BLIK oraz Viva.com, agent rozliczeniowy obsługujący płatności na dowolnym urządzeniu płatniczym oraz płatności online w 24 krajach, ogłosili swoje strategiczne partnerstwo i pełne połączenie, gwarantujące maksymalne uproszczenie płatności. Mając na celu dalszy rozwój europejskiej sieci handlowej, Viva.com wprowadza do swoich usług preferowaną przez Polaków metodę płatności. BLIK, z ponad 16 milionami aktywnych użytkowników, jest najpopularniejszą, wszechstronną i łatwo dostępną metodą płatności w Polsce. Teraz, łączy się z platformą płatności omnichannel Viva.com, która zapewnia wyjątkowe wsparcie dla sprzedawców i optymalne doświadczenia dla klientów.
Nawiązanie bezpośredniego połączenia między BLIK a Viva.com zapewnia pełną kontrolę nad procesem płatności, przyspieszenie realizacji transakcji, redukcję kosztów oraz pełne wsparcie dla sprzedawców. Platforma oferuje płatności BLIKIEM zarówno podczas operacji online, jak i w sklepach stacjonarnych. Zwiększająca konwersję bramka płatnicza online Smart Checkout oraz technologia Tap on Any Device, wykorzystująca niezależną od sprzętu aplikację viva.com I Terminal, upraszczają i skracają proces płatności. Wystarczy kilka kroków, aby sfinalizować transakcję za pomocą 6-cyfrowego kodu wygenerowanego w aplikacji mobilnej banku. W ten sposób użytkownicy BLIKA mogą korzystać z płynnego, niezawodnego i zajmującego zaledwie kilka sekund doświadczenia zakupowego, a sprzedawcy mają pewność, że gwarantują swoim klientom usługi zgodne z ich oczekiwaniami.
– W Viva.com dążymy do rozwijania technologii płatniczych i funkcji, które upraszczają proces realizacji transakcji do tego stopnia, że płatności stają się ‚niewidoczne’. Współpraca z BLIK to kolejny krok w naszych staraniach, aby oferować europejskim sprzedawcom jak najwięcej wiodących lokalnych metod płatności dla maksymalizacji sprzedaży, przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom większej wygody i elastyczności – mówi Harry Xenophontos, Chief Partnerships Officer w Viva.com.
BLIK zrewolucjonizował zwyczaje płatnicze Polaków, szczególnie w kanale o e-commerce. Według danych za pierwszy kwartał 2024 roku, ponad 50 proc. transakcji zrealizowano w sklepach internetowych, a ich wartość wzrosła o 28 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
– BLIK to metoda płatności, która zyskała ogromną popularność wśród użytkowników ze względu na wygodę, bezpieczeństwo i szybkość. Współpraca z Viva.com pozwala nam rozszerzyć sieć akceptacji i dotrzeć do nowych klientów, którzy mogą płacić preferowaną przez siebie metodą. Naszym celem jest zapewnienie najwyższej jakości doświadczeń płatniczych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Nawiązane partnerstwo zwiększa dostępność naszych usług i pozwala zaoferować system BLIK szerszemu gronu użytkowników – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Działu Sprzedaży BLIK.
Źródło: Viva.com