Polskie ePłatności uruchomiły Visa Mobile – nową usługę płatności za pomocą numeru telefonu w internecie, stworzoną przez Visa, jednego ze światowych liderów płatności cyfrowych. To trzecie wdrożenie Grupy Nexi tej metody, wcześniej Visa Mobile wprowadziły Przelewy24 i eCard. Chcąc zapłacić Visa Mobile, użytkownik karty Visa podaje numer telefonu, a następnie zatwierdza płatność na smartfonie.
Visa Mobile jest nową metodą płatności w internecie – wygodną, intuicyjną i tak samo dobrze zabezpieczoną jak inne transakcje kartami Visa. Kupujący nie musi już podawać w czasie płacenia numeru swojej karty, jej daty ważności i kodu CVV2, a jedynie numer telefonu. Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o wyeliminowaniu ręcznego wprowadzanie danych z karty czy konieczności podania pełnego hasła do logowania.
Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym została wdrożona Visa Mobile. Już we wrześniu 2021 roku został przeprowadzony program testowy z wybranymi klientami Nest Banku. Natomiast w maju ubiegłego roku Visa Mobile jako pierwszy wdrożył serwis Przelewy24 należący do Grupy Nexi. Teraz rozwiązanie jest dostępne również dla sklepów internetowych korzystających z usług płatniczych za pośrednictwem Polskich ePłatności (także członek Grupy Nexi).
– Innowacyjne i nowatorskie rozwiązania płatnicze są wpisane w nasze DNA. Jako cześć Grupy Nexi, europejskiego lidera w dziedzinie płatności bezgotówkowych, stawiamy na przyszłościowe prokonsumenckie rozwiązania, które charakteryzuje intuicyjność. Przy obecnym tempie życia konsumenci nie mając czasu, zaczynają szukać uproszczonych rozwiązań. Branża musi nadążać – mówi Maciej Nowosielski, Prezes Zarządu Polskie ePłatności S.A.
Aktywacja Visa Mobile wymaga tylko kilku prostych kroków. Wystarczy przejść do aplikacji mobilnej banku, wybrać menu „Karty” i kliknąć „Dodaj kartę do Visa Mobile”, potem przepisać kod, który zostanie wysłany pocztą elektroniczną, a następnie całą operację zatwierdzić swoim hasłem mobilnym. Visa Mobile jest wdrożona w tej chwili w aplikacjach mobilnych ING, Nest Banku oraz SGB Banku. Z nowej metody płatności mogą skorzystać także posiadacze kart wydanych przez inne wybrane banki oraz SKOK, dzięki samodzielnej aplikacji Visa Mobile (pełna lista dostępna na visa.pl)
Podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać metodę Visa Mobile, podać swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji mobilnej banku lub samodzielnej aplikacji Visa Mobile. Finalizacja płatności zajmuje kilka chwil.
– W Visa zależy nam na tym, żeby konsumenci mogli bezpiecznie i łatwo płacić za zakupy w internecie w czasach, kiedy obserwujemy wzrost ich popularności. Tworząc Visa Mobile chcieliśmy, by transakcje w sieci były nie tylko jeszcze szybsze, ale też bardziej intuicyjne. Smartfon, aplikacja i numeru telefonu – tyle wystarczy, a płatność Visa Mobile zajmie tylko kilka chwil. To szczególnie ważne, ponieważ 79% polskich konsumentów sięga po smartfony, szukając interesujących dla siebie produktów i usług. 65% Polek i Polaków zamawia towary lub usługi na smartfonie, a 71% płaci za nie przy jego użyciu. Visa Mobile jest odzwierciedleniem naszych nieustających wysiłków, by przepływ pieniędzy był płynny, niezawodny i wygodny – mówi Katarzyna Zubrzycka dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Polskie ePłatności to jedna z wiodących firm na polskim rynku płatności bezgotówkowych z liczbą przekraczającą ponad 200 tys. procesowanych terminali. Obecnie PeP skupia się na stworzeniu oferty 360 stopni dla swoich merchantów. Bardzo istotnym elementem tej strategii są płatności omnichannel, czyli wykorzystanie metod znanych w e-commerce do transakcji w tradycyjnych procesach sprzedaży oraz usługi dodane. W ostatnim czasie PeP zainwestował w spółkę QRtag tworzącą aplikację Loyality Club (obecnie PeP Loyality Club) oraz uruchomił z firmą PragmaGO usługę „Moja Pożyczka” – finansowanie dla MŚP oparte o obroty realizowane na terminalu płatniczym sprzedawcy.
Źródło: PeP