PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościVisa: co decyduje o atrakcyjności płatności mobilnych w oczach konsumenta?

Visa: co decyduje o atrakcyjności płatności mobilnych w oczach konsumenta?

Wiadomości 16.09.2015 (10:32)
Karty

Sukces płatności mobilnych w dużej mierze zależny od wpisania aplikacji w codzienny tryb życia. Visa Europe opracowała Przewodnik Projektowania Mobilnych Płatności Visa jako inspirację dla polskich banków.


Kompleksowy projekt konsultingowy obejmujący badania potrzeb konsumentów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, przeprowadzony przez Visa Europe we współpracy z agencją projektowania usług Designit, pozwolił organizacji lepiej zrozumieć, czego klienci oczekują od płatności mobilnych i co może ich motywować do korzystania z nich. W ramach projektu przeprowadzono zgodnie z metodologią „Design Thinking” proces tworzenia usług związanych z mobilnymi płatnościami.

W efekcie opracowano zasady konstruowania takich usług, które odpowiadałyby na kluczowe z punktu widzenia konsumentów potrzeby, warunkując nie tylko rozpoczęcie mobilnego płacenia, ale także dokonywanie takich płatności w sposób regularny i trwały. Na tej podstawie organizacja przygotowała propozycje konkretnych rozwiązań, które banki mogą wdrożyć, by skutecznie odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów. W opracowaniu przedstawiono też kierunek, w którym usługi płatności mobilnych i inne z nimi związane mogą rozwijać się w przyszłości.

W ramach Przewodnika Projektowania Mobilnych Płatności Visa została opracowana „ścieżka klienta”, tj. zestaw wskazówek, które warto wziąć pod uwagę podczas projektowania mobilnej aplikacji płatniczej, aby doświadczenie konsumenta związane z instalacją, aktywacją, personalizacją i użyciem takiej aplikacji było jak najbardziej pozytywne. Powstała także szczegółowa rekomendacja opisująca zasady tworzenia usług mobilnych, w tym związanych z procesem kupowania, które byłyby atrakcyjne dla konsumentów i zachęcały do systematycznego ich używania. Przewodnik zawiera też szereg propozycji rozwiązań, które banki mogą rozważyć do udostępnienia swoim klientom jako rozszerzenie podstawowej funkcjonalności płatniczej.

„Z naszych badań wynika, że konsumenci ufają przede wszystkim swojemu bankowi i rozwiązaniu, które bank im zaproponuje. Jednocześnie potrafią dokładnie wskazać, jakich funkcjonalności danego rozwiązania oczekują – od rozwiązań mobilnych wyraźnie wymagają szerszej funkcjonalności, wykraczającej poza samą płatność. Chcemy dostarczyć bankom członkowskim w Polsce dodatkowe informacje i pomysły związane z projektowaniem i wdrażaniem płatności mobilnych, tak by wprowadzane rozwiązania jak najlepiej odpowiadały na potrzeby klientów. Wierzymy, że takie podejście do tworzenia nowych usług płatniczych spowoduje powszechne wpisanie płatności mobilnych w naturalne zachowania konsumentów” – komentuje Małgorzata OShaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Pracując nad Przewodnikiem Projektowania Mobilnych Płatności Visa przeprowadzono m.in. pogłębione, kilkugodzinne wywiady z konsumentami w 4 krajach regionu (w Polsce, w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech), przeanalizowano dostępne materiały badawcze, w tym zrealizowane wcześniej na zlecenie Visa Europe (jak np. tegoroczne europejskie badanie Mobile Money) i wykonano badanie opinii, które wskazało m.in., że dla ponad 70% posiadaczy smartfonów w Polsce w wieku 18+ rozwiązanie bankowe jest pierwszym wyborem w odniesieniu do aplikacji płatności mobilnych. Na tej podstawie przygotowano koncepcję tworzenia płatności mobilnych opartą o trzy filary: 1. zaoferowanie klientom przez banki nowych funkcjonalności wpisujących się w codzienny rytm życia konsumenta, 2. umożliwienie konsumentom zachowania pełnej kontroli nad finansami i instrumentami płatniczymi dzięki stosowaniu rozwiązań cyfrowych oraz 3. wykorzystanie unikalnych danych dotyczących preferencji zakupowych konsumentów do zaoferowania im dodatkowych korzyści.

„Zaproponowane zasady nakierowane na doświadczenia użytkowników i rozwiązania powstały w rezultacie szczegółowych badań dotyczących potrzeb konsumentów oraz skoncentrowaniu się na wszystkich istotnych punktach kontaktu wzdłuż „ścieżki klienta”. W procesie ich tworzenia i testowania brali udział specjaliści ds. produktów i usług z Visa Europe oraz kilku czołowych banków z regionu – tak, aby prace nad innowacjami objęły wszystkie zainteresowane nimi strony” – powiedział Mikal Hallstrup, założyciel i dyrektor ds. wizji przyszłości agencji Designit, jednej z wiodących na świecie firm projektowania strategicznego.

Przykładem rozwiązania wskazanego w ramachPrzewodnika Projektowania Mobilnych Płatności Visa może być wykorzystanie interfejsu mobilnego, by w sposób kontekstowy zaproponować klientowi stosowne propozycje, np. rozłożenie zakupów na raty przy dokonywaniu płatności mobilnej. Użytkownik od razu dostanie wszystkie niezbędne informacje (wyświetlone na ekranie smartfona) potrzebne do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usługi, takie jak m.in. wysokość raty i koszt finansowania przy różnych okresach spłaty zadłużenia. Podobną usługę oferuje bank BBVA w Hiszpanii – cieszy się ona dużym zainteresowaniem konsumentów i pozwala bankowi lepiej spełniać ich oczekiwania.

Innym rozwiązaniem zaproponowanym w Przewodniku Projektowania Mobilnych Płatności Visa jest usługa umożliwiająca przesłanie drugiej osobie „mobilnej karty podarunkowej”. Przykładowo, gdy użytkownik nie ma możliwości zakupu prezentu i przekazania go osobiście, może podarować komuś „mobilny bon” o konkretnej wartości do wykorzystania u dowolnego detalisty, przesyłany za pomocą aplikacji w smartfonie.

Przewodnik Projektowania Mobilnych Płatności Visa i zawarte w nim rozwiązania są dostępne dla banków członkowskich Visa Europe. Organizacja oferuje bankom wsparcie w projektowaniu i wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań, a w przypadku niektórych usług może zaproponować już gotowe komponenty do adaptacji i udostępnienia konsumentom.

Visa Europe

2015-09-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców