PKO Bank Polski udostępnił nową funkcję w kantorze internetowym – klienci mogą kupić walutę za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Z tej usługi skorzystają osoby posiadające konta walutowe oraz dostęp do serwisu bankowości mobilnej lub internetowej w PKO Banku Polskim. Z kantoru korzysta już ponad pół miliona użytkowników, którzy 75 proc. transakcji realizują w aplikacji mobilnej.
Rozwiązanie wykorzystuje bramkę płatniczą firmy eService.
Aby zapłacić BLIKIEM w kantorze trzeba:
- mieć dostęp do aplikacji mobilnej lub serwisu iPKO oraz aktywowany dostęp do kantoru,
- posiadać konto walutowe – można je w każdej chwili otworzyć w IKO lub iPKO,
- posiadać środki na koncie w innym banku, który obsługuje BLIKA,
- wysokość transakcji w kantorze z wykorzystaniem BLIKA z innego banku zależy od limitów, ustalonych w ramach tego systemu płatności.
Płatności BLIKIEM są bezpłatne, a transakcja natychmiastowa – waluta od razu trafia na konto walutowe klienta. Wystarczy wprowadzić kod BLIK bezpośrednio w kantorze, bez przekierowywania na stronę pośrednika płatności. Dzięki wprowadzeniu BLIKA do kantoru, klienci mogą płacić środkami z konta w innym banku.
Nowym rozwiązaniem w kantorze jest także uruchomienie dostępu do wymiany waluty dla młodzieży w wieku 13-18 lat. Dotychczas młodzi klienci pomimo, że byli posiadaczami konta osobistego w polskiej walucie i rachunku walutowego, nie mogli używać internetowego kantoru banku, a tym samym w pełni korzystać z pakietu walutowego.
Obecnie z kantoru PKO Banku Polskiego korzysta ponad pół miliona użytkowników. Szczególnie polubili zakupy waluty w aplikacji mobilnej IKO, w której wykonują 75 proc. transakcji, pozostałe 25 proc. przypada na iPKO.
Źródło: PKO BP