Firma Virako, łódzki deweloper powierzchni biurowych, rozpoczyna kampanię wizerunkowo-informacyjną pod hasłem „Łódź – optymalne rozwiązanie dla biznesu”. Kampania ruszy w marcu i obejmie swoim zasięgiem media drukowane i elektroniczne.
Łódź to ważne centrum Business Process Offshoring (BPO). Hasło kampanii – „Łódź – optymalne rozwiązanie dla biznesu” ma zachęcać firmy do obierania właśnie tego miasta na swoje siedziby i przenoszenia z aglomeracji części procesów biznesowych. Pozwoli im to ograniczyć koszty działalności, a jednocześnie zachować strategiczną lokalizację (Łódź jest bardzo dobrze skomunikowana z resztą kraju: leży w centrum Polski, w bliskiej odległości od Warszawy, a ponadto znajduje się tutaj ciągle rozbudowywany, międzynarodowy port lotniczy).
Kampania prowadzona przez Virako jest odzwierciedleniem strategii miasta na lata 2007-2015 mającej na celu zwiększenie potencjału rozwojowego Łodzi i regionu. Głównym celem strategii jest zwiększenie ilości miejsc pracy poprzez rozwój miasta, jako ważnego ośrodka dla takich sektorów jak logistyka, AGD, IT i BPO. Szczególnie interesująco rozwija się klaster IT – niedawno firma Dell przeniosła część produkcji z Limerick właśnie do Łodzi. W styczniu Fujitsu Services otworzyło w Łodzi swoje centrum typu helpdesk, w którym docelowo ma pracować 520 osób.
Jedną z najważniejszych barier, z którą musiały zmagać się firmy chcące przenieść część swoich zasobów do Łodzi, był brak powierzchni biurowej spełniającej ich oczekiwania. Forum 76 – inwestycja realizowana przez Virako – ma być odpowiedzią na tę potrzebę. W nowoczesnym biurowcu oferującym 12 000 metrów kwadratowych powierzchni klasy A i położonym w ścisłym centrum miasta swoje siedziby będą miały m.in. Deloitte, Bank Zachodni WBK oraz Bank Millenium. Zakończenie budowy obiektu planowane jest na maj br.
Źródło: Virako