PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeVeloBank zostaje partnerem akcji „Scamming out” promując bezpieczne bankowanie

VeloBank

VeloBank zostaje partnerem akcji „Scamming out” promując bezpieczne bankowanie

Informacje 01.08.2025 (06:03)
Kredyty VeloBank

Tylko w I kwartale tego roku straty Polaków związane z oszustwami wykorzystującymi bezgotówkowe instrumenty płatnicze wyniosły według NBP niemal 184 mln zł. Karty bankowe i dane umożliwiające zdalne wykonanie przelewu były obiektem zainteresowania cyberprzestępców o 7,4% częściej niż w ostatnim kwartale 2024 r. Dbający VeloBank został partnerem premium kampanii „Scamming out” i z innymi instytucjami rynku finansowego będzie aktywnie promował skuteczne metody ochrony.

Z danych zebranych przez NBP dotyczących polskiego sektora bankowego za I kwartał 2025 r. wynika, że w porównaniu z IV kwartałem 2024 r. odnotowano wzrost liczby oraz wartości cyberoszustw z wykorzystaniem bezgotówkowych instrumentów płatniczych (takich jak karty płatnicze i polecenia przelewu) – odpowiednio o 7,4% i 14,8%. Średnia kwota jednej transakcji zrealizowanej przez cyberprzestępców wyniosła 1659,7 zł, co oznacza wzrost o 106,9 zł. Główną przyczyną tego wzrostu była większa liczba przypadków oszustw związanych z poleceniami przelewu. Większości tych sytuacji dałoby się zapobiec zwiększając wiedzę na temat rozpoznawania prób oszustwa, wrażliwość na podejrzane zachowania oraz metod prewencji.

– Cyfrowe bezpieczeństwo dla VeloBanku stawiającego na wygodne, oparte o najnowsze technologie rozwiązania finansowe, jest priorytetem. Od dawna wykorzystujemy sztuczną inteligencję oraz biometrię behawioralną do ochrony klientów. Oprócz tego infolinia banku posiada funkcjonalność, która umożliwia sprawdzenie tożsamości zdalnego konsultanta oraz uwierzytelnienie swojej tożsamości w aplikacji mobilnej. Oprócz tego aktywnie edukujemy klientów, przestrzegając ich, by zachowywali czujność podczas cyfrowego bankowania. Naturalnym krokiem była dla nas decyzja o włączeniu się do akcji „Scamming out” jako partner premium. Wykorzystujemy wszelkie dostępne narzędzia, by podnosić poziom bezpieczeństwa konsumentów. Nie tylko z pomocą technologii, ale i poprzez wzmacnianie świadomości cyfrowej wśród naszych klientów oraz promowanie dobrych praktyk w obszarze cyberbezpieczeństwa – podkreśla Marek Korulczyk, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa, VeloBank.

Zaproszeni do udziału w akcji eksperci VeloBanku będą brać udział w debatach, udzielać komentarzy i publikować materiały związane z cyberbezpieczeństwem. Będą one szeroko dostępne między innymi na stronie scammingout.pl i velobank.pl oraz na profilach społecznościowych. W ramach akcji zaplanowano m.in. zaprezentowanie skali scamów na świecie i w Polsce, opracowanie poradnika dla klientów bankowych, przygotowanie raportu o dezinformacji czy organizację konferencji o bezpieczeństwie w sieci. Jako podsumowanie kampanii „Scamming out” ma powstać praktyczne case study o zapobieganiu cyberprzestępczości.

– Phishing, oszustwa inwestycyjne, fałszywe reklamy, nieuczciwe oferty na platformach sprzedażowych – to przykłady tylko kilku rodzajów scamu, czyli zaawansowanych oszustw, które realizowane są przez przestępców w sieci. O tym jak się przed nimi ustrzec, mówić będziemy w ramach kampanii „Scamming out”. Rozpoczynający się projekt to także dobra okazja do wymiany doświadczeń między zaangażowanymi w nią partnerami oraz prezentacja dobrych praktyk w obszarze cyberbezpieczeństwa – wskazuje Marek Korulczyk, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa, VeloBank.

Inicjatorem akcji „Scamming out” są redakcje Pulsu Biznesu i Bankier.pl. To na ich łamach prezentowane będą materiały i rekomendacje wypracowane przez jej uczestników. Oprócz VeloBanku w kampanii biorą udział inne marki finansowe, a patronat nad akcją objęły instytucje branżowe, m.in.: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Danych Osobowych, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznik Finansowy.

Szczegóły akcji zaprezentowane są na stronie: https://scammingout.pl/.

Źródło: VeloBank

2025-08-01
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców