„W wielu organizacjach marketing żyje w oderwaniu od kadry zarządzającej najwyższego szczebla i zarządu. Nie można tu jednak mówić o rażącym niedbalstwie. Mamy raczej do czynienia z przypadkiem krótkowzroczności. Zarządzający często nie widzą związku między marketingiem a strategią na tyle wyraźnie, aby rozpoznać problem i zabrać się do jego rozwiązania. Pułapki tej można jednak uniknąć” – uważa Witold Jankowski, redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. – „Poza tym, gdy gospodarka zwalnia, zarządzający zaczynają rewidować wydatki swoich firm w poszukiwaniu oszczędności. Jak wobec tego zoptymalizować wydatki na marketing, jak mierzyć jego efektywność, z jakich działań zrezygnować, gdy firma dostaje zadyszki, jak zarządzać nierentownymi klientami? Z tego typu problemami mierzymy się w grudniowym Harvard Business Review Polska” – dodaje naczelny magazynu.
Wśród grudniowych publikacji znajduje się także rozmowa z prof. Philipem Kotlerem, największym na świecie autorytetem w zakresie marketingu, o najnowszych trendach, koncepcjach i narzędziach marketingowych. Na łamach magazynu pojawia się również zapis debaty redakcyjnej „Nowe trendy w komunikacji marketingowej: czas zmian czy powrót do źródeł”, w jakiej wzięli udział przedstawiciele najbardziej znanych marek (m.in. Piotr Gotkowski – prezes Streetcom, Paweł Krzysztofik – dyrektor marketingu Procter & Gamble DS Polska, Krzysztof Prus – kierownik sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, Wojciech Pruszkowski – dyrektor marketingu Coca-Cola HBC Polska, Tadeusz Żurawski – prezes Universal McCann). Ponadto, w związku z wydaniem tematycznym, w magazynie znalazły się specjalne formy redakcyjne – jedną z nich jest np. foto-esej.
Tagi: prasa
Sprawdź także:
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej Velobanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …
14.11.2024 (18:21)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski podpisał Kartę Różnorodności
PKO Bank Polski stał się jednym z prawie 400 sygnatariuszy Karty Różnorodności. Bank podpisał ten dokument, aby …
14.11.2024 (18:18)
– informacja prasowa
84 proc. Polaków uważa, że klimat się ociepla, ale potrzebujemy wsparcia, by zmienić nawyki
Wbrew stereotypom świadomość zmiany klimatu i dbałość o środowisko nie są domenami młodych, ale rosną wraz z …
14.11.2024 (18:14)
– informacja prasowa
Adyen i Zalando wzmacniają partnerstwo
Adyen, globalna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, rozszerza wieloletnie …
14.11.2024 (18:12)
– informacja prasowa
Badanie mBanku - mama jest najlepszym influencerem finansowym
Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. Jego celem było sprawdzenie co łączy, a co dzieli …