
społeczenstwa oraz prowadzenie wielostronnego dialogu na  rzecz  rozwoju  sektora ubezpieczen w naszym  kraju. Polska  Izba Ubezpieczen działa od 1990 roku.
• Rynek ubezpieczeniowy jest rynkiem nadzorowanym i regulowanym, natomiast kancelarie
odszkodowawcze działają na nim bez nadzoru i bez dedykowanych dla nich przepisów.
• Wysokość odszkodowania zależy od charakteru i rozmiarów szkody, nie natomiast od faktu skorzystania z usług doradcy. Może on oczywiście pomóc prawidłowo sformułować roszczenie czy zadbać o obieg dokumentów, jednak samo odszkodowanie zawsze ma związek ze szkodą i jest uregulowane przepisami prawa.
• Pieniądze z odszkodowania są pieniędzmi klienta. Decyzja o upoważnieniu kancelarii do ich odbioru może grozić nawet ich utratą, np. w momencie bankructwa kancelarii czy też
oszustwa, jak w opisywanym przypadku.
• Decyzja o ewentualnym zawarciu ugody z ubezpieczycielem powinna być zawsze
samodzielną decyzją poszkodowanego i nie może być podejmowana przez doradcę
odszkodowawczego.
• Bezpośrednio po wypadku nie podejmujmy decyzji o skorzystaniu z usług doradcy.
Pamiętajmy, że na zgłoszenie roszczenia np. z tytułu OC mamy co najmniej 3 lata.
• Istnieją przypadki, w których kancelarie jako część swojej prowizji zajmują przyznaną
poszkodowanemu przez ubezpieczyciela rentę wyrównawczą
• Pamiętajmy, że funkcjonują umowy, w których część odszkodowania pobierana jest jako
wynagrodzenie kancelarii, niezależnie od sukcesu prowadzonej sprawy.
• Czytajmy umowy przed ich podpisaniem! Zwracajmy uwagę na informacje dotyczące zasad ustalenia wynagrodzenia doradcy, kosztów, które zobowiązani jesteśmy ponieść w związku z udzielonym pełnomocnictwem, zasad odstąpienia od umowy.
• Nie rezygnujmy z otrzymywania do wiadomości korespondencji, wymienianej pomiędzy
doradcą a zakładem ubezpieczeń
• W Internecie pojawiają się już propozycje pomocy oszukanym przez łódzką kancelarię. Są to między innymi propozycje składane przez… inne kancelarie odszkodowawcze. Bądźmy
ostrożni!

Pamiętajmy, że poszkodowany ma prawo do skorzystania z pośrednika, jeżeli uzna to za konieczne. Musi to być jednak racjonalna i przemyślana decyzja, a pośrednik musi cieszyć się nienaganną opinią i dawać gwarancję profesjonalnie wykonanej usługi.

Polska Izba Ubezpieczeń

2013-01-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców