Po czterech kwartałach 2014 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wzrósł do 1 041 mln zł, czyli o 8 proc. w porównaniu z 2013 rokiem. Zarząd banku będzie rekomendował wypłatę dywidendy w wysokości około 50 proc. skonsolidowanego wyniku netto. W minionym roku ING Bank Śląski kontynuował rozwój organiczny umacniając udział w rynku depozytów, kredytów oraz zwiększając liczbę klientów.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2014 roku:
* przychody ogółem wzrosły o 6% do 3 545 mln zł,
* koszty ogółem wzrosły o 3% do 1 930 mln zł, * wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 11% do 1 615 mln zł,
* zysk brutto wzrósł o 13% do 1 347 mln zł,
* zysk netto wzrósł o 8% do 1 041 mln zł,
* zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,1%, * wskaźnik koszty/dochody wyniósł 54,4%,
* udział kredytów zagrożonych wyniósł 4,1% w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 7%,
* łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,2%.
– W 2014 roku konsekwentnie i stabilnie budowaliśmy pozycję rynkową utrzymując wysoką dochodowość i silną pozycję kapitałową. W związku z tym zarząd będzie rekomendował akcjonariuszom spółki wypłatę dywidendy stanowiącej około 50% zysku netto Grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego osiągniętego w 2014 roku – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
– W ubiegłym roku bank osiągnął dalsze umocnienie pozycji na rynku depozytów i kredytów. W tym okresie wartość depozytów ING Banku Śląskiego wzrosła o 7,9 mld zł, czyli o 12 proc. i na koniec roku wynosiła 75,4 mld zł. Przełożyło się to na osiągnięcie 8,4 proc. udziału w rynku depozytów gospodarstw domowych i 7,4 proc. udziału w rynku korporacyjnym. Zanotowaliśmy również wysoki wzrost wartości kredytów o 8,1 mld zł, czyli o 16 proc. w porównaniu z końcem 2013 rokiem. Łącznie na koniec roku portfel kredytowy całego banku osiągnął poziom 58,5 mld zł. Udział w rynku kredytów gospodarstw domowych osiągnął poziom 3,8 proc., a w rynku kredytów korporacyjnych wyniósł blisko 9 proc. Nowoczesna i innowacyjna oferta kierowana do klientów zapewniła nam dobrą pozycję konkurencyjną na rynku. W efekcie pozyskaliśmy 380 tys. nowych klientów, których liczba na koniec ub.r. wyniosła 3,7 mln – dodała Małgorzata Kołakowska.
– W minionym roku kontynuowaliśmy doskonalenie naszych usług i produktów dla klientów indywidualnych oraz firm. W obszarze detalicznym zaoferowaliśmy Portfel Elektroniczny V.me, płatności zbliżeniowe NFC, rozwijaliśmy aplikację ING BankMobile, której pobrania przekraczają 800 tys. Zwiększyliśmy liczbę bankomatów zbliżeniowych do 450 urządzeń, co stanowi ponad 50% sieci banku. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy prace nad budową nowego systemu bankowości internetowej „Moje ING”. Sukcesywnie zwiększamy liczbę udostępnianych klientom korporacyjnym nowoczesnych urządzeń do wpłat gotówkowych – wrzutni elektronicznych, wrzutni light, miniwpłatomatów oraz opłatomatów. Wprowadzamy usprawnienia na platformie Aleo. Aplikację mobilną dla firm ING BusinessMobile pobrano już 35 tys. razy. W zeszłym roku rozpoczęliśmy prace nad budową nowego systemu bankowości internetowej dla firm – powiedziała M. Kołakowska.
– W segmencie klientów strategicznych braliśmy udział w największych transakcjach na rynku. Dobre wyniki osiągnęły nasze spółki – leasingowa i faktoringowa. ING Commercial Finance zajął pierwsze miejsce na rynku na koniec 2014 roku z obrotami o wartości 16,9 mld zł, zwiększając udział w rynku do prawie 15%. ING Lease osiągnął 8 proc. wzrost wartości udzielonego firmom finansowania i zwiększył o 52 proc. liczbę klientów – dodała M. Kołakowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2014 roku:
* wzrost wartości kredytów o 16% do 58 531 mln zł,
* wzrost wartości depozytów o 12% do 75 371 mln zł,
* wzrost liczby nowych klientów detalicznych o 380 tys. – łączna liczba klientów osiągnęła poziom 3,7 mln,
* wzrost liczby rachunków bieżących o 185,8 tys. do 2 547 tys.