Europ Assistance Polska wraz ze Związkiem Banków Polskich zorganizowały V Forum Assistance, które w tym roku poświęcone było tematyce innowacji technologicznych oraz design thinking w obszarze bancassurance. W wydarzeniu wzięło udział ponad 80 przedstawicieli banków i ekspertów rynku.
Czy polskie banki idą z duchem czasu? Czy ubezpieczyciele i bankowcy korzystają z technik design thinking przy projektowaniu innowacji i nowych produktów? Jak duży wpływ będą miały na upowszechnianie usług bankowych oraz bancassurance zmiany w bankowości: internet, mobilność i aplikacje finansowe na komórkę oraz tablety? Na te oraz wiele innych pytań próbowali odpowiedzieć uczestnicy piątego już Forum Assistance. Oficjalnego otwarcia spotkania dokonali Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska oraz Dyrektor Związku Banków Polskich Norbert Jeziolowicz. Prezentację otwierającą przedstawił natomiast Prezes Związku Banków Polskich, Krzysztof Pietraszkiewicz, który przybliżył uczestnikom stan polskiego sektora bankowego w Polsce, a także najważniejsze wyzwania stojące przed polskimi bankami w szczególności w odniesieniu do państw Unii Europejskiej.
Podczas V Forum Assistance goście po raz pierwszy mogli się także zapoznać z pełnymi wynikami III ogólnopolskiego Badania Assistance, które zaprezentował Krzysztof Szczerbacz z firmy ARC Rynek i Opinia, która przeprowadziła badanie. Tegoroczne wyniki wyraźnie pokazały, iż stopniowo rośnie zarówno liczba osób, które deklarują posiadanie assistance, jak i osób, które korzystają z posiadanych pakietów.
W kolejnej prezentacji Bartosz Sawicki z Banku Milllenium zaprezentował case study stworzonej z myślą o kobietach karty Impresja, która była w ostatnim roku jednym z najczęściej nagradzanych produktów bankowych. Jej sukces zagwarantował między innymi bogaty, dostosowany do indywidualnych potrzeb kobiet pakiet assistance stworzony wspólnie przez Millenium Bank i Europ Assistance Polska. Zawierał on szereg profilowanych usług – rozbudowany pakiet concierge, usługę osobistego terminarza i informowania o zbliżających się spotkaniach, czy wydarzeniach, infolinię medyczną i baby assistance.
Kolejne dwie prezentacje stanowiły wprowadzenie do panelu dyskusyjnego. Maciej Rekosz z firmy doradczej Accenture zaprezentował najnowsze innowacje technologiczne z pogranicza bankowości i ubezpieczeń, które w najbliższych latach będą miały największy wpływ na rynek bancassurance. Kolejną prezentację poprowadził Bartłomiej Serafiński z firmy Touch Ideas, który przybliżył uczestnikom ideę design thinking, a także pokazał szereg ciekawych, zagranicznych przykładów kreatywnego i innowacyjnego podejścia do klienta i kreowania produktów przez banki oraz ubezpieczycieli.
Zamykającym elementem Forum był panel dyskusyjny, który poprowadziła Małgorzata Knut, Członek Zarządu BRE Ubezpieczenia, a udział w nim wzięli: Mirosława Olszewska-Karatoprakliew, Dyrektor Dep. Bancassurance, Polbank EFG; Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu, Europ Assistance Polska; Norbert Jeziolowicz, Dyrektor, Związek Banków Polskich; Marat Nevretdinov, Managing Director, Genworth Financial Sp z o.o.; Bartłomiej Serafiński, Managing Partner, Touch Ideas oraz Artur Mojecki, Dyrektor ds. Sprzedaży, Raiffeisen Bank S.A. Podczas panelu goście Forum dyskutowali na temat poziomu innowacyjności polskich banków i ubezpieczycieli oraz zastosowaniu design thinking w bankowości.
Patronat medialny nad V FORUM ASSISTANCE objęły: Rzeczpospolita, RP.pl, Bank, Kurier Finansowy, Gazeta Finansowa, The Warsaw Voice, Centrum Informacji Gospodarczej, MBA Manager, portal BANKIER.PL, serwis PRNews oraz wydawany przez Europ Assistance Polska Assistance Newsletter.
Źródło: Europ Assistance Polska