Pół roku po zakończeniu pierwszej odsłony kampanii wizerunkowej „Dla wolnych zawodowców”, Volkswagen Bank direct podsumowuje jej wyniki. Niestandardowa, jak na instytucje finansowe, komunikacja wzmocniła wizerunek nowoczesnego banku dla klientów detalicznych i małych przedsiębiorstw.
Volkswagen Bank direct zaadresował kampanię reklamową do grupy ludzi niezależnych, odważnych, realizujących swoje cele zawodowe i życiowe pasje oraz do wszystkich osób aspirujących do takiej postawy. Bank, świadcząc usługi finansowe przez internet i telefon, oferując swobodny dostęp do rachunku, z dowolnego miejsca, o dowolnym czasie, wychodzi im naprzeciw.
Efekty kampanii
Wiosenną kampanię telewizyjną banku zobaczyło ponad 90 proc. grupy docelowej, a ponad 2/3 z nich wielokrotnie. Wsparciem w dotarciu do wolnych zawodowców służył internet, gdzie z reklamą zetknęło się 8 milionów unikalnych użytkowników, którzy – poza poznaniem historii telewizyjnych bohaterów – odwiedzili również specjalnie stworzoną stronę internetową www.DlaWolnychZawodowcow.pl. Ponad 1200 internautów wzięło aktywny udział w internetowych dyskusjach o kampanii i społecznym zjawisku wolnych zawodowców. Reklamę banku można było zobaczyć również w najpopularniejszych tygodnikach opinii oraz magazynach i miesięcznikach.
– Kampania „Dla Wolnych Zawodowców” zdecydowanie odbiegała od kampanii innych instytucji finansowych, pełnych procentów, gwiazdek i fontann pieniędzy. Właśnie w tej odmienności i nowatorskim podejściu upatrujemy jej skuteczności. Zachęceni sukcesem pierwszej odsłony, na najbliższe tygodnie planujemy kolejną, by przypomnieć o atrakcyjnej ofercie Volkswagen Bank direct – zapowiada Jarosław Augustowski, Dyrektor Volkswagen Bank direct.
Więcej klientów, więcej depozytów
W efekcie rozpoczętej w lutym kampanii bank odnotował ponad 4-krotny wzrost dynamiki sprzedaży, któremu towarzyszył rozwój bazy depozytowej. Obecnie klienci Volkswagen Bank direct ulokowali w banku już ponad 1 miliard złotych. Na tę dynamikę wpływ ma również bardzo atrakcyjna oferta depozytowa banku, który tradycyjnie już proponuje klientom jedne z najwyżej oprocentowanych lokat na polskim rynku oraz niezmiennie darmowe konta internetowe
Źródło: Volkswagen Bank direct