„W wielu organizacjach marketing żyje w oderwaniu od kadry zarządzającej najwyższego szczebla i zarządu. Nie można tu jednak mówić o rażącym niedbalstwie. Mamy raczej do czynienia z przypadkiem krótkowzroczności. Zarządzający często nie widzą związku między marketingiem a strategią na tyle wyraźnie, aby rozpoznać problem i zabrać się do jego rozwiązania. Pułapki tej można jednak uniknąć” – uważa Witold Jankowski, redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. – „Poza tym, gdy gospodarka zwalnia, zarządzający zaczynają rewidować wydatki swoich firm w poszukiwaniu oszczędności. Jak wobec tego zoptymalizować wydatki na marketing, jak mierzyć jego efektywność, z jakich działań zrezygnować, gdy firma dostaje zadyszki, jak zarządzać nierentownymi klientami? Z tego typu problemami mierzymy się w grudniowym Harvard Business Review Polska” – dodaje naczelny magazynu.
Wśród grudniowych publikacji znajduje się także rozmowa z prof. Philipem Kotlerem, największym na świecie autorytetem w zakresie marketingu, o najnowszych trendach, koncepcjach i narzędziach marketingowych. Na łamach magazynu pojawia się również zapis debaty redakcyjnej „Nowe trendy w komunikacji marketingowej: czas zmian czy powrót do źródeł”, w jakiej wzięli udział przedstawiciele najbardziej znanych marek (m.in. Piotr Gotkowski – prezes Streetcom, Paweł Krzysztofik – dyrektor marketingu Procter & Gamble DS Polska, Krzysztof Prus – kierownik sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, Wojciech Pruszkowski – dyrektor marketingu Coca-Cola HBC Polska, Tadeusz Żurawski – prezes Universal McCann). Ponadto, w związku z wydaniem tematycznym, w magazynie znalazły się specjalne formy redakcyjne – jedną z nich jest np. foto-esej.
Tagi: prasa
Sprawdź także:
04.10.2024 (17:21)
– informacja prasowa
Dla prawie połowy Polaków największym finansowym wyzwaniem tej jesieni są bieżące rachunki i opłaty
Wraz z początkiem września, dzieci wracają do szkoły, chwilę po nich studenci na uczelnie, a dorośli szykują się na …
04.10.2024 (17:18)
– informacja prasowa
Carrefour i MoneyGram rozszerzają współpracę na wszystkie hipermarkety sieci w Polsce
Carrefour Polska kontynuuje rozwój współpracy z MoneyGram, umożliwiając swoim klientom …
04.10.2024 (17:14)
– informacja prasowa
Fintech dla początkujących - umiejętności i zarobki
Fintech to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie, w tym również w Polsce. Nowe technologie coraz …
04.10.2024 (17:12)
– informacja prasowa
Zdjęcie karty kredytowej w mediach społecznościowych. Ryzyko kradzieży tożsamości i naruszenie prywatności
W dobie powszechnej cyfryzacji i dominacji mediów społecznościowych, wiele osób chętnie dzieli się szczegółami ze …
04.10.2024 (17:10)
– informacja prasowa
4 na 5 pracujących Polaków czuje się zaangażowana w swoją pracę
Ponad 80 proc. polskich pracowników przyznaje, że jest zaangażowana w swoją pracę, a połowa deklaruje, że ich firma …
04.10.2024 (17:09)
– informacja prasowa
Dla kobiet na stanowiskach kierowniczych różnorodność oznacza coś więcej niż tylko płeć
Polska odnotowuje coraz większy udział kobiet na stanowiskach kierowniczych, co stawia ją w czołówce krajów Unii …