PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeVisa: 77% Polaków podczas zagranicznych wakacji zapłaci kartą, smartfonem lub smartwatchem
Visa

Visa

Visa Inc. (NYSE: V) specjalizuje się w zakresie cyfrowych technologii i rozwiązań płatniczych. Globalna sieć VisaNet umożliwia przetwarzanie w ciągu sekundy ponad 65 tys. operacji. Firma kładzie nacisk na innowacyjność realizując wizję przyszłości bezgotówkowej – dla każdego i w każdym miejscu. Pierwszą kartę Visa w Polsce i w ogóle pierwszą kartę płatniczą w kraju wydał w 1991 roku Bank Inicjatyw Gospodarczych.

Visa: 77% Polaków podczas zagranicznych wakacji zapłaci kartą, smartfonem lub smartwatchem

Informacje 09.06.2023 (08:01) informacja prasowa
KartyPłatności mobilne Visa

62% Polaków, kupując zagraniczne wakacje w biurze podróży, zrobi to online. Trzy czwarte polskich turystów organizujących swój urlop samodzielnie kupi nocleg przez internet. 42% urlopowiczów z Polski wyda na swoje zagraniczne wakacje od 400 do 800 euro na osobę – oto niektóre wyniki najnowszego badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2023, obejmującego osiem rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polskę[1].

Za pomocą Visa można płacić nie tylko tradycyjnymi kartami, ale także urządzeniami cyfrowymi takimi jak smartfony i smartwatche. Te formy płatności cyfrowych są najpopularniejsze wśród turystów ze wszystkich badanych krajów Europy Środkowo-Wschodniej: ponad trzy czwarte z nich zamierza płacić w ten sposób podczas tegorocznego urlopu za granicą. Polska wpisuje się w ten trend: 77% Polaków wyjeżdżających na zagraniczne wakacje planuje płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem.

Płatności za granicą za pomocą fizycznej karty Visa, smartfonu czy smartwatcha są tak samo szybkie, wygodne i bezpieczne jak w kraju – i tak też zalety płacenia kartą za granicą postrzegają respondenci we wszystkich badanych krajach: wygodę wskazało 58%, bezpieczeństwo, postrzegane jako brak ryzyka utraty gotówki – 53%, a szybkość – 52%.

Ponad jedna piąta (22%) polskich turystów chce za granicą płacić smartfonem lub smartwatchem. Płatności mobilne za granicą są popularne także wśród turystów z Rumunii i Węgier (odpowiednio 22% i 21% wskazań).

– Nasze badanie potwierdza, że jednym z popularniejszych sposobów płacenia, także podczas zagranicznych podróży, są portfele cyfrowe, których podstawą są systemy i technologie Visa. Gdy użytkownik wprowadza dane swojej karty w cyfrowym portfelu na smartfonie, Visa zastępuje je tokenem, czyli unikalnym zestawem liczb – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce. – Token zamienia dane karty w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy, niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez niepowołane osoby. Co więcej, dzięki Visa konsumenci są także chronieni przed oszustwem, utratą lub kradzieżą karty, ponieważ mają możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak – dodaje Adrian Kurowski.

Fizycznych i stokenizowanych kart Visa można używać do płacenia w ponad 150 walutach w więcej niż 100 milionach miejsc na całym świecie, a turyści chętnie korzystają z tej możliwości. Polacy najczęściej będą płacić kartą lub smartfonem za granicą w restauracjach, sklepach spożywczych, na lokalnych targowiskach, w muzeach i komunikacji miejskiej.

Prawie połowa (49%) polskich wczasowiczów zamierza używać za granicą tej samej karty płatniczej, co w kraju. Niektórzy turyści na wakacjach za granicą będą płacić inną kartą niż w kraju. To rozwiązanie jest najbardziej popularne wśród Rumunów (25%), Polaków (24%) i Węgrów (23%). Spośród polskich respondentów, którzy na czas zagranicznej podróży zmieniają kartę, 57% użyje takiej, która jest powiązana z ich kontem wielowalutowym. Trzy czwarte mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, którzy planują zagraniczny urlop, jeszcze przed wyjazdem decyduje o sposobie płacenia podczas wakacji za granicą.

Wakacje kupowane w internecie

Wraz z rozwojem e-commerce coraz chętniej kupujemy różnorodne produkty i usługi online. Nic więc dziwnego, że za wakacje również płacimy przez internet. 91% Polaków samodzielnie organizujących zagraniczny wyjazd co najmniej jedną usługę wakacyjną kupi online: 75% zarezerwuje w ten sposób nocleg, 48% opłaci transport, a 25% wykupi bilety wstępu lub dodatkowe wycieczki. Ponad połowa kupujących te usługi w internecie zapłaci za nie kartą lub cyfrowym portfelem.

Badanie Visa pokazuje także, że 62% spośród Polaków kupujących zorganizowane wakacje za granicą również zrobi to online, za pośrednictwem stron biur podróży lub platform agregujących oferty wielu touroperatorów. Prawie połowa tych wczasowiczów (48%) zapłaci za swoje wakacje kartą lub cyfrowym portfelem. Zorganizowane wakacje najczęściej kupują online turyści z Chorwacji (78% klientów biur podróży kupuje online), Słowacji (76%) i Słowenii (74%).

Mimo inflacji Polacy chcą wyjechać na wakacje za granicę

38% ankietowanych Polaków planuje w tym roku urlop za granicą. Dwie piąte polskich turystów zamierza wydać na wakacje od 400 do 800 euro na osobę, a średnia długość wyjazdu wyniesie 8 dni.

44% Polaków wyjeżdżających za granicę nie zakłada rezygnowania ze swoich planów urlopowych nawet, jeśli inflacja utrzyma się na wysokim poziomie, a koszty życia będą rosły. Jednak 55% naszych rodaków planujących zagraniczne podróże poszuka w takim wypadku tańszych opcji noclegowych, a 54% rozważy skrócenie wyjazdu.

Niemal 60% Polaków twierdzi, że sytuacja międzynarodowa w regionie nie spowoduje zmiany ich zagranicznych planów wakacyjnych. Co trzeci deklaruje, że w tym roku w końcu wybierze się w podróż przesuniętą wcześniej z powodu pandemii Covid-19 – dotyczy to zwłaszcza najmłodszych respondentów.

– W Visa wierzymy, że podróże i turystyka są ważnym czynnikiem, który przyczynia się do rozwoju gospodarczego i tworzenia miejsc pracy, a jednocześnie pozwala zrozumieć i docenić kulturowe bogactwo otaczającego nas świata. Nasze badanie dowodzi, że Polacy w tym roku chcą wrócić do zwiedzania świata – dodaje Adrian Kurowski.

Najczęściej wskazywane przez Polaków cele podróży to Włochy (24%), Hiszpania (17%) oraz Grecja i Chorwacja (po 14%). Podczas zagranicznego urlopu Polacy zamierzają po prostu odpocząć, łącząc relaks ze zwiedzaniem. Jedynie co piąty planuje spędzić wakacje za granicą aktywnie, uprawiając sport i turystykę pieszą.

– Powrót do podróżowania – bez względu na to, czy to dłuższy wyjazd urlopowy czy wypad na weekend – sugeruje, że polscy konsumenci nabierają poczucia pewności. To może być pozytywnym impulsem dla lokalnych gospodarek i wielu branż, w tym sektora turystycznego – komentuje Adrian Kurowski.

Około dwie trzecie Polaków, którzy planują zagraniczne wakacje, chce w tym roku wyjechać za granicę co najmniej dwa razy, przy czym drugi wyjazd będzie trwał zazwyczaj 1-2 dni. Są to głównie krótkie wycieczki do zagranicznych miast (city breaki), popularne zwłaszcza wśród millenialsów i osób z pokolenia Z. Szczególnie wtedy mogą okazać się przydatne płatności kartą, smartfonem czy smartwatchem. Na przykład w Londynie za przejazdy transportem publicznym można płacić wyłącznie cyfrowo, a w Szwecji, uważanej za najbardziej bezgotówkowy kraj na świecie, płatności cyfrowe mogą być jedyną opcją wymaganą w wielu kinach, restauracjach i sklepach.

[1] Wszystkie dane w tym komunikacie prasowym pochodzą z badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2023, które objęło następujące kraje: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację. Przeprowadziła je firma badawcza Kantar w marcu 2023 roku na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych krajów.

Źródło: Visa

2023-06-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców