Jak podała wczorajsza „Rzeczpospolita”, niepokojący trend widać było już w pierwszym kwartale tego roku, kiedy to przychody Avivy spadły o 70 proc. W tym samym czasie inne towarzystwa również traciły, lecz średnio o 1 proc. Autor artykułu docieka powodów takich wyników.
„Aviva tłumaczy utratę udziałów w rynku przede wszystkim odejściem od oferowania tzw. polisolokat i położeniem nacisku na sprzedaż produktów ze składką regularną”, czytamy w „Rzeczpospolitej.
„– Może mieć na to wpływ także zamieszanie związane ze zmianą marki z Commercial Union na Aviva – komentuje Marcin Mazurek z firmy analitycznej Intelace Research.
Aviva działa w Polsce od 1992 roku, jednak aż do tego roku ubezpieczenia tej grupy sprzedawane były pod marką Commercial Union. 1 czerwca 2009 roku działające na terenie Polski towarzystwa należące do grupy w Aviva zmieniły nazwę na Aviva Commercial Union.
Więcej w „Rzeczpospolitej”, wydanie z 19.08.2009, w artykule Piotra Rosika zatytułowanym „Przychody Avivy Życie w dół o ponad połowę”.
Informacji na temat ubezpieczeń szukaj w sekcji Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl