To już drugie spotkanie poświęcone sektorowi farmaceutyków i parafarmaceutyków organizowane przez Acxiom. Rynek ten ze względu na zmiany w zachowaniach zakupowych Polaków oraz specyfikę dystrybucji produktów okazał się być bardzo interesujący dla marketerów i otwarty na nowe rozwiązania. Planowane warsztaty stanowią rozwinięcie seminarium z 18 stycznia b.r., które było poświęcone ocenie otoczenia punktów sprzedaży i optymalizacji komunikacji z odbiorcami finalnymi produktów z danej kategorii.
Formuła warsztatów wykorzystywać będzie metodologię concept mapping, która zapewnia wszystkim osobom możliwość aktywnego uczestnictwa i wymiany cennych informacji. Bezpośrednim efektem spotkania będą mapy percepcyjne segmentów potrzeb oraz zdefiniowanych aspektów ważnych dla funkcjonowania w danej branży oraz ocena ich znaczenia dla poszczególnych uczestników. Takie informacje pozwolą na określenie nowych możliwości podnoszenia efektywności akcji marketingowo-sprzedażowych, z uwzględnieniem wykorzystania narzędzi marketingu baz danych.
Acxiom Polska prowadzi szkolenia i seminaria dla przedstawicieli różnych branż. Do tej pory w podobnych spotkaniach uczestniczyli min. organizacje i stowarzyszenia non profit, reprezentanci agencji i domów mediowych, przedstawiciele firm farmaceutycznych oraz dotychczasowi klienci firmy.