Początek nowego roku to nie tylko czas nowych biznesowych wyzwań dla firm czy ich klientów, ale i zmian. Od stycznia 2016 roku usługi trzech spółek – Volkswagen Bank Polska S.A., Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. – będą komunikowane pod wspólną nową marką: Volkswagen Financial Services.
Wprowadzenie marki korporacyjnej Volkswagen Financial Services do Polski lokalnie oznacza uproszczenie komunikacji marketingowej dla naszych spółek, z całą gamą usług pod jedną marką: „Volkswagen Financial Services – Bank. Leasing. Ubezpieczenia. Mobilność.” – mówi Edyta Barmentloo, Dyrektor Departamentu Marketingu Volkswagen Bank Polska.
Volkswagen Financial Services (VWFS) jest ramieniem finansowym Volkswagen AG i świadczy usługi z zakresu bankowości oraz zakupu, ubezpieczeń i serwisowania samochodów. Działalność pod szyldem VWFS oznacza dołączenie Polski do 51 krajów, w których marka ta jest obecna. Wdrażany w Polsce rebranding jest więc częścią globalnego projektu, którego celem jest ujednolicenie międzynarodowego wizerunku organizacji.
Wprowadzenie marki Volkswagen Financial Services nie wpłynie na zakres usług świadczonych przez Volkswagen Bank Polska S.A., Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Spółki te niezmiennie będą oferować usługi w zakresie bankowości internetowej, kredytowania i leasingu samochodów z Grupy Volkswagen, jak i ubezpieczenia czy pakiety serwisowe dla klienta indywidualnego i biznesowego.
Oferta spółek dedykowana jest bezpośrednio markom samochodowym należącym do Volkswagen Group Polska, dlatego wraz z wdrożeniem jednolitej komunikacji zmianie ulegną również nazwy usług finansowych dedykowanych markom aut z Grupy Volkswagen.
W najbliższych miesiącach wraz z VWFS na rynek wchodzić więc będą:
Rebranding dotyczy również bankowości elektronicznej oferowanej na rynku pod marką Volkswagen Bank direct, która w komunikacji zostanie zastąpiona marką korporacyjną Volkswagen Financial Services. Zmiana nie wpłynie na zakres oferowanych usług, a dla klientów nie wiąże się z żadnymi utrudnieniami. Wszelkie transakcje użytkownicy kont będą mogli realizować w serwisie Volkswagen Bank, równie wygodnie i bezpiecznie jak dotychczas. – wyjaśnia Edyta Barmentloo.
W nowo wprowadzonym logotypie obok sformułowań opisujących zakres świadczonych usług pojawia się dodatkowo hasło Mobilność. Określa ono globalną wizję, jaka przyświeca firmie
w codziennej działalności. Mobilność wyraża orientację na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów i przyszłe kierunki rozwoju rynku. To połączenie nowoczesnych usług i produktów finansowych z tradycyjnym biznesem motoryzacyjnym.
Przyszłość należy do nowej idei mobilności. Wyznaczają ją klienci, którzy potrzebują samochodu dostępnego tu i teraz, a kiedy zajdzie taka potrzeba – elastycznej możliwości wymiany auta. Nad tym właśnie pracujemy w Volkswagen Financial Services. – dodaje Edyta Barmentloo, Dyrektor Departamentu Marketingu Volkswagen Bank Polska. – VWFS, jako finansowa część Volkswagen AG to klucz, który otwiera drzwi do wymarzonego auta. Jedną z wartości marki jest dostarczanie klientom mobilności, a według badań przeprowadzonych w grudniu 2015 roku na zlecenie Volkswagen Bank Polska z mobilnością najczęściej kojarzony jest właśnie samochód.
Pierwszym etapem wprowadzenia marki na polskim rynku było otwarcie Punktu Obsługi Klienta Volkswagen Financial Services w budynku Rondo 1 w Warszawie, w końcu 2015 roku. Od początku stycznia br. funkcjonuje również strona internetowa www.vwfs.pl.