Vegeta jest w Polsce synonimem uniwersalnej przyprawy warzywnej do potraw. Rozpoznaje ją aż 78% Polaków. Smaczna i wszechstronna w zastosowaniu, w polskiej kuchni. Docenili to, już po raz drugi z rzędu, eksperci zasiadający w Radzie Marek polskiej edycji konkursu Superbrands i uhonorowali Vegetę tytułem Superbrand Polska 2005.
Siła Vegety leży w pilnie strzeżonej recepturze „serca” przyprawy, recepturze niezmienionej już od ponad 45 lat – powiedział Neli Groza Prezes Zarządu Podravka International Export-Import Sp. z o.o.
Marka Vegeta pokonała rywali z grupy około 1500 marek obecnych w Polsce i wybranych do konkursu przez instytut badawczy SMG/KRC Millward Brown Co. Tylko niewielka liczba spośród nich uzyskała wymaganą liczę punktów aby otrzymać tytuł Superbrand. Siłę poszczególnych marek oceniali uznani eksperci w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu. Każdy z członków Rady Marek jest autorytetem w swojej dziedzinie i własnym nazwiskiem gwarantuje przyznanie wiarygodnej oceny.
Organizacja Superbrands powstała w połowie lat 90-tych w Londynie. Jej celem stało się promowanie sukcesu marek konsekwentnie budujących swoja pozycję rynkową. Superbrands uznało, że najskuteczniejszą metodą jest pokazywanie szczegółowych studiów przypadków tych marek i poddanie ich ocenie ekspertów Rady Marek. Wśród członków Rady znajdują się dziennikarze, reprezentanci agencji reklamowych, PR i badań rynku oraz przedstawiciele największych firm. Każdy członek Rady jest niekwestionowanym specjalistą w swojej dziedzinie. To Rada decyduje, które marki są najlepszymi przykładami efektywnego brandingu.