PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeVeloBank rusza z kampanią podnoszącą cyfrową świadomość klientów

VeloBank

VeloBank rusza z kampanią podnoszącą cyfrową świadomość klientów

Informacje 25.09.2024 (14:37) informacja prasowa
Bezpieczeństwo VeloBank

Nawet 66% firm działających w Polsce, ocenia, że w perspektywie 2 lat stanie się ofiarą ataku hakerów, który zakłóci ich codzienną pracę1. Zaś tylko 2% organizacji deklaruje wysoki poziom odporności na cyberzagrożenia2. Wraz z rozpoczęciem tegorocznej edycji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, VeloBank uruchamia kampanię edukacyjną skierowaną do klientów indywidualnych i firmowych. Od października w kanałach banku pojawią się materiały, które podniosą ich świadomość związaną z wirtualnym bezpieczeństwem.

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to inicjatywa Komisji Europejskiej. W październiku w krajach UE odbywają się wydarzenia i kampanie mające na celu zwiększenie poziomu wiedzy na temat bezpieczeństwa w internecie oraz szeroko rozumianej cyfryzacji. VeloBank dołącza do tej inicjatywy, rozpoczynając edukowanie konsumentów i firm w zakresie profilaktyki cyberzagrożeń.

Cyberbezpieczeństwo ważne dla technologicznego banku

Stawiający na cyfryzację VeloBank systematycznie rozwija funkcjonalności zwiększające cyberbezpieczeństwo klientów. Aplikacja banku ma rozwiązania zabezpieczające – pozwalające zweryfikować użytkownika przy użyciu biometrii (z pomocą odcisku palca lub zdjęcia twarzy) oraz dzięki weryfikacji behawioralnej. Włączając dodatkową warstwę ochrony, aplikacja „uczy się” w jaki sposób klient korzysta ze swojej internetowej i mobilnej bankowości, rozpoznając tempo i sposób pisania, charakterystykę korzystania z myszki czy kąt nachylenia telefonu podczas realizowania operacji. W razie wątpliwości system zablokuje transakcje, których potencjalnie mogłaby dokonać niepowołana do tego osoba.

Wraz z rozpoczęciem tegorocznej edycji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, VeloBank inicjuje kampanię edukacyjną, która ma na celu uświadomienie konsumentów, że ich cyfrowa ochrona zależy w dużej mierze od ich własnych nawyków i czujności. W ramach działań komunikacyjnych zaplanowano m.in. cykliczne publikowanie poradników, które w kanałach banku informować będą o tym jak w prosty sposób uchronić się przed czyhającymi w sieci zagrożeniami. Oprócz profili social media do działań wykorzystany zostanie nowoczesny system CRM VeloBanku, by z komunikatami jak najskuteczniej trafić do odbiorców. Treści zawarte w kampanii opracowali eksperci ds. cyberbezpieczeństwa, którzy na co dzień rozwijają nowoczesne systemy chroniące klientów banku w sieci.

– Rozwijany na technologicznym fundamencie VeloBank ma w swoim DNA cyfrowe bezpieczeństwo. Zarówno infrastruktura banku, jak i aplikacje dla klientów, wykorzystują zaawansowane rozwiązania zwiększające naszą odporność. Działające w trybie real-time, przez 24 godziny na dobę rozwiązania oparte na zaawansowanych modelach algorytmicznych, chronią ekosystem banku oraz finanse klientów. Nasze statystyki pokazują, że udaremniamy nawet 99% ataków phishingowych. Dodatkowo klienci mają możliwość włączenia w internetowej i mobilnej bankowości dodatkowej warstwy zabezpieczeń, tzw. biometrii behawioralnej. Usługa ta uczy się nawyków naszych klientów i udaremnia działania hakerów, którzy np. pozyskali credentiale klienta, zalogowali się do jego bankowości i próbują wykraść jego środki. Przestępcy przecież będą inaczej pisać na klawiaturze, ruszać myszką, klikać po ekranach bankowości, czy pod innym kątem trzymać smartfon. A takie działania, niepasujące do wzorca biometrycznego, natychmiast wykrywamy, wstrzymujemy i potwierdzamy z klientem – podkreśla Przemysław Koch, Członek Zarządu ds. operacji i IT w VeloBanku.

Firmy świadome zagrożeń, ale niegotowe do wirtualnej obrony

Zgodnie z danymi płynącymi z branży IT, polskie firmy są świadome zagrożeń, które mogą pojawić się ze strony hakerów. Aż dwie trzecie z nich ocenia, że w ciągu 2 lat padnie ofiarą cyberataku, który utrudni pracę organizacji3. Niestety jednocześnie niemal 90% biznesów deklaruje, że ich odporność na wirtualne ataki znajduje się na poziomie początkującym lub średnio zaawansowanym4.

Inicjowana przy okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa kampania VeloBanku zakłada też działania skierowane do przedsiębiorców. Utrzymane w edukacyjnej i poradnikowej konwencji treści pomogą w jak najlepszym wykorzystaniu dostępnych dla firm rozwiązań, a także wesprą edukowanie pracowników, którzy własną ostrożnością są w stanie zniwelować szereg zagrożeń pojawiających się ze strony hakerów.

– Mamy świadomość, że dynamiczny postęp oraz coraz to nowsze i bardziej wymyślne wektory ataków cyberprzestępców, muszą być skutecznie i w przystępny sposób komunikowane konsumentom oraz klientom biznesowym. Tej jesieni rozpoczynamy w kanałach banku bogatą merytorycznie i podaną w ciekawej formie kampanię, która zwiększy ich poziom wiedzy, a co za tym idzie, szansę skutecznej ochrony przed cyberzagrożeniami – wskazuje Przemysław Koch.

[1][2][3][4] https://news-blogs.cisco.com/emea/pl/2024/04/17/zdecydowana-wiekszosc-polskich-firm-nie-jest-przygotowana-do-obrony-przed-aktualnym-dynamicznie-zmieniajacym-sie-krajobrazem-cyberzagrozen/

Źródło: VeloBank

2024-09-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców