Regularne płatności za rachunki stanowią 30 proc. wydatków konsumentów, jest to więc atrakcyjny segment rynku z punktu widzenia rozwoju takich firm, jak VISA. Posiadacze instrumentów płatniczych często zapominają o poinformowaniu odpowiednich instytucji o zmianie szczegółów dotyczących kart np. o zmianie numeru karty, co powoduje, że instytucje te nakładają na nich opłaty karne za nieterminowe regulowanie zobowiązań. Klienci natomiast w pierwszym momencie nie rozumieją, dlaczego płatność za rachunek nie dotarła w terminie.
Dzięki automatycznej aktualizacji danych dotyczących kart płatniczych klienci będą mogli być spokojni o to, że ich rachunki zostaną uregulowane mimo zmiany numeru karty. Ponadto, wśród klientów panuje przekonanie, że trudno jest zrezygnować ze złożonych zleceń stałych. Firma VISA przekonuje jednak, że dzięki nowej usłudze Account Updater and Stop Service zrezygnowanie z regularnych płatności za rachunek telefoniczny czy ubezpieczenie będzie szybsze i łatwiejsze. Instytucje, na rzecz których klient otworzył zlecenie stałe, będą mogły sprawdzać, czy nadal jest ono aktualne. Usługa jest obecnie wprowadzana w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W przyszłości będzie ona dostępna również w innych państwach europejskich.