„W wielu organizacjach marketing żyje w oderwaniu od kadry zarządzającej najwyższego szczebla i zarządu. Nie można tu jednak mówić o rażącym niedbalstwie. Mamy raczej do czynienia z przypadkiem krótkowzroczności. Zarządzający często nie widzą związku między marketingiem a strategią na tyle wyraźnie, aby rozpoznać problem i zabrać się do jego rozwiązania. Pułapki tej można jednak uniknąć” – uważa Witold Jankowski, redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. – „Poza tym, gdy gospodarka zwalnia, zarządzający zaczynają rewidować wydatki swoich firm w poszukiwaniu oszczędności. Jak wobec tego zoptymalizować wydatki na marketing, jak mierzyć jego efektywność, z jakich działań zrezygnować, gdy firma dostaje zadyszki, jak zarządzać nierentownymi klientami? Z tego typu problemami mierzymy się w grudniowym Harvard Business Review Polska” – dodaje naczelny magazynu.
Wśród grudniowych publikacji znajduje się także rozmowa z prof. Philipem Kotlerem, największym na świecie autorytetem w zakresie marketingu, o najnowszych trendach, koncepcjach i narzędziach marketingowych. Na łamach magazynu pojawia się również zapis debaty redakcyjnej „Nowe trendy w komunikacji marketingowej: czas zmian czy powrót do źródeł”, w jakiej wzięli udział przedstawiciele najbardziej znanych marek (m.in. Piotr Gotkowski – prezes Streetcom, Paweł Krzysztofik – dyrektor marketingu Procter & Gamble DS Polska, Krzysztof Prus – kierownik sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, Wojciech Pruszkowski – dyrektor marketingu Coca-Cola HBC Polska, Tadeusz Żurawski – prezes Universal McCann). Ponadto, w związku z wydaniem tematycznym, w magazynie znalazły się specjalne formy redakcyjne – jedną z nich jest np. foto-esej.
Tagi: prasa
Sprawdź także:
17.12.2025 (14:48)
– informacja prasowa
Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …
17.12.2025 (14:46)
– informacja prasowa
BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …
17.12.2025 (14:44)
– informacja prasowa
Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …
17.12.2025 (14:43)
– informacja prasowa
Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …
17.12.2025 (14:42)
– informacja prasowa
Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …
17.12.2025 (14:39)
– informacja prasowa
CyberRescue w Banku Pekao
Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …
